וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 7: אפל עדיין לא תיקנה את הבעיה הכי גדולה בעיצוב

אילן גלר

30.9.2016 / 7:13

מקור התקלה הוא בצמד מעבדים זעירים, האחראים על זיהוי מגע האצבעות עם מסך הזכוכית של מכשיר האייפון, וממוקמים במקום רגיש מאוד לכיפופים

צילום מסך

(בסרטון: אייפון 6 פלוס המתכופף)

אפל חוגגת בימים אלו את השקת מכשיר אייפון 7 החדש, אך כפי שיעידו אלפי לקוחות מאוכזבים החברה טרם מצאה פתרון משביע רצון לתופעה שהפכה רבים ממכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס לחסרי תועלת תוך פחות משנתיים לאחר שנרכשו כחדשים. לתופעה הזו קוראים "מחלת המגע" (Touch Disease), והיא מתועדת היטב במאות סרטונים ביוטיוב ותלונות בפורומים הרשמיים.

מקור התקלה הוא בצמד מעבדים זעירים האחראים על זיהוי מגע האצבעות עם מסך הזכוכית של מכשיר האייפון. המעבדים הללו, כפי שאתם יכולים לתאר לעצמכם, קריטיים לחלוטין לצורך פעולתו התקינה של מסך המגע, אך לרוע המזל הותקנו בתוך המכשיר במיקום רגיש במיוחד לכיפוף ופגיעה. זוכרים את פרשת "בנדגייט"? אותה הבעיה בדיוק היא זו שגורמת נזק למעבדים הללו.

למרות שעושה רושם כי מדובר בתקלה סדרתית וצפויה לחלוטין, באפל עדיין מסרבים להכיר בה כתופעה נרחבת. ללקוחות שמגיעים לחנויות, מציעה החברה בדרך כלל פתרון יחיד: החלפת המכשיר, תמורת תשלום של מאות דולרים, בדגם מחודש של אייפון 6 פלוס, שייתכן כי יסבול מאותה התקלה בדיוק במוקדם או במאוחר. ייתכן כי תביעה ייצוגית בנושא, הנידונה כעת בבית המשפט, תשכנע את אפל לשנות את מדיניותה.

בנדגייט. צילום מסך
גם אייפון 7 מתכופף לא מעט./צילום מסך

כבר כמה שבועות שנשמעים לא מעט תלונות על הפס האפור בחלק העליון של המסך, שנגרם כתוצאה מחיישני המגע המקולקלים. לפי הדיווחים, כעשירית מכל התקלות בתקופה האחרונה קשורות לחיישנים הללו ולעובדה שמכשירי הפלוס ניתנים לכיפוף בקלות יחסית.

לפי דיווחים, רובם המכריע של מכשירים הסובלים מכיפוף ומבעיית המגע הם מכשירי אייפון 6 פלוס. באייפון 6S אפל תיקנה את הבעיה כשעברה למעטפת אלומיניום חזקה יותר אך נראה שהפעם החברה עם התפוח שוב חזרה לסורה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully