וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וב מפוצץ: הכירו את האישה שאחראית על תכנון פיגועים בגוגל

אילן גלר

28.8.2016 / 9:47

האם זאת העבודה הכי מעניינת בכל גוגל? לענקית הטכנולוגיה יש צוות מיוחד בשם DiRT, שכל תפקידו הוא לבחון איך החברה מתפקדת בסיטואציות שונות ומלחיצות, למשל ברעידת אדמה קשה או במתקפת חייזרים. את הצוות מנהיגה מהנדסת אחת, שכל פעם מחדש ממציאה ובוחנת תרחיש אימים שונה

צלמים זמניים מורשים

האם במקרה שבו קליפורניה כולה תושמד ברעידת אדמה מנוע החיפוש גוגל יפסיק לעבוד? ומה לגבי מתקפת חוצנים או פיגוע טרור במטה החברה בעמק הסיליקון? כדי להכין את ענקית הטכנולוגיה לתסריטים קיצוניים שכאלו (וכמובן גם למקרי ביניים הרבה פחות קטלניים), הקימה גוגל צוות מיוחד בשם DiRT שכל תפקידו הוא ליצור תרגילים המדמים סיטואציות שונות ולבחון את תפקוד החברה בזמן אמת.

מנהלת הצוות, קריפה קרישנן, זוכה לגיבוי מלא מההנהלה הבכירה של גוגל לתכנן ולבצע תרגילים במהלכם משותקים, למשך זמן מוגבל כמובן, משאבים חיוניים בחברה כגון מרכזי עיבוד המידע העצומים. מדובר בסיכון מחושב; ב-DiRT חייבים ליצור תרגילים שיאתגרו את המהנדסים והמנהלים מצד אחד בתנאי לחץ אמיתיים, אך מצד שני לא יגרמו לנזק שעלול לעלות לחברה בתלונות משתמשים ואובדן של מיליוני דולרים.

לא פלא, אם כן, שניהול תרגיל שכזה הוא עניין מלחיץ למדי. קריפה מספרת כי בזמן עריכת התרגול מתקבצים אנשי צוותה בחמ"ל מיוחד. "יש לנו שם סיטואציות מלחיצות למדי", היא מתארת. "משהו כמו 20-30 אנשים יושבים ביחד. האוויר חם. כולם טעונים בהמון המון קפאין, וכועסים כל הזמן". לא פלא, קשה לנו לחשוב על עבודה מלחיצה יותר מלכבות שרתים בגוגל בכוונה תחילה, ולקוות שמישהו יצליח לתקן אותם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אילוסטרציה. ShutterStock
תמשיך לתפקד כרגיל אחרי פלישת חוצנים? גוגל./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully