וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול ממוקד: אמיר חצרוני, רז ציפריס ויותם זמרי נחסמו על ידי פייסבוק

דורי בן ישראל, מזבלה

21.9.2016 / 8:15

מישהו בפייסבוק שם רגל על הגז בתקופה האחרונה. אחרי החסימה של גיא לרר ועמוד "הצינור", חצרוני שוב הושעה ל-30 יום יחד עם רז ציפריס וגם יותם זמרי קיבל כרטיס אדום ל-24 שעות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום מסך

ביממה האחרונה פייסבוק חסמה והגבילה את פעילותם של שלושה גולשים ויראליים במיוחד: הפרסומאי וחובב הממים, רז ציפריס, שנחסם ל-30 יום; הפרסומאי ואיש התקשורת, יותם זמרי, שנחסם ל-24 שעות והפרופסור אמיר חצרוני שנחסם שוב ל-30 יום.

פרופיל הפייסבוק של אמיר חצרוני, הושבת אמש בשנית ל-30 יום. כזכור, רק לפני כשבועיים חזר חצרוני לאחר חסימה של חודש. בין לבין חצרוני לא הספיק להעלות סטטוסים רבים, אולם אמש קיבל לא פחות משלוש הודעות מפייסבוק שהורידה לו בדיעבד סטטוסים והתבשר כי נחסם לחודש נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטטוס של חצרוני שהוסר./מערכת וואלה!, צילום מסך

עבור חצרוני, שכבר מתח ביקורת על פייסבוק, ובין היתר הודיע כי כחלק מפעולת הנקם הוא מוכר את מניותיו ברשת החברתית (בסכום זעום אומנם), מדובר במכה קשה שמגיעה במקביל לעלייתה של סדרה חדשה בהוט בה הוא מככב לצד חנוך דאום ואורן חזן (חנוך דאום מחשב מסלול מחדש).

חצרוני הוא אושיית טלוויזיה ודמות מוכרת לכל, שלמרות התבטאויותיו הפרובוקטיביות, אין זה ראוי שפייסבוק תמנע ממנו מלהשתמש בפלטפורמה שלה. ואם פייסבוק בכל זאת רוצה לחסל את חצרוני, מדוע זו בוחרת פעם אחר פעם לשחק איתו משחק של חתול ועכבר עם החסימות ולא לסגור את הפרופיל לחלוטין?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הסטטוסים של ציפריס שהוסרו./מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק כאמור אינה סוגרת את הפרופיל של חצרוני אלא מתעללת בו. חודש חסימה ועוד חודש חסימה בהחלט יכולים לגרום לאדם לאבד עשתונות, לבטח כשמדובר בפלטפורמה העיקרית שמחברת בינו לבין הקהל.

אבל חצרוני לא לבד. גם רז ציפריס, אחד המוכר ברשת החברתית בזכות הממים ההומוריסטיים והסאטריים שלו נחסם ל-30 יום. רק לאחרונה סיים ציפריס תקופת השעייה של שבוע מהרשת החברתית וכבר גילה כי פייסבוק שוב הגבילה אותו. ציפריס מתח ביקורת חריפה על פייסבוק ועל מדיניות הצנזורה שלה ועבר לתדהמתו מקרה דומה לזה של חצרוני.

מיד לאחר שציפריס פירסם את הסטטוס הוא קיבל לא פחות משלוש הודעות מפייסבוק, שהוחלט להסיר סטטוסים שלו בדיעבד, בטענה כי עברו על מדיניות הרשת החברתית. היות והמקרה של ציפריס מדמה באורח פלא את זה של חצרוני, כל שנותר הוא להעריך כי בשני המקרים מדובר בהתערבות אישית של אחד מעובדי ועובדות פייסבוק.

אבל גם ציפריס וחצרוני לא לבד. אתמול נחסם יותם זמרי לתקופה של 24 שעות לאחר שסטטוס שפירסם עבר על פי פייסבוק על מדיניותה. בסטטוס שהוסר נכתב: "היי פלסטינים מטומטמים, אם אתם רוצים להרוג אותנו עדיף אחרי החגים, כשאתם עושים את זה לפני רוב הסיכויים שתיפלו על מישהו שזה בא לו טוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת חסימה - ציפריס וחצרוני./מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור כך שמדובר בסטטוס בעברית שסביר שלא זכה למבול של דיווחים לאור טיב עוקביו של זמרי. לא ברור מדוע מיהרה הרשת החברתית להסיר את הסטטוס של אושיית הפייסבוק המזוהה עם הצד הימני של המפה הפוליטית. בוודאי לאור כמות הפוסטים המסיתים שמופצים מדי יום.

בעבר הבהירה פייסבוק ישראל, באמצעות משרד יחסי הציבור שלה, כי אף אחד מעובדי החברה בישראל אינו מסנן תכנים או משפיע על מנגנון הסינון. עם זאת, בכירים בפייסבוק הבהירו כי עובדים דוברי עברית, המכירים את התרבות בישראל, מסננים את התכנים ממטה החברה באירלנד. מהירות הסרת הפוסט של זמרי מעלה תמיהה כיצד לוחות הזמנים של פייסבוק התקצרו כל כך ביחס למקרים קודמים בהם פוסט הוסר לאחר דיווח.

יש לציין של על פי כללי השימוש של פייסבוק, מותר לעשות שימוש באלמנטים ויזואלים וטקסטואלים למטרות לימודיות, הומור, סאטירה ומתיחת ביקורת. על אף החסימה, לפחות במקרה של ציפריס וחצרוני בהחלט מדובר בעמידה בסטנדרטיים הקהילתיים של הרשת החברתית.

הכתבה פורסמה במקור בבלוג הפרסום המוביל בישראל "מזבלה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת החסימה של זמרי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully