וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והמכוער: כל החידושים והשינויים באייפון 7

12.9.2016 / 8:50

המצלמה המעולה של אייפון 7 פלוס מול העיצוב הכללי הנדוש והמשעמם, האוזניות האלחוטיות המכוערות לעומת שיפור בחיי הסוללה - עשינו קצת סדר בשינויים והשיפורים שעברו על האייפון החדש. השורה התחתונה: זה הולך להיות יקר ולא כזה מעניין

צלמים זמניים מורשים

אחרי שבועות ארוכים של שמועות וספקולציות, קשה להגיד שההכרזה על אייפון 7 ואייפון 7 פלוס בשבוע שעבר הפתיעה אותנו. הפרטים הטכניים, המפרט ותמונות של המכשירים כבר הודלפו בימים שלפני ההשקה אך עדיין מכשירי הדגל החדשים של אפל כללו כמה שיפורים די משמעותיים. למעשה, הופתענו לטובה שכמעט כל ההדלפות היו נכונות. אז אחרי שההתלהבות מההשקה שככה מעט, ניסינו לעשות סדר בכל השינויים והחידושים.

אייפון 7 לייב. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
שוקלים לשדרג לאייפון 7?/מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

הטוב: רמקולים, חיי סוללה, עמידות למים והמצלמה של אייפון 7 פלוס

האייפונים והאייפדים של אפל מעולם לא היו מכשירי מולטימדיה אמיתיים והגיעו עם רמקולים סבירים, אך לא מרשימים לעומת המתחרים. באייפד פרו הכול השתנה כשאפל בחרה לצייד אותו ברמקולים סטריאופונים בחלקו העליון והתחתון. אפל גם שילבה ג'ירוסקופ, כך שאם תטו את האייפד, חלוקת הסאונד תהיה בהתאם. באייפון החדש, החברה השתמשה באותה הטכנולוגיה כדי לשפר בצורה משמעותית את חוויית השמיעה. החבר'ה באתר Techradar, שהתנסו עם המכשיר, כתבו: "השינויים בזוויות השמע גורמים להאזנה למוזיקה או צפייה בסרטים להפוך לתענוג אמיתי".

אפל לא המתינה לביקורות והכריזה במעמד ההשקה כי "אייפון 7 כולל את המעבד המהיר והמתקדם ביותר שיש בסמארטפונים כיום". עד כה המעבדים של אפל הצטיינו במהירות וביעילות שלהם ויש לכך סיבה טובה שנעוצה בסינרגיה המושלמת שבין החומרה למערכת ההפעלה. מאחר ואפל גם מייצרת את החומרה בעצמה, וגם את מערכת ההפעלה, היא מסוגלת לנהל ביעילות את משאבי המערכת ולנצל את החומרה במכשיר בצורה אופטימלית. זה בא לידי ביטוי גם בחיי הסוללה, שאמורה כעת לספק סוף סוף יותר מיום עבודה מלא בין טעינות. לאייפון 7, למשל, יש חיי סוללה המאפשרים גלישה באינטרנט של עד 14 שעות לעומת 11 שעות באייפון 6S.

באייפון 6S גילינו שהמכשיר עמיד יחסית להתזות מים אולם הוא לא היה עמיד למים באופן רשמי. באייפון 7 אפל הפתיעה עם עמידות למים בתקן IP67, מה שמאפשר למשתמשים לקחת את המכשיר לטבילה של עד חצי שעה בעומק של מטר וחצי. עבור רוב המשתמשים זה אומר שאין צורך יותר לדאוג שהמכשיר יירטב בגשם, או אפילו ייפול לאסלה.

שדרוג נוסף, שקיים רק באייפון 7 פלוס, זה הזום האופטי. כעת ניתן להתמקד באובייקט הצילום פי שניים בצורה אופטית (ולא דיגיטלית, המורידה את האיכות) באמצעות שימוש בשני חיישני הצילום בגב המכשיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זום אופטי X2 באייפון 7 - שווה./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרע: המחיר, העיצוב והמצלמה של אייפון 7

מלבד ארה"ב ומדינות באסיה, שם תג המחיר עבור האייפון הוא יחסית אטרקטיבי ומיישר קו עם מדינות אחרות, באירופה המצב שונה לחלוטין. אייפון 7 יעלה בבריטניה 599 ליש"ט (לשם השוואה, גלקסי S7 עלה 490 ליש"ט ביום ההשקה) וגם בישראל המצב יהיה דומה. המחיר ההתחלתי צפוי לעמוד על כ-3,600 שקלים לגרסת ה-32 גיגה ויאמיר ככל הנראה עד ל-5,000 שקלים לגרסת ה-7 פלוס בנפח 128 גיגה.

מאז הושק האייפון הראשון, אפל שינו את עיצוב המכשיר פעם אחת - מאייפון 5S לאייפון 6. העיצוב של אייפון 7 לא ממש השתנה והשינויים הקוסמטיים כה מינוריים, שהם לא באמת משמעותיים למי שמביט מהצד. הגיע גם הזמן שאפל תפתיע עם עיצוב חדשני או לפחות שינוי עיצוב משמעותי. מצד שני, למה להשקיע בקהל שבוי אם אפשר פשוט להלהיב את המשתמשים בהכרזות?

בשונה מהמצלמה באייפון 7 פלוס, המצלמה של אייפון 7 אינה כוללת את השדרוג המשמעותי ביותר - הזום האופטי. היא אמנם זכתה לשדרוג מסוים אבל אם עד כה השינוי בין הדגמים היה רק גודל ורזולוציית המסך, כעת השינוי הוא גדול יותר ואולי אף כזה שימנע מחובבי צילום לבחור באייפון 7.

אייפון 7 לייב. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
האוזניות האלה מכוערות ויקרות. תודה אפל./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

המכוער: הסרת שקע האוזניות, AirPods, רזולוציית המסך

האייפונים החדשים מגיעים עם מסך Retina HD בשעה ששאר העולם כבר עבר לרזולוציית 2K עם מסכים מסוג SuperAmoled. האייפון החדש מגיע ללא שינוי אמיתי בפאנל המסך או ברזולוציה. אנחנו לא מצפים למסך ברזולוציה הטובה ביותר אבל לפחות תנו לנו Full HD שעושה את העבודה היטב וגם חסכוני בסוללה. באפל מתגאים שמחשבי ה-Macbook Pro וה-iMac מגיעים עם מסך 5K, אך כשזה מגיע לאייפון, המצב הוא שונה. מסך ה-Retina HD זהה לאייפון 6 ו-6S ורק כולל טווח גוונים רחב יותר. למעשה, העדכון של אפל למסך נראה כמו דרך להוסיף שדרוג לרשימה ולא ניסיון לשפר באמת את חוויית השימוש.

בנוסף, אי אפשר להתעלם מהסרת שקע האוזניות הסטנדרטי. כעת המשתמשים ייאלצו להצטייד באוזניות אלחוטיות או במתאם מיוחד על מנת לחבר אוזניות רגילות ובמידה וירצו לטעון את המכשיר וגם להאזין למוזיקה, יצטרכו להצטייד בשני מתאמים, אחד שמתחבר לשקע ה-Lightning ואל המתאם לחבר מתאם אוזניות מ-Lightning לחיבור 3.5 מילימטרים שיתפוס נפח לא קטן, יהיה מסורבל ובעיקר לא נוח. באפל רוצים להיפטר מחיבור האוזניות אחת ולתמיד ולגרום לצרכנים להתרגל להאזנה באוזניות אלחוטיות, אך עם זאת, האוזניות האלחוטיות של אפל יעלו סכום של 169 דולרים לפני מסים. אם באפל באמת היו רוצים משיקים אותן במחיר סביר. בטח אם לוקחים בחשבון שהגאדג'טים הקטנים האלה יאבדו לעתים קרובות.

וזה מבלי לציין את העובדה שהאוזניות האלחוטית, ה-AirPods, פשוט מכוערות להחריד. האוזניות הספיקו כבר לעורר סערה ברשת וגל של בדיחות שקטלו את העיצוב החדש, שנראה כמו ראש של מברשת שיניים חשמלית. אם יש משהו שבאפל באמת יודעים לעשות, זה לעצב מוצרים אטרקטיביים, אבל נראה שבשנים האחרונות מישהו שם קצת איבד פוקוס.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היי אפל, התבלבלתם קצת בין אומץ לחוסר אחריות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully