וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים מהבועה: החוקרים שניסו לדמות את החיים במאדים משתחררים מהבידוד

אילן גלר

30.8.2016 / 16:31

במבט ראשון זה נראה יותר כמו פורמט של תכנית ריאליטי: שישה חוקרים ננעלו למשך שנה שלמה במבנה מבודד, הנועד לחקות את תנאי השטח על פני מאדים, תוך שמירה מינימלית על קשר עם העולם החיצון. אז איך זה נגמר?

מערכת וואלה!

לפני מספר ימים הסתיים אחד הניסויים המסקרנים ביותר של נאס"א, שתיאורו מזכיר דווקא תכנית ריאליטי טלוויזיונית: צוות של שישה חוקרים, שלושה גברים ושלוש נשים, ננעל למשך שנה שלמה בתוך מבנה דמוי כיפה שנועד לדמות את תנאי החיים בבסיס על פני כוכב הלכת מאדים. המבנה מוקם בשטח מבודד בהוואי, תוך שמירה על קשר מינימלי עם העולם החיצוני.

על חברי הצוות נאסר לחלוטין לצאת מהמבנה ללא חליפת חלל, והם נדרשו לאכול אך ורק את מלאי המזון שסופק להם מראש, רובו ככולו מזון משומר או אבקות. כדי להשיג מים, היה עליהם לחפור ולתפעל באר, וגם לאלתר פתרונות לכל תקלה או בעיה אחרת שעשויה לצוץ.

מסקנות הניסוי דווקא מעודדות: למרות התנאים הקשים והצפיפות, הצליחו חברי הצוות להסתדר זה עם זה מצוין. במהלך השנה בה שהו במבנה לא התרחשה אף תקלה שדרשה את פינויו, והרושם הכללי הוא שצוות מקצועי של שישה חוקרים בהחלט מסוגל לבלות זמן ארוך למדי ביחד, מבלי שהכל יהפוך לפרק עמוס אגרסיות של "האח הגדול".

הניסוי צפוי להמשך עד שנת 2019, כך ששני צוותים נוספים עדיין ממתינים להיכנס למבנה ולהוכיח כי בני-אדם אכן יוכלו להשתתף במשימות בכוכבי לכת מרוחקים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

החוקרים שניסו לדמות את תנאי המחיה על מאדים יוצאים מהבועה. מערכת וואלה!
אז יש חיים על מאדים?/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully