וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Bioshock: The Collection - אחת היצירות הוויזואליות היפות ביותר אי-פעם

אילן גלר

25.9.2016 / 12:40

אם מעולם לא שיחקתם בביושוק, מהדורת האוסף היא הזדמנות טובה להשלים את הפער הבלתי נסבל הזה בהשכלה הגיימרית שלכם. במחיר של משחק אחד חדש תקבלו שלושה משחקים - לפחות שניים מהם מהטובים והחשובים שנוצרו. ואם עוד לא הבנתם, כתבנו ממש אהב את המשחק

יח"צ - חד פעמי

בהיסטוריה הלא מאוד ארוכה של משחקי הווידאו, ביושוק (Bioshock) הוא אחד מאותם משחקים שראויים בהחלט להיחשב כיצירת מופת. כשיצא בשנת 2007, ביושוק לא הביא עמו מהפכות טכנולוגיות או רעיוניות פורצות דרך, ובכל זאת נחשב לאחד המשחקים המשפיעים ביותר אי-פעם בזכות שילוב נדיר בין עיצוב אמנותי מדויק ומרשים, עלילה מצמררת ומשוחקת היטב, ואקשן - שלא הפריע בדרך.

כראוי ללהיט ביקורתי ומסחרי, לא איחרו להגיע בעקבותיו משחקי ההמשך. בניגוד למה שקורה בדרך כלל בתעשיית הבידור, ההמשכים הללו הצליחו לשחזר ואף להתעלות על הישגי המשחק המקורי. הראשון היה ביושוק 2, שלא הרחיב באופן משמעותי את הבסיס העלילתי המרתק, אך הביא עמו שיפורים נחוצים למשחק עצמו, כך שיהיה מהנה וגמיש יותר. ההמשך השני - "ביושוק אינסוף" (Bioshock Infinite), הוא אחת היצירות הוויזואליות היפות ביותר אי-פעם וגם הסיפור זכה לשדרוג והפך לעמוק ומסובך דיו כדי שהגיקים ימשיכו לדון באינסוף פרשנויות ותיאוריות שונות המבוססות עליו.

מהדורת האוסף של ביושוק (Bioshock: The Collection) היא בעצם הוצאה מחודשת של שלושת המשחקים הללו, עבור שתי פלטפורמות שלא היו כלל קיימות בזמן יציאת המשחק המקורי - פלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן. שחקני ה-PC מוזמנים גם הם ליהנות מהגרסה המחודשת, ואלו מהם שרכשו את המשחקים המקוריים לפני שנים רשאים להוריד עדכון חינמי, בונוס נדיב מטעם החברה המפתחת.

האוסף מתגלה כהזדמנות מצוינת עבור אלו שמעולם לא התנסו בביושוק לגלות אותו בגרסה שתואמת את ציפיותיהם למשחק "חדש", ולמעריצים הוותיקים יותר מספק מנת נוסטלגיה מהנה, אם כי לא אחידה ברמתה.

ביושוק האוסף.
הוצאה מחודשת ומוצלחת של שלושת המשחקים .

ברוכים הבאים ליום הדין

ביושוק המקורי הוא זה שזוכה לרוב הכבוד במהדורת האוסף, כראוי למשחק שהתחיל את כל הבאזז. השדרוג הגרפי כאן הוא הבולט ביותר, ואין צורך בזכוכית מגדלת כדי להבחין שכל פרט במשחק - החל בטקסטורות המצפות את הקירות והחפצים ועד לרמת הדיוק בתצוגת כלי הנשק - זכה לשדרוג משמעותי מאוד. משמעותי מספיק על מנת להציב את ביושוק בשורה אחת עם משחקי פעולה מודרניים, אם לא להתבלט מעליהם. מרשים לראות עד כמה המשחק עומד יפה במבחן הזמן: הרגעים הראשונים שלו, המתארים את הגעתו של הגיבור לעיר התת-מימית, ראפצ'ר, הם עדיין אחת מסצנות הפתיחה האפקטיביות ביותר עד היום.

ראפצ'ר היא אוטופיה ברוח ארה"ב של שנות ה-40. הקידמה הטכנולוגית והקפיטליזם הפכו לפולחן מקודש, בעיר המנותקת מהשפעות הממשלה והעולם שאמורה הייתה להציע לתושביה חיים בסגנון גן עדן. בוודאי לא תופתעו לגלות כי תוך זמן קצר העסק התפרק והאזרחים האומללים של ראפצ'ר – לפחות אלו שהצליחו לשרוד - הפכו ליצורים אלימים ספק-אנושיים. הרבה מעלילת הרקע של המשחק מועברת באמצעות הקלטות שאותן מאתר הגיבור תוך כדי ההרפתקה, ואליהן נוסף תוכן חדש במהדורת האוסף, סדרת ראיונות ופרשנות עם מפתחי המשחק, החושפת את תהליך יצירתו והרעיונות העומדים מאחוריו.

על רקע התוספות והשיפורים הדרמטיים להן זכה ביושוק הראשון, קשה שלא להתאכזב מעט מהשינויים המינוריים יחסית בשני המשחקים הבאים. ביושוק 2 ו"ביושוק אינסוף" חסרים את אותן הערות במאי שהופכות את המשחק החוזר בכותר המקורי למסקרן ומהנה גם עבור אלו שכבר סיימו אותו בעבר. השיפורים הגרפיים צנועים וכך למרבה האירוניה דווקא המשחקים החדשים בסדרה הם אלו שמרגישים מיושנים יותר. ביושוק 2 בולט במיוחד לרעה - בלי העלילה המהודקת והמרתקת של שני המשחקים האחרים, הוא נותר להתמודד מול משחקי פעולה על המדף באמצעות המכאניקה ועיצוב השלבים בלבד. בשתי הקטגוריות האלו, לא קשה למצוא דוגמאות טובות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזדמנות טובה להשלים את הפער הבלתי נסבל הזה בהשכלה הגיימרית שלכם./מערכת וואלה!, צילום מסך

חובה לאלו שלא שיחקו מעולם, שווה לאלו שכן

אם מעולם לא שיחקתם בביושוק, מהדורת האוסף היא הזדמנות טובה להשלים את הפער הבלתי נסבל הזה בהשכלה הגיימרית שלכם. במחיר של משחק אחד חדש תקבלו שלושה משחקים, לפחות שניים מהם מהטובים והחשובים ביותר שנוצרו. בזכות השיפורים הטכניים, גם לשחקנים חובבי אפקטים וחידושים לא יהיה קשה לסיים את כולם, אם כי המשחק הראשון, כאמור, הוא ללא ספק זה שזכה למרבית תשומת הלב - ובצדק.

לאלו שכבר מכירים את ביושוק, ואף שיחקו בו בעבר, חלף די זמן מאז צאת המשחק המקורי על מנת להצדיק סיבוב חוזר, וסדרת הראיונות עם היוצרים היא לבדה סיבה מספקת לשחק שוב בכל השלבים. אפשרות נוספת, אם אתם מעדיפים משחקים חדשים לגמרי על נוסטלגיה, היא להמתין בסבלנות לחידוש הבא שבוודאי יגיע בהמשך; הסיפור של ביושוק יוכל לשרוד בקלות עוד כמה דורות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין צורך בזכוכית מגדלת כדי להבחין בכל פרט במשחק./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully