וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך להשיג אייפון 7 ראשונים ואיפה הכי משתלם לקנות?

שי מזרחי

11.9.2016 / 8:56

שני מכשירי הדגל החדשים של אפל - אייפון 7 ואייפון 7 פלוס - עדיין לא הגיעו לחנויות (זה יקרה ביום שישי בכמה מדינות נבחרות) והם כבר נמכרים כמו לחמניות חמות. איפה הכי משתלם לקנות ומה הצבע שהכי קשה להשיג?

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: שי מזרחי בוחן את אייפון 7 באירוע ההשקה)

ביום רביעי בערב השיקה אפל את אייפון 7 ואייפון 7 פלוס באופן רשמי וכצפוי הביקוש עולה על ההיצע. המכשירים נשלחו ללא-מעט מדינות אך ישראל עדיין אינה ברשימה. עם זאת, מאחר ומשמשי אייפון לא צריכים גרסה מקומית מיוחדת, בדומה למכשירי אנדרואיד של חלק מהיצרניות, כל מכשיר שתקנו יכלול עברית מובנית.

אם החלטתם שאתם לא רוצים לחכות להשקת האייפון בישראל, אז גם ככה תגלו שהמלאי מוצמצם ותצטרכו לחכות עוד חודש-חודשיים למכשיר, ואתם מעוניינים להצטרף לגל הרוכשים הראשון, תשמחו לגלות שהמכירה מתחילה ביום שישי 16 בספטמבר במדינות: אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, קנדה, סין, דנמרק, פינלנד, צרפת, גרמניה, הונג קונג, אירלנד, איטליה, יפן, לוקסמבורג, מקסיקו, הולנד, ניו זילנד, נורבגיה, פורטוגל, פורטו ריקו, סינגפור, ספרד, שבדיה, שוויץ, טאיוואן, איחוד האמירויות, אנגליה וכמובן ארה"ב.

הסבב השני ייערך שבוע לאחר מכן, בתאריך 23 בספטמבר, במדינות: אנדורה, בחריין, בוסניה הרצוגובינה, בולגריה, קרואטיה, קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, יוון, גרינלנד (לפני ישראל?!), הונגריה, איסלנד, כווית, לטביה, מונקו, פולין, רוסיה, רומניה ועוד.

אם בכל זאת תרצו להמתין להשקה הרשמית בישראל, היא תתקיים ככל הנראה לקראת סוף חודש אוקטובר. מחיר האייפון 7 צפוי לעמוד על כ-3,650 שקלים, ואייפון 7 פלוס יעלה כ-4,300 שקלים. המחירים הללו כבר פורסמו על ידי iStore, אולם יבואנים אחרים טרם פרסמו את המחיר הסופי שלהם.

אייפון 7 לייב. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
רוצים אחד בהקדם? לא בטוח שזה יהיה כל כך פשוט./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

איפה כדאי לקנות?

יש כמה מדינות בהן ניתן לקנות אייפון 7 פתוח לשיחות שיתאים לשימוש בישראל. ודאו שאתם קונים מכשיר אייפון המוגדר עם סים פתוח (Sim Free Unlocked). אחרי שרכשתם, בדקו בעזרת כרטיס סים ישראלי שהוא מוציא ומקבל שיחות.

מומלץ לבצע את הבדיקה מול המוכר באפל סטור, אם אתם רוכשים את המכשיר בעצמכם בחופשה. אם הצלחתם לבצע שיחה, משמעות הדבר שהמכשיר יעבוד גם בישראל. מומלץ לרכוש את האייפון בחנות אפל ולא באחת מרשתות הסלולר כמו At&t, Sprint, Verizon וכו'. אמנם הביקוש גבוה, אבל לא מזיק לנסות להיכנס לכל חנות אפל שתיקרה בדרככם. ברובן כנראה לא יהיה את המכשיר שתרצו במלאי אבל אולי ישחק לכם המזל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכירה תתחיל ביום שישי במדינות האלה./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבב המדינות השני שיחל שבוע לאחר מכן./מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה הכי זול לקנות?

ארה"ב נחשבת לאחת המדינות הזולות בעולם, כשמדובר ברכישת מוצרים של אפל, ואייפון במיוחד. אייפון 7 בארה"ב יעלה לכם 650 דולרים, לגרסה עם 32 גיגה, 750 דולרים לגרסה של 128 גיגה ו-850 דולרים לגרסה עם 256 גיגה.

על המחיר הזה תצטרכו להוסיף את המסים המקומיים, למשל בניו יורק המיסוי על אייפון עומד על 8 אחוזים. אייפון 7 פלוס יעלה לכם 100 דולרים יותר מאייפון 7 (750,850,950). למרות משבר הברקזיט, באנגליה אייפון עולה כמעט 150 דולרים יותר מבארה"ב, לצורך ההשוואה.

מקום זול נוסף זה הונג קונג, שם תוכלו לרכוש אייפון 7 ב-720 דולרים אמריקניים בלבד. רשימת המדינות גדולה, ולכן מומלץ פשוט לבדוק מה המחיר במדינת היעד שאתם מתכוונים לטוס אליה (או שיש לכם שם מכרים שיכולים לסייע עם הרכישה).

איך תבטיחו לעצמכם מכשיר?

ביום המכירה הראשון (שישי הקרוב), וגם בשבועות שאחרי, סביר להניח שמלאי המכשירים יהיה מצומצם. הצבע השחור-מבריק (JetBlack) ככל הנראה יגמר במהרה ומלאי חדש יגיע באיטיות ובכמות לא מספקת כמה ימים לאחר מכן.

בנוסף, צבע המכשיר מהווה גורם משמעותי בזמינות. כשהושק אייפון 6S בצבע Rose Gold (ורוד זהוב) לראשונה, המכשירים האלה נחטפו הרבה יותר מהר. כעת אפל הציגה את הצבע ג'ט-בלק (שחור סילון) ולפי הדיווחים על ההזמנות המוקדמות, גם הוא נחטף בקצב הרבה יותר מהיר.

כדי לנסות ולהבטיח לעצמכם מכשיר במהרה, ניתן לבצע הזמנה מוקדמת באתר של אפל. בשביל לעשות זאת תצטרכו כרטיס אשראי בינלאומי וכתובת מקומית (אפשר גם גם בית מלון). לרוע המזל, גם באתר של אפל סביר להניח שתיתקלו בבעיית זמינות במלאי.

אם תנסו להזמין כעת את המכשיר השחור המבריק תגלו שזמן האספקה עומד על 7 ימים, 21 ימים ולפעמים אף יותר. ההזמנה המוקדמת נפתחה ביום שישי בחצות, לפי שעון החוף המערבי, כלומר יום שישי בשעה 10:00 בבוקר בישראל.

בסופו של דבר, הלחץ על אפל לספק את אייפון 7 כעת מעיד כי עדיין יש לחברה הזו מה להציע למשתמשים, אבל דיווחים על ירידה במכירות בשנה האחרונה, והעובדה שאפל לא תפרסם את נתוני המכירות ההתחלתיים של אייפון 7 מעידים גם שאולי הסיכוי שלכם להשיג מכשיר בחודש הקרוב גבוה יותר מבעבר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה החדשה של אייפון 7 פלוס./מערכת וואלה!, צילום מסך

על מה כל הרעש?

באייפון החדש אפל שיפרה את המצלמה, חיי הסוללה, המעבד וקבעה שהוא כולל את "המצלמה הטובה ביותר בשוק", שיש לו את חיי הסוללה הארוכים ביותר שהיו לאייפון אי-פעם ושהוא "כולל את המעבד המהיר ביותר שנמצא בסמארטפונים".

אייפון 7 מגיע עם מסך בגודל 4.7 אינץ' (זהה לקודמו) עם שידרוג לא ברזולוציה אלא בצבעים, שכן הוא יציג מנעד רחב יותר של צבעים. הוא מצויד במצלמת 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.8, לצילום בתנאי תאורה חשוכים, שכן הוא קולט 50 אחוזים יותר אור מהחיישן הקודם ובנוסף הוא כולל מייצב תמונה אופטי, שהיה עד כה רק בדגם הפלוס. גם נורית הפלאש שופרה והיא כוללת ארבע נורות לד. במכשיר החדש ניתן לייצא סרטונים ותמונות בפורמט RAW.

אייפון 7 פלוס מגיע עם מסך בגודל 5.5 אינץ', באותה רזולוציה ועם אותו שיפור במנעד הצבעים. בגבו חיישן מצלמה כפול, עם שתי עדשות של 12 מגה פיקסל וביחד הן מאפשרות צילום טלפוטו, אפשרות לבצע זום אופטי X2, והבשורה לחובבי הסלפי היא שהמצלמה הקדמית באייפון 7 וב-7 פלוס שודרגה למצלמת 7 מגה פיקסל.

אייפון 7 לייב. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
אייפון 7 ואוזניות האיירפוד האלחוטיות החדשות./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

שני האייפונים מצוידים בשבב A10 חדש, הכולל מעבד מרובע-ליבות, שלטענת אפל הוא המעבד המהיר ביותר שנמצא כיום בסמארטפונים. המעבד מהיר ב-40 אחוזים מקודמו וצורך 66 אחוזים פחות סוללה. שני המכשירים עמידים למים ואבק בתקן IP67 (עד חצי שעה בעומק של מטר וחצי).

לשני המכשירים רמקולים היקפיים, הממוקמים בחלקו העליון והתחתון של המכשיר. באפל נפרדו רשמית משקע האוזניות, שכן עכשיו חיבור האוזניות הרשמי יעשה באמצעות שקע ה-Lightning, אך אל דאגה - באפל צירפו לערכה מתאם מיוחד, שמאפשר לחבר אוזניות רגילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully