וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת היסטוריה: למה להארדיסק שלכם קוראים תמיד כונן C?

אילן גלר

16.9.2016 / 8:08

הסיבה בפשטות היא שמיקרוסופט מעולם לא שינתה את אות ברירת המחדל של הכונן הקשיח, שהיה שלישי בתור לקבל כינוי, אחרי שני כונני הדיסקטים שנעלמו מהמחשבים האישיים

צילום מסך

שמתם לב שהכונן הקשיח במחשב שלכם תמיד זוכה לשם ברירת המחדל C? אנחנו רגילים לקבל את זה כעובדה מבלי לתהות לאן נעלמו כוננים A ו-B. שאר הכוננים במחשב מקבלים אותיות בסדר עולה והתשובה לשאלה הזו קשורה, כמובן, בהיסטוריה של מערכת ההפעלה ווינדוס.

"חלונות" מלווה אותנו עוד מהימים שבהם הכונן הקשיח לא היה בודד במארז המחשב, ומבוססת בחלקה על מערכת ההפעלה העתיקה DOS, שנולדה בימים בהם כונן קשיח בכלל היה מראה נדיר מאוד במחשבים ביתיים.

באותם ימים כמעט כל מחשב אישי צויד בכונני דיסקטים. הדיסקטים הגדולים (חמישה ורבע אינץ') זכו להיקרא כונן A, והדיסקטים הקטנים (שלושה וחצי אינץ') זכו לשם כונן B. הכונן הקשיח, אם כן, היה הבא בתור במספור, כשאחריו הגיעו כוננים נוספים עם אותיות שונות.

הזמנים השתנו, אך חלונות שומרת עד היום על הסידור הזה, אולי בכדי לא לבלבל את המשתמשים הוותיקים יותר, או לאפשר להם להפעיל תוכנות ישנות יחסית. אם אתם מתעקשים להעניק לכונן שם אחר, אגב, אתם בהחלט יכולים לעשות זאת. פשוט כנסו להגדרות הכונן (Properties) דרך תפריט My Computer, ושם תוכלו לקבוע עבורו איזה אות שתרצו.

וזו ממש לא התזכורת היחידה לתקופה ההיא. אם תשימו לב, הלוגו שמסמל שמירה של מסמך הוא דיסקט קטן (שנכנס לכונן B). נסו להיזכר מתי בפעם האחרונה ראיתם אחד כזה, שלא לדבר על דיסקט בשימוש - אבל הלוגו נשאר ללא שינוי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כונן C. צילום מסך
אתם יכולים לבחור איזה שם שתרצו./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיסקטים בגדלים שונים. משמאל: כונן A, מימין: כונן B./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ווינדוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully