וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי: האיש הזה הפך למברשת הציור של הרובוט הענק. צפו

אילן גלר

11.9.2016 / 7:15

הרובוט מצייר כפי שהונחה על ידי אלגוריתם שנקבע מראש, ולאמן האנושי לא נותר אלא להיות כלי בידו של הרובוט, שיכול למחוץ אותו ברגע

צילום מסך

האמן הסרבי, דראגן לליק, עוסק כבר שנים רבות בנקודות המפגש שבין אמנות לטכנולוגיה. בעבר התמקדו יצירותיו באופן שבו אמנים יכולים להיעזר במחשבים ורובוטים על מנת לבטא את עצמם באופן מדויק יותר, אולם כעת החליט דראגן להפוך את היוצרות. המיזם האחרון שלו מעורר ללא ספק תהיות רבות: דראגן הפך את עצמו למברשת אנושית, כלי בידיו של הרובוט ולא להיפך.

במהלך הפעלת היצירה, נרתם לליק למנשא שהופעל על ידי זרוע רובוטית ענקית, מהסוג שמשמש בדרך כלל להרכבת מכונות כבדות או נשיאת מטענים במפעלי תעשייה. הרובוט צייר בקווים ישרים או עיגולים, כפי שהונחה על ידי אלגוריתם שנקבע מראש, ולאמן האנושי לא נותר אלא לעקוב אחר הוראות הרובוט.

"היצירה מייצגת את החזרתיות הקשורה בתהליך הייצור הטכנולוגי, כמו גם מציגה במה חדשה של חוויות עבור האמן עצמו", מתאר לליק את עבודתו. כמובן שלא מדובר בתהליך מומלץ, בוודאי בלי לבוש מגן. לזרוע הרובוטית אין חיישנים המסוגלים לקבוע האם האדם אותו היא נושאת נמצא בסכנה, והיא יכולה בקלות למחוץ אותו בתנועה אחת לא נכונה. כנראה שבעבור דראגן, שווה להסתכן שכן האמנות נמצאת מעל הכול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט מצייר עם איש. צילום מסך
עוד יום במפעל./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully