וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים מדפסת ואילו הכי משתלמות

21.9.2016 / 7:47

שאלנו מומחה: באיזה חברה תחסכו יותר על דיו, על אילו פיצ'רים שווה להתעקש ומה אפשר לוותר ומה ההבדל בין מדפסת דיו ללייזר ואילו דגמים שווים את הכסף יותר מאחרים? אם אתם מתכננים לרכוש מדפסת, כדאי לכם לקרוא את זה קודם

ShutterStock

זה לא סוד שהעולם שלנו הופך ליותר דיגיטלי וכיום אנחנו לא באמת צריכים להדפיס שום דבר. אנחנו לא צריכים להדפיס את הכרטיסים להופעה אלא מציגים אותם בסמארטפון, אנחנו חותמים על חוזים ישירות מהמחשב וספרים קוראים בקינדל לא בספרייה. עם זאת, שוק המדפסות המשרדיות והביתיות עדיין קיים ואנחנו נדרשים למרבה הצער להדפיס לא מעט פעמים. אז איך בוחרים מדפסת ביתית שתתאים לנו, האם עדיף דיו או לייזר, למה צריך לשים לב לפני שרוכשים מדפסת ואילו הכי משתלמות?

שאלנו את דורון עמבר, מנהל תחום הדפסה וסריקה בחברת תים. לדבריו, לפני שאתם שוקלים איזו מדפסת לרכוש, חשוב שתשאלו את עצמכם באיזו תדירות אתם מתכוונים להדפיס מאחר ואם לא תשמשו במדפסת לפחות אחת לשבועיים, מחסניות הדיו מתייבשות. אם בכל זאת אתם קונים מדפסת דיו ולא משתמשים בה לעתים קרובות, מומלץ להדפיס מדי שבוע מסמך עם חמש אותיות, אחת שחורה ועוד 4 אותיות בצבעים שונים, כדי שהדיו לא יתייבש.

מדפסת. ShutterStock
כל מדפסת והיתרונות שלה, אבל רוב המדפסות הפשוטות מתאימות למשתמש הממוצע./ShutterStock

מדפסת דיו

אלא אם כן יש לכם מדפסת סיכות וינטאג' שמעלה אבק על המדף, עולם המדפסות מתחלק כיום לשתי טכנולוגיות - הזרקת דיו ולייזר. לצרכן הממוצע אין צורך במדפסת לייזר מאחר והיתרון היחידי במדפסות האלו, הוא המהירות הגבוהה ולכן סוג המדפסות המומלץ לצרכן ביתי שלא רוצה לפשוט רגל הוא הזרקת דיו. לדברי עמבר, "המותגים המוכרים בשוק הם קאנון, HP ו-Brother. בסופו של דבר, כל המדפסות עושות את אותה העבודה אך צריך לזכור שכל חברה עובדת עם ראשי דיו אחרים ובעוד שב-HP צריך להחליף את כל ראש הדיו, בחברות כמו קאנון ו-Brother ניתן להחליף רק את הצבע ולא את כל הראש שכולל אלקטרוניקה יקרה".

דורון ממליץ על המדפסות של Brother מפני שהן זולות יותר משמעותית ויחס העלות-תועלת שלהן מאוד גבוה. לדבריו, ראשי הדיו זולים בצורה משמעותית מהמתחרים ובשונה מ-HP וקאנון, ב-Brother אין צורך לקנות את כל ראש הדיו כך שניתן גם לקנות דיו לא רשמי. רק שימו לב שאתם קונים מוצר חלופי ברמה גבוהה שמתקרבת למקור. עם זאת דורון מציין כי הדיו הטוב ביותר הוא המקורי, כך שתזכרו תמיד שעל מוצר חלופי משלמים לעתים באיכות ההדפסה.

רגע לפני שאתם בוחרים את המדפסת, חשוב לבדוק מה העלות לעמוד, כמה עולה מחסנית ולכמה דפים היא מחזיקה? לדברי דורון, בהכללה גסה - ככל שהמדפסת זולה יותר, כך העלות לעמוד יקרה יותר. בנוסף, בשנים האחרונות ניתן למצוא מדפסות המסונכרנות עם רשת האינטרנט האלחוטית הביתית כמעט בכל המדפסות, החל מ-250 שקלים ומעלה.

דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא האם אתם צריכים גם סורק משולב במדפסת? אם כן אז שאלו את עצמכם האם אתם צריכים סורק דו-צדדי, סורק מתוך מגש (שמאפשר לסרוק כמות גדולה של דפים) או האם אתם בכלל זקוקים למכשיר פקס משולב (רחמנא ליצלן). השאלות הללו נועדו לכוון אתכם למוצר שמתאים לדרישותיכם ואין ממש מה לדאוג לגבי המחיר; את כל אלה ניתן למצוא במדפסות בסכום של 500 שקלים.

לדברי דורון, הדגמים המומלצים הם HP 3835 (מדפסת אלחוטית) במחיר מומלץ של 299 שקלים, HP6960 - מדפסת אלחוטית משולבת עם סורק ופקס הכוללת גם הדפסה משני צדי הדף, מסך מגע ומצב חיסכון. מחירה המומלץ הוא 499 שקלים. מדפסת מומלצת נוספת היא J480 של חברת Brother - מדפסת משולבת אלחוטית הכוללת הדפסה משני צדי הדף ומחירה המומלץ הוא 430 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מדפסת לייזר

במידה ואתם עובדים מהבית, או פשוט מדפיסים הרבה, מומלץ להשתמש דווקא במדפסת לייזר, שעולה יותר אבל העלות לעמוד נמוכה יותר והיא קצת לעתים קרובות מהירה יותר. במידה ואתם לא מתכוונים להדפיס בדיו צבעוני, מומלץ שתשקלו לרכוש מדפסת לייזר המדפיסה בצבע שחור בלבד וכך תחסכו מאות שקלים, ולפעמים גם אלפי שקלים.

השוק מוצף במדפסות לייזר, וכאמור, העלות לעמוד נמוכה במדפסות המדפיסות בצבע שחור בלבד. מדפסת לייזר מומלצת לבתים המדפיסים הרבה או עסק עם 3-4 אנשים היא Brother 2700dw - מדפסת משולבת, אלחוטית המדפיסה בשחור בלבד ומחירה המומלץ הוא 950 שקלים.

מדפסת ניידת

בין שאר המדפסות המסורתיות, אלו שמתחברות לשקע וניתן לנייד אך ורק ברחבי הבית או המשרד, ניתן למצוא גם מדפסות ניידות שניתן להכניס לתיק ולהדפיס בכל מקום. הניידות מתאפשרת הודות לסוללה הפנימית וקישורית האינטרנט האלחוטי, המאפשרת הדפסה מהסמארטפון ומהמחשב הנייד.

יש גירסאות של מדפסות עם הזרקת צבע כמו המדפסות של HP וקאנון ואילו יש גם מדפסות שעובדות בשיטה התרמית ומאפשרות הדפסה בשחור לבן בלבד ודורשות נייר יחודי. המדפסות הניידות לא מיועדות לכל כיס ומחירן מתחיל ב-1,300 שקלים.

סטארטאפ ישראלי בשם Zuta Labs מנסה לשנות את כל תחום המדפסות ניידות. החברה הציגה בקיקסטארטר מדפסת ניידת רובוטית. בתוך המדפסת החדשנית, נמצא ראש דיו וגלגלים ובאמצעות מיקום הרובוט בקצה הדף, החיישנים מניעים את המדפסת לאורך ורוחב המסמך. תהליך ההדפסה מתבצע באפליקציה ועלות המדפסת בהזמנה מוקדמת באתר החברה היא 299 דולרים (כ-1,130 שקלים).

ז'אנר מדפסות נוסף, שהפך ללהיט רק בשנים האחרונות, אלה מדפסות הכיס, המיועדות עבור סמארטפונים כמו ה-Zip של פולארויד. ללא דיו, המדפסות הצטמצמו בגודל בצורה משמעותית והפכו להרבה יותר נוחות וניידות, אם אינכם צריכים הדפסה בכמות גדולה.

יש מדפסות שמפורסמות כניידות שלהן אך זה רק מאחר והן קטנות יחסית (באורך של לפטופ) וכוללות תקשורת אלחוטית אך יש מדפסות ללא דיו שהן באמת ניידות. ניתן לסחוב אותן בכיס, בתיק ולכל מקום, ממש כמו הטלפון הנייד. מאחר ואין צורך בדיו, התחזוקה היא רק עבור הדפים המיוחדים.

בשנת 2007 הציגה חברת Zink את הטכנולוגיה שלה להדפסה ללא דיו. במבט ראשון הנייר נראה לבן לחלוטין, כמו נייר מדפסת רגיל, אך מה שחשוב זה מה שנמצא בתוכו. מדעני החברה המציאו שיטה בה כל הדיו ההכרחי כדי לייצר תמונה יהיה בתוך הנייר עצמו. כל דף מכיל קריסטלים ייחודיים שלא נראים לעין ולמעשה, המדפסת מפעילה אותם ומסדרת את הצבעים בדיוק כמו בתמונה וכך ניתן להדפיס ללא דיו ובכל מקום.

אל תצפו להדפיס איתן דפי A4 או מסמכים, מאחר והמדפסות הללו נועדו בעיקר עבור הדפסת תמונות. החברה ששולטת בתחום הזה היא לא אחרת מאשר Polaroid עם המדפסת ZIP, ניתן למצוא אותה במחיר של 599 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully