וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נוחות: המכונית האוטומטית שתעשה לכם כסף

14.9.2016 / 11:13

היום בו נוכל להיכנס למכונית להתרווח ולתת לה להביא אותנו בעצמה למקום חפצנו קרוב משאתם חושבים. אבל המהפכה לא תסתכם בנוחות בלבד אלא גם בשיפור לכיס

התרעת דוושות מכונית אוטומטית. אתר יצרן
העתיד קרוב מתמיד/אתר יצרן

תארו לעצמכם עולם ללא פקקים, וללא תאונות דרכים. עולם שבו יתרונות הרכב הפרטי - נסיעה מידית וישירה לכל יעד, עדיין קיימים – אך החסרונות הברורים, כמו זיהום, עומס וסכנות בטיחותיות, פשוט נעלמו. זהו החזון שעליו עובדים בימים אלו עשרות אלפי חוקרים ומהנדסים ברחבי העולם, והסיכויים שיצליחו לעמוד במשימה ולהגשים את החלום כמעט ודאיים. חכו בסבלנות, זו עומדת להיות נסיעה מדהימה.

המכונית האוטונומית

המהפכה הקרובה ביותר אלינו כבר מתרחשת למעשה: ביותר ויותר מדינות, מאמצים הנהגים בשמחה פתרונות אקולוגיים המונעים את זיהום האוויר הכבד. בעוד שכיום מכוניות חשמליות הן בדרך כלל בחירה יקרה ומוגבלת בטווח, כבר בטווח העשור הנוכחי מבטיחים יצרנים רבים להשיק מכוניות משפחתיות במחירים סבירים, שאינן מזהמות כלל.

מהפכה נוספת שאותה נזכה לראות כבר בקרוב היא זו של מערכות אוטומטיות לסיוע בנהיגה. מערכות כאלו כבר קיימות בחלק מדגמי היוקרה, וצפויות להפוך בתוך שנים ספורות לציוד סטנדרטי בכל רכב חדש. מערכת בקרת השיוט ה-"עיוורת" שאתם אולי מכירים, תתחלף במערכת חכמה הסורקת את הנתיב ואת המכוניות שלפניכם, קובעת באופן עצמאי את מהירות הנסיעה, ואף מסוגלת לבלום במקרה של האטה פתאומית. מעבר אוטומטי בין נתיבים, עקיפה וחניה ללא מגע יד, כל אלו יהפכו מהר מכפי שאתם חושבים למובנים מאליהם.

אולם יצרניות הרכב המובילות, לצד כמה מהשמות הבולטים בתעשיית ההיי-טק (גוגל ואפל, לדוגמא) כבר חושבות רחוק יותר, ומבטיחות מכוניות אוטונומיות לחלוטין. אתם פשוט תתיישבו בפנים, תאמרו לרכב לאן ברצונכם להגיע, והמכונית תיסע בכוחות עצמה. ההגה, כפי שאתם יכולים להבין, יהיה כמעט מיותר לחלוטין, ובחלק מדגמי הקונספט שהוצגו אינו קיים בכלל. בזמן שהמכונית נוהגת בעצמה, אתם מוזמנים ליהנות ממערכות בידור מתקדמות שיותקנו בה כמו מסכים גדולים לצפייה בתכניות טלוויזיה או גלישה באינטרנט.

המכונית עובדת עבורכם

היתרונות הגלומים במכונית האוטונומית אינם קשורים רק בנוחות הנסיעה. מכונית אוטונומית היא מכונית בטוחה כמעט לחלוטין, ערנית תמיד ולעולם אינה לוקחת סיכונים מיותרים. כאשר כל המכוניות יהיו מחוברות זו לזו ויתאמו באופן ממוחשב את התנועה ביניהן, נוכל ליהנות מכבישים נטולי פקקים, ונסיעה מהירה במיוחד ללא צורך בשמירת מרחק. מכוניות ממוחשבות הרי לעולם לא יפתיעו זו או זו, והמכונית שלכם תדע בדיוק מתי זו שלפניה וזו שאחריה מתכננת להאט. דמיינו לעצמכם רכבת שבה כל קרון נוהג בעצמו בנפרד, וראיתם למעשה את כבישי העתיד.

למכונית אוטונומית יתרון נוסף, שדווקא הוא עשוי להיות המהפכה הגדולה מכולן: כשהמכונית נוהגת בעצמה, היא יכולה לנסוע גם בלעדיכם. ליצרנית טסלה כבר יש רעיון כיצד ניתן יהיה להשתמש בתכונה זו באופן מקורי.

לאחר שתגיעו ליעד, לחיצת כפתור אחת תעביר את המכונית שלכם למצב "מונית", והיא תצא לאסוף נוסעים שהזמינו אותה באמצעות אפליקציה ייעודית. הנוסעים המזדמנים ישלמו, כמובן, בעד הנסיעה, וכעת בזמן שאתם נמצאים במשרד, גם המכונית שלכם תעבוד עבורכם ותייצר הכנסה נוספת.

זהו, אם כן, החזון האולטימטיבי. רשת של מכוניות חכמות, אוטונומיות ולא מזהמות, שעשויות לחסוך מחלק ניכר מהאוכלוסייה את הצורך להחזיק מכונית פרטית שבכל מקרה מבלה את רוב זמנה דוממת בחניה.

בין אם תבחרו להיות בין אלו שנהנים משירותי האפליקציה או שתחליטו לקנות מכונית משלכם, המהפכות הטכנולוגיות של העשורים הקרובים מבטיחות להשיב למכונית את מקומה, לא כעול שעמו אנו נאלצים להתמודד, אלא כביטוי הברור והמוחלט ביותר לחופש.

עד שזה יקרה, אתם מוזמנים להזמין את הערכת הפנאי המושלמת לרכב של פלאפון

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully