וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 3 ימים: כל השמועות, הדיווחים וההדלפות על האייפון החדש

4.9.2016 / 9:24

איך ייראו האייפונים החדשים, אילו שדרוגים הם יציגו ואילו ככל הנראה לא, מה השינוי הצפוי שגורם למשתמשי החברה להתרגז וסוף סוף הסבר הגיוני לשמועה על הסרת כפתור הבית

צילום מסך

(בסרטון: השוואה בין אייפון 7 שדלף לכאורה לאייפון 6S הנוכחי)

אחרי חודשים של שמועות, הדלפות, דיווחים, ניחושים ולחשושים ברשת, טים קוק, מנכ"ל אפל, יכריז ביום רביעי הקרוב (7 בספטמבר) על האייפון הבא. לצד השקת האייפון, צפויה החברה עם התפוח להשיק את מערכת ההפעלה iOS 10, שתהיה זמינה עבור כל המשתמשים כבר בערב ההכרזה.

למרות המשבר שפוקד השבוע את סמסונג, בעקבות פיצוץ הסוללות במכשירי הנוט 7, ענקית הסלולר מדרום קוריאה מזנבת באפל ובארה"ב כבר החלה לנגוס בנתח השוק שלה. ההכרזה השבוע חשובה מאוד לאפל שהמניה שלה סופגת מהלומות ורבים כבר תוהים בעולם האם אפל מסוגלת בכלל לחדש כמו פעם.

לרוע מזלה, ככל הנראה השדרוג המשמעותי ביותר לאייפון יהיה רק בהשקה בשנה הבאה - חגיגות העשור לאייפון - אז אפל צפויה, לפי השמועות, לוותר על כפתור הבית האייקוני (אחרי בלון הניסוי שהם ישחררו באייפון של השנה; על כך בהמשך) ואולי גם לעבור למכשיר שכולו עטוף זכוכית. השבוע, כך טוענים ברשת, צפויה אפל לחשוף מכשיר עם שינויים קטנים בעיצוב, שיהיה כמעט זהה לאייפון 6S.

אך בעוד שכנראה לא תהיה בשורה עיצובית, המכשיר כן צפוי לזכות בלא מעט שדרוגים. האייפון החדש צפוי להיות עמיד רשמית למים; לא ברור האם בתקן IP68 המחמיר ביותר (כמו של סמסונג גלקסי S7), או מעט נמוך יותר, כלומר עמיד לגשם אך לא לשחייה.

כך ייראו האוזניות החוטיות החדשות ככל הנראה

כך ייראה כנראה המתאם לאוזניות סטנדרטיות

השמועה, שעוררה ויכוח קשה בין גולשים ברחבי העולם, וכעת הפכה כבר לדיווח כמעט ודאי, היא הסרת שקע האוזניות הסטנדרטי. תמונות רבות שדלפו הציגו אייפון ללא שקע 3.5 מילימטרים ונראה שהאוזניות הרשמיות החוטיות החדשות של אפל יגיעו עם חיבור Lightning, המשמש גם לטעינה והעברת קבצים.

יש סיכוי שהאוזניות שיגיעו בערכה יהיו אלחוטיות, וכך תפתר הבעיה העיקרית של הסרת השקע המוכר - חוסר יכולת להאזין למוזיקה בעת טעינת האייפון. הבשורה גרועה במיוחד עבור כל מי שהשקיע באוזניות יקרות וכעת נאלץ להשתמש במתאם מסורבל לחיבור Lightning.

היתרון הוא שהסרת שקע האוזניות מאפשרת ליצור אייפון דק יותר ולפי השמועות, אפל תוסיף רמקול נוסף שיספק חווית סטריאו. אפל עשויה לנצל את המהלך כדי לשנות את עובי המכשיר, אך לפי חלק מהדיונים בנושא ברשת, ייתכן כי בכלל מדובר בהקרבה שהחברה עושה עם האייפון הזה.

ברשת נשמעים גם לא מעט קולות כועסים האומרים שהאייפון הבא האמיתי יוצג רק בשנה הבאה ולכן אפל מוכנה לספוג את הביקורת, על הסרת שקע האוזניות, ממשתמשיה כעת כדי להקל על אימוץ העיצוב החדש של 2017 בשנת העשור לאייפון. שמועה עקשנית אחת גם גורסת כי לדגם הזה בכלל יקראו אייפון 6SE ולא אייפון 7. מה שבטוח - זה לא גורם למשתמשים להתרגש מאייפון חדש כמו פעם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם אפל תשיק בכלל שלושה דגמים, לראשונה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם המסך צפוי לקבל שדרוג. האייפון הבא יגיע, לפי הדיווחים, עם מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציית Full HD, ואילו אייפון 7 פלוס צפוי להגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית 2K. בשלב זה לא ברור האם באפל גם יחליפו את המסך עצמו לפאנל מסוג Super AMOLED.

עוד שמועה גורסת כי אולי אפל תשיק לראשונה שלושה דגמים, ולא שניים, אך למעט תמונה אחת אין עדויות או הדלפות נוספות שמאשרות את זה. האייפון הבא עשוי לכלול את טכנולוגיית True Tone הנמצאת באייפד פרו, המתאימה את טמפרטורת הצבעים בהתאם למקום בו אתם נמצאים.

לפי שמועה נוספת, כפתור הבית כבר לא יהיה לחיץ, בדומה לטכנולוגיית ה-Force Click שנמצאת במקבוקים האחרונים של אפל. כפתור המגע יגיב לכל פעולה ויתן פידבק ואם זה יקרה, אחת התקלות המרגיזות והנפוצות באייפונים תיפתר - שחיקת כפתור הבית. זה גם הסבר לשמועה שאפל רוצה לוותר על כפתור הבית.

שדרוג משמעותי ביותר, לפי השמועות, צפוי להגיע למצלמה של האייפון 7 פלוס. הוא עשוי להגיע עם עדשה כפולה בגב המכשיר, בדומה לוואווי P9, מה שיאפשר למכשיר לצלם בתנאי תאורה חשוכים ועם פוקוס מהיר יותר. לאייפון 7 תהיה כנראה עדשה אחת מוגדלת עם חיישן משופר.

הדלפה אייפון 7 בלי שקע אוזניות. צילום מסך
תמונה נוספת של המכשיר החדש, לכאורה בלי שקע האוזניות הסטנדרטי./צילום מסך

אם אפל תמשיך בדפוס הקבוע של השנים האחרונות, בלבם של אייפון 7 ואייפון 7 פלוס יותקן מעבד A10 שיאפשר ביצועים מהירים יותר וגם עיבוד גרפי טוב יותר מה-A9, המותקן עכשיו במכשירי אייפון 6S. לא ידוע האם המעבד יהיה כפול ליבה או שמה באפל יחליטו לעבור למעבד מרובע ליבות.

גם זיכרון העבודה צפוי לזכות בשדרוג בעקבות השיפור של רזולוציית המסכים. עד כה הצליחה אפל להשתמש בשני גיגה זיכרון RAM במכשירי הדגל שלה - נפח שאף מכשיר אנדרואיד סביר ומעלה לא מסוגל להסתפק בו - בזכות ניהול סוללה חכם. הפעם עשוי המכשיר לכלול שלושה גיגה זיכרון RAM ובמידה ואייפון 7 פלוס יגיע עם מסך 2K, הוא יכלול זיכרון בנפח של ארבעה גיגה כדי למנוע נפילה בביצועים. יחד עם ניהול סוללה טוב יותר ב-iOS 10, המכשירים החדשים לא צפויים לסבול מאיטיות.

ביקורת נוספת שליוותה את אפל עד היום צפויה להפוך להיסטוריה. אם עד אייפון 6S אפל הציעה מכשירים עם זיכרון אחסון פנימי בנפח קטן של 16 גיגה, כעת הנפח המינימלי יהיה 32 גיגה ויגיע לראשונה עד 256 גיגה. מבחינת הזמינות ניתן להניח שגם הפעם אפל תתחיל למכור את המכשירים שבוע לאחר ההכרזה. לפי השמועות המכשירים הראשונים יהיו זמינים לרכישה בארה"ב בתאריך 16 בספטמבר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully