וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iOS 10 זמינה מהיום להורדה: מה חדש ואיך לעדכן את האייפון

13.9.2016 / 8:23

אילו מכשירים זכאים לעדכון, איך להוריד אותו ומה החידושים שאפל מביאה למערכת ההפעלה? מהשדרוג של סירי ועד העלמת האפליקציות המובנות של אפל - כל מה שצריך לדעת

אתר רשמי

(בסרטון: כנס המפתחים הבינלאומי השנתי של אפל, WWDC 2016, שנערך בחודש יוני במהלכו הוצגה iOS 10)

כבר בחודש יוני הכריזה אפל על הגרסה החדשה למערכת ההפעלה שלה לניידים, iOS 10, ואפשרה למפתחים לנסות אותה, ובהשקת אייפון 7 בשבוע שעבר היא הודיעה שהעדכון יהיה זמין לכל המשתמשים בתאריך 13 בספטמבר, כלומר היום.

העדכון מביא עמו שינויים משמעותיים אך לפני כן, חשוב לציין כי העדכון זמין לבעלי מכשיר אייפון 5 והלאה (5S, 5SE, 6, 6S, 7), אייפד, כל אייפד-פרו, אייפד מיני 2 ואייפד 4 ומעלה. באפל לא שכחו את משתמשי האייפוד טאצ' וכל מכשירי האייפוד מהדור השישי שגם יזכו לעדכון.

כדי לעדכן את האייפון או האייפד שלכם, אחרי שווידאתם שיש לכם מכשיר מתאים היכנסו לאפליקציית ההגדרות במכשיר (אייקון של גלגל שיניים) > כללי > עדכוני תוכנה. אם מופיע לכם כבר העדכון לחצו על הורד והתקן. אם הוא עוד לא שם, המתינו שהוא יתגלגל אליכם בזמן הקרוב. אחרי שתלחצו על התקן, תוכלו לבחור האם לעדכן מיד או לחכות ללילה.

אם אתם בוחרים לעדכן מיד, שימו לב שהמכשיר יהיה מושבת לפרק זמן לא קצר במיוחד. אם אתם בוחרים לעדכן אוטומטית בלילה, הקפידו לחבר את המכשיר לחשמל לפני השינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשק מצלמה משופר./מערכת וואלה!, צילום מסך

מסך נעילה משודרג

שינוי מהותי בעיצוב מערכת ההפעלה אין, אבל שינוי יחסית משמעותי יחול על מסך הנעילה. כעת, כשתרימו את האייפון המסך יידלק (במידה ואישרתם את הפיצ'ר החדש), נוספה יכולת שליטה בהתראות מסך הבית באמצעות 3D Touch, וגם אופן הצגת ההתראות שונה וכעת הם נמצאים בבועות.

באמצעות הרגישות למגע (3D Touch) תוכלו להגיב בקלות להודעות שהתקבלו ישירות ממסך הנעילה, לבדוק מה מצב המונית שהזמנתם, לנקות את כל ההתראות ועוד. למה זה טוב? האייפון מקבל מאיתנו יותר ויותר אחריות ולמרות שייקח זמן למשתמשים להתרגל, כל מה שהופך את השימוש השוטף למהיר ואינטואיטיבי יותר בסופו של דבר משדרג את חווית השימוש. זה אמנם לא כזה חידוש מרגש או מקורי, אבל זה גם לא רע.

פי אלף יותר סירי

אפל שיפרה את סירי פלאים ופתחה את העוזרת הדיגיטלית למפתחי צד-שלישי, כך שיוכלו לשלב את הכישורים שלה גם באפליקציות שלהם. בנוסף, אפל השיקה בינה מלאכותית שתסייע באמצעות סירי במגוון פעולות, בהן גם הכתבה של טקסט ואף תציע הצעות למילים, תוך כדי שהיא לומדת את ההודעות שלכם.

באמצעות המנגנון החדש, סירי הולכת להגיד הרבה פחות "סליחה" ופשוט לבצע את הפקודות שלכם. סירי תוכל לבצע מעקב אחר הכושר שלכם בשיתוף עם אפליקציות כמו MapMyRun, Runtastic ו-RunKeeper. בנוסף, תוכלו לשלוח באמצעותה כסף לחברים.

סירי משלבת כוחות גם עם המקלדת שלכם. בשפה האנגלית, ניתן יהיה להפעיל את מצב חיזוי הטקסט. מאחר וסירי יודעת לנתח את השיחה שלכם, ולהבין על מה מדברים, היא תציע השלמת משפטים מדויקת יותר, ותמשיך להיות מדויקת יותר ככל שהיא תלמד אתכם יותר. למשל, אם אתם קובעים עם חבר לאכול ארוחת צהריים יחד ובמהלך השיחה עולים פרטים כמו השעה שקבעתם ושם או כתובת המסעדה, סירי תדע לשלוף את הפרטים מתוך השיחה ולקבוע את האירוע ביומן.

סירי בעברית. מערכת וואלה!
סירי משתדרגת./מערכת וואלה!

העלמת אפליקציות מובנות ועריכת תמונות חיות

ממשק המצלמה גם שופר וכעת הפעלתה מהירה יותר בצורה ניכרת. אפל הוסיפה פילטרים ומנגנון ייצוב תמונה עבור התמונות החיות - גימיק השמור למשתמשי אייפון. אחת הבעיות המוכרות והמרגיזות ביותר בתמונות החיות הייתה אי-היכולת לערוך את התמונה, וכעת באמצעות האפליקציה ניתן יהיה לעשות זאת. זה אומנם נשמע לא הרבה אבל זה שינוי שהופך פיצ'ר חביב לפיצ'ר מהנה במיוחד. וזה גם שדרוג אלגנטי שמאוד מתאים לרוחו של סטיב ג'ובס, שכל-כך חסרה בשנים האחרונות.

אפליקציית המפות זכתה לריענון עיצובי וחשוב מכך, גם היא נפתחה למפתחי צד-שלישי. זה אומנם לא משפיע ישירות על המשתמשים אבל בקרוב מאוד נתחיל לראות את הפלטפורמה הזו מתרחבת הרבה מעבר לנפחה הנוכחי. התווספה האפשרות לראות תחנות דלק ולהימנע מכבישי אגרה. משתמשים בסין, למשל, יוכלו לראות את מדד זיהום האוויר מתוך האפליקציה אבל הכוח האמיתי של השירות יתגלה רק אם המפתחים החיצוניים יבריקו במקומה של אפל.

פיצ'ר קטן אבל משמעותי שנוסף לעדכון של iOS 10 היא האפשרות למחוק סוף סוף את האפליקציות המובנות של אפל. אם עד היום לא ידעתם איפה לדחוף את אפליקציית המניות של החברה, והזזתם אותה מתיקייה לתיקייה - כעת תוכלו פשוט להסיר אותה ממסך הבית. היא אמנם לא תיעלם לחלוטין אבל רחוק מהעין, רחוק מהלב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully