וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבריק: מנעול דלת חכם מודפס בתלת-ממד - בלי אף חלק נע

אילן גלר

14.9.2016 / 9:43

הטכניקה נשענת על הדפסת תבנית של תאים, המתוכננים במחשב בקפידה, כך שלחץ על כמה מהם גורם לכל השאר לנוע ולהתקפל בכיוון מסוים

צילום מסך

מדפסות תלת-ממד מאפשרות יצירת מוצרים שונים, החל מברגים ועד לכלי נשק, ללא כל צורך בידע מוקדם או בציוד מכני כבד. החיסרון הוא שלמרות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה בתחום, מנגנונים מכאניים המבוססים על ריבוי חלקים נעים עדיין מצריכים תהליך הדפסה ארוך יחסית של שעות ואף ימים, ואז הרכבה ידנית של כל החלקים הללו יחדיו.

לחוקרי מכון המחקר הגרמני האסו-פלטנר יש פתרון ייחודי לבעיה: טכניקה המאפשרת הדפסת מנגנונים העשויים כולם חלק אחד, ובכל זאת מסוגלים לנוע ולבצע מיני מטלות מכאניות. החוקרים מכנים את הטכניקה הזו מטא-חומר, והיא נשענת על הדפסת תבנית של תאים המתוכננים במחשב בקפידה, כך שלחץ על כמה מהם גורם לכל השאר לנוע ולהתקפל בכיוון מסוים.

המוצר יוצא מהמדפסת בחתיכה אחת, ומיוצר כולו מחומר אחד, כך שמדובר בתהליך פשוט יחסית. היתרון בשיטה הזו היא השימוש באלסטיות של המבנה תוך שמירה על קשיחות של החומר עצמו. כהדגמת יכולת, בחרו אנשי המכון ליצור ידית דלת ולשונית לפתיחה ולסגירה.

ברור שלא מדובר במוצר פרקטי במיוחד, את המנעול הזה ניתן כנראה לשבור במשיכה קלה, אולם מורכבות המנגנון היא זו שחשובה במקרה זה, וההוכחה לכך שניתן להדפיס אותו ביחידה אחת. במהלך החודשים הקרובים מקווים המפתחים להציג כלים מועילים יותר שיודפסו במטא-חומר, ובכך להפוך את ההמצאה למסחרית.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מנעול דלת מודפס. צילום מסך
חתיכה אחת - חומר קשיח בעל מבנה אלסטי./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully