וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוטיפיי מענישה אמנים שנותנים ראשוניות לאפל

אילן גלר

29.8.2016 / 10:39

לפי הדיווח העונש עלול לכלול אי-קידום של שירים ואלבומים חדשים באופן אקטיבי, וגם הצגת השירים בסוף רשימת תוצאות החיפוש. רשמית, ספוטיפיי מכחישה

יוטיוב

בסרטון: הדגמה של אפליקציית אפל מיוזיק.

התחרות מתלהטת בין ספוטיפיי, שירות המוזיקה הוותיק המציע גישה לעשרות מיליוני שירים תמורת תשלום דמי מנוי חודשיים, ובין אפל מיוזיק, השירות המתחרה של אפל. לפי דיווח במגזין העסקים בלומברג, החלה ספוטיפיי בצעדי ענישה משמעותיים כנגד אמנים שחותמים על בלעדיות - אפילו כזו התחומה בזמן - עם אפל.

הצעדים עלולים לכלול אי-קידום של שירים ואלבומים חדשים באופן אקטיבי, וגם הצגת השירים בסוף רשימת תוצאות החיפוש. כך עלול להיווצר מצב אבסורדי בו גרסאות כיסוי ורמיקסים לשירים פופולריים של אמנים הנמצאים ברשימה השחורה של ספוטיפיי, יופיעו מעל הגרסאות הרשמיות של אותם שירים. ברשימת האמנים ששיתפו פעולה עם אפל, ומכאן הוענשו לכאורה על ידי ספוטיפיי, מופיעים שמות מוכרים כמו אדל, ביונסה וקניה ווסט.

ספוטיפיי, מצדה, מכחישה את הדיווחים וטוענת כי אינה מתערבת בתוצאות החיפוש באופן ידני, אם כי בכירי החברה אינם מסתירים את דעתם שבלעדיות לשירים ולאלבומים לשירות כלשהו פוגעת בתעשייה. "זו מדיניות רעה לאמנים, רעה לצרכנים ורעה לתעשיית המוזיקה כולה", טוען מנהל חטיבת ההפקה הבינלאומית של החברה טרוי קרטר. כמובן שספוטיפיי נמצאת בעמדת חיסרון בכל הנוגע לעסקאות בלעדיות, שכן אפל מסוגלת להוציא כספים רבים יותר על עסקאות כאלה (מדובר, עדיין, בחברה העשירה ביותר בעולם), ומנהלת קשרים צמודים עם האמנים הפופולריים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחרות מתלהטת. אפליקציית אפל מיוזיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully