וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלפון הזה מרכיב את עצמו לבד במכונת כביסה. צפו

אילן גלר

24.8.2016 / 10:59

הטלפון של MIT מחולק לשישה חלקים, וכל אחד מהם מצויד במגנט המותקן בכל אחד מפינותיו. המגנטים הללו מושכים זה את זה, ובזכות מבנה החלקים הם מסוגלים להתחבר רק בכיוון הנכון

צילום מסך

באחת ממעבדות המחקר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), עובד צוות מדענים על מכשיר טלפון המסוגל להרכיב את עצמו. אם המשפט הזה גורם לכם לחשוב על טכנולוגיות מתקדמות כמו ננו-טכנולוגיה, ביו-הנדסה ועוד צירופים מסובכים שמשמעותם חיבור בין העולם האלקטרוני והאורגני, היכונו להפתעה: הטכנולוגיה שמאחורי הטלפון הזה פשוטה עד גיחוך, ואינה מבוססת על שום המצאה מהפכנית.

הטלפון של MIT מחולק לשישה חלקים, וכל אחד מהם מצויד במגנט המותקן בכל אחד מפינותיו. המגנטים הללו מושכים זה את זה, ובזכות מבנה החלקים הם מסוגלים להתחבר רק בכיוון הנכון. זה, בעצם, הפטנט כולו: החלקים מונחים בתוך מערבל כמו מייבש כביסה, ולאחר כמה דקות של התנגשויות אקראיות, המגנטים פשוט מתחברים והמכשיר כולו מורכב ומוכן לשימוש.

כמובן שלבן אדם - אפילו בגיל שלוש - ידרשו שניות ספורות בלבד בכדי להרכיב את כל החלקים, אולם יש משמעות רבה לעובדה שמכונה פשוטה כל כך יכולה לחבר ביניהם. על פס ייצור שבו מורכבים עשרות מיליוני טלפונים מדי חודש, קיימת משמעות עסקית אדירה לעובדה שניתן לייצר חלקים המתחברים יחדיו באופן אוטומטי, גם אם זה דורש ערבול למשך כמה דקות. זהו העתיד שאותו צופים ב-MIT לטכנולוגיה: שיטות ייצור חדשות, שחוסכות את הצורך בעובדים משועממים החוזרים על אותה פעולה משעממת במשך שעות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טלפון שמרכיב את עצמו. צילום מסך
חיסכון אדיר בפס הייצור./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טלפון
  • mit

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully