וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מישהו שיש לו זכויות יוצרים על "גראמפי קאט" - והוא תובע אנשים

אילן גלר

9.9.2016 / 6:16

משפחתה של החתולה הזועפת תובעת חברת משקאות שהשתמשה בתמונה שכולנו מפרסמים כבר שנים בחינם. וזה אחרי שהם עוד שילמו להם לפני תמורת זכויות השימוש

צילום מסך

בסרטון: גראמפי מקבלת פינוק ולא מרוצה מזה.

החתולה הזועפת ("גראמפי קאט") היא ככל הנראה חיית המחמד העשירה ביותר בעולם, ובעלי הזכויות על שמה, שמונו לתפקיד זה על ידי משפחתה (המאמצת כמובן) של החתולה, דואגים שזה ישאר כך. בתביעה לבית המשפט בארה"ב הם טוענים כי חברת משקאות קלים בשם Grenade Beverage חייבת להם סכום עתק של לא פחות מ-1.7 מיליון דולרים, לאחר שהפרה הסכם עליו חתמה לשימוש בשמה ותמונתה של החתולה מהמם המפורסם.

לטענת התובעים, Grenade חתמה מולם על הסכם לשיווק משקה קפה קר בפחיות תחת השם Grumppuccino. אלא שחברת המשקאות החליטה על דעת עצמה להשתמש בדמותה של החתולה הזועפת לשני משקאות נוספים, כמו גם לחולצות ממותגות. החברה לא דאגה גם לדווח על הכנסותיה ממכירת המוצרים הללו, לדעת התובעים - על מנת שלא תאלץ להתחלק ברווחים עם בעלי הזכויות.

עיקר המריבה בין הצדדים נוגעת לסכום הפיצוי המדויק. משפחתה של החתולה הזועפת מעריכה את סך התשלומים שלא הועברו לה ב-150,000 דולרים לכל מוצר, וטוענת כי לפי החוק יש להכפיל סכום זה פי שלושה בשל העובדה שלא שולם בזמן. עורכי הדין של חברת המשקאות, מצידם, טוענים כי "אין אפילו עובדה אחת נכונה" בסיבות המוצגות לדרישת הפיצויים.

ואנחנו מנסים להבין איך לעזאזל חתולה, שכל התהילה שלה מבוססת על תמונה שהפכה למם, מסוגלת לייצר הכנסה גדולה כל-כך? במקום לשמוח על מזלם הטוב, משפחתה המאמצת של החתולה מטילה צל כבד על כל תרבות הממים, שאמורה להיות נטולת אינטרסים ומבוססת על תוכן גולשים נקי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שהיא אמרה. גראמפי קאט./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully