וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר, אימונים צבאיים ועיצוב הבית: העתיד של המציאות המדומה

רותם רוגובסקי

16.9.2016 / 8:04

חשבתם שעתיד המציאות המדומה הוא בסרטי אקשן מלאי אפקטים, משחקים ונסיעות מפחידות ברכבת הרים? ובכן, האמת שמדובר בהרבה מעבר לזה. המציאות המדומה תשפיע על החיים של כולנו גם בחינוך, כושר ואימונים קרביים

מערכת וואלה!

(בסרטון: חדר כושר וירטואלי)

בכל פעם שטכנולוגיה חדשה ומסעירה נכנסת לחיינו, או עתידה להיכנס לחיינו, היא מביאה עמה גם מחשבות ותיאוריות על איך זה באמת ישפיע או ישנה את חיינו. כך גם במקרה של משקפי המציאות המדומה.

עבור רבים מדובר בחוויה מרתקת שהם כבר מחכים לחוות דרכה משחקים שונים. אבל למרות התדמית הכיפית והקלילה של משקפי המציאות המדומה, שנראה כאילו נוצרו בעיקר למשחקים, לסרטים ופנאי - זאת ממש לא המטרה היחידה שלהן, למעשה יש כמה תחומים אליהם פונה המציאות המדומה. לפניכם חמישה תחומים שהולכים להשתנות בעקבות המציאות המדומה וככל הנראה להחזיק את מושכות הטכנולוגיה הצומחת הזו.

אימונים מסוכנים

אימונים צבאיים הם עסק יקר ולפעמים גם בלתי אפשרי. איך מאמנים למקצוע שבו כל טעות יכולה לסכן חיים? הראשונים שהבינו את החשיבות שבאימון במציאות מדומה (אף שקשה היה לקרוא לזה כך) הם ממציאי סימולטור הטיסה הראשון. במקום לתרגל על יבש ולשנן נהלים, טייסים יכולים לחוות חוויה של אירוע חירום מבלי לסכן אף נוסע או איש צוות. ומהו אימון במציאות מדומה אם לא הסימולציה במיטבה? המציאות המדומה מקבלת לאחרונה חלק חשוב בהכשרה של מקצועות רבים ומגוונים, כבאים, חיילים, רופאים יוכלו להתאמן במציאות מדומה על אירועים שאי אפשר לשחזר בשום תכנית אימונים אחרת לפני שהם מקבלים בחיים האמיתיים מטוס, כלי נשק או איזמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מציאות מדומה. יוטיוב, צילום מסך
מתאמנים על אמת./צילום מסך, יוטיוב

דירה לדוגמה

רוצים לראות איך ייראו המשרדים החדשים שלכם, או הדירה החדשה? אין צורך להיכנס לדירה לדוגמה או להציג בפני הקבלן מודל עם אנשים קטנים מפלסטיק. אדריכלים ומעצבי פנים יוכלו ליצור מבנים וחללים מעוצבים שלקוחות ייכנסו לתוכם ויוכלו להתרשם. אם האדריכל או המעצב ירצה אפשר יהיה גם לבחור בין כמה סגנונות עיצוב שונים בלחיצה אחת.

מציאות מדומה. יוטיוב, צילום מסך
לעצב תוך כדי תנועה./צילום מסך, יוטיוב

למידה מרחוק

מציאות מדומה תאפשר לתלמידים לשבת בכיתה גם אם הם לא שם פיזית. זה יאפשר לתלמידים להשלים שיעורים בימי מחלה אבל לא רק. בעזרת חלל לימודים מדומה אפשר יהיה ליצור כיתות לימוד לתלמידים מכל העולם. תלמידים, סטודנטים ואנשים בהכשרות מקצועיות שונות, יוכלו לחוות לימוד סימולטני בכיתה וירטואלית גם אם הם נמצאים במדינות שונות. היתרון הוא שילד יהיה מסוגל לפטפט עם חברו לשולחן מפינלנד, החיסרון הוא שהמורה תוכל להפריד ביניהם בלחיצת כפתור.

מציאות מדומה. יוטיוב, צילום מסך
נעים להכיר, DNA. כך ילמדו בעתיד?/צילום מסך, יוטיוב

סיורים חווייתיים

כבר לפני כמה שנים גוגל החלה בפרויקט מיוחד: למפות מוזיאונים ברחבי העולם ולאפשר לאנשים לחוות סיור בין יצירות אומנות בכל העולם. כיום גלריות רבות מאפשרות גישה ליצירות ולתערוכות בהן מבלי לצאת מהבית. אך בשביל החוויה האמיתית של הסיור, נצטרך לחכות עד שמוזיאונים וגלריות יציעו לנו באתר שלהם סיור במציאות מדומה. נרכיב את המשקפיים שלנו ונשוטט להנאתנו בכל גלריה. לא נוכל לפנטז על גניבת יצירות אמנות במיליונים אבל לפחות נוכל לבחור האם אנחנו רוצים להיות לבד בגלריה או עם עוד אנשים. בתי ספר יצאו לטיול בקולוסאום של רומא, בספארי באפריקה, בקוטב הדרומי ואפילו בירח והכל מבלי להזמין אפילו אוטובוס.

מציאות מדומה. יוטיוב, צילום מסך
לשוטט בגלריות מבלי לצאת מהבית./צילום מסך, יוטיוב

חדר כושר וירטואלי

אם משעמם לכם לרוץ על ההליכון, או להתאמן במשך זמן רב במכונת החתירה, למציאות המדומה יש בשורות טובות עבורכם - בקרוב תוכלו לרוץ על הליכון ולהרגיש שאתם רצים במרתון בדרום צרפת או באולימפיאדת טוקיו או בכלל חותרים בנהר האמזונס בדרום אמריקה.

חברה ישראלית מפתחת מוצר בשם SportVR שבעזרתו תוכלו לצאת להרפתקאה שתגרום לכם לעבוד על מגוון מכשירים בחדר הכושר. תוכלו לרוץ ולהשלים משימות והכל דרך חוויה של משחק מלחמה או אפילו משימה סודית תוך כדי האימון.

בקיצור, החינוך, הכושר וההכשרה המקצועית תמיד נראים פחות זוהרים ממשחקים וסרטים אינטראקטיביים, אבל הצצה דרך חלון המציאות המדומה יכולה לאפשר חוויות לימודיות, סיורים ואימונים שישנו לחלוטין את העולם שגדלנו בתוכו.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים חברת skypro.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מציאות מדומה. יוטיוב, צילום מסך
הולכת להתאמן במציאות מדומה./צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully