וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים סיניים השתלטו לחלוטין על רכב טסלה מרחוק. צפו

אילן גלר

23.9.2016 / 7:28

ממרחק של כמעט 20 קילומטרים ההאקרים בלמו והצליחו גם להפעיל את הדלת, מסכי המחשב שבתוך המכונית, המראות, האורות, ואפילו כיוונו מחדש את כיסא הנהג

צילום מסך

ככל שהמכוניות המודרניות הופכות חכמות יותר, כך הן גם נעשות פגיעות למתקפות האקרים. המקרה האחרון שדווח ברשת ממחיש זאת היטב - צוות של האקרים ממעבדת מחקר סינית בשם Keen Security הצליח להשתלט מרחוק על מכונית חשמלית מתוצרת טסלה, תוך שהוא מנצל פרצה בחיבור האינטרנט המובנה של הרכב.

במהלך הפריצה, הדגימו ההאקרים כיצד הם גורמים לרכב לבלום תוך שהם מעבירים אליו פקודות ממרחק של כמעט 20 קילומטרים. ההאקרים הצליחו גם להפעיל את הדלת, מסכי המחשב שבתוך המכונית (המשמשים להצגת מהירות הנסיעה), המראות, האורות, ואפילו כיוונו מחדש את כיסא הנהג. לקינוח, הרסו ההאקרים את מערכת ההפעלה של הרכב וכך הפכו אותו לכמעט בלתי-שמיש, שכן רבות מהפונקציות הבסיסיות במכונית מופעלות ישירות באמצעות מסך המגע.

הצוות העביר לטסלה את ממצאיו, וזו הוציאה בתוך עשרה ימים עדכון למערכת ההפעלה הסותם את הפרצה הזו. "מאחר והפריצה פועלת רק כשדפדפן האינטרנט של הרכב מופעל והיא דורשת חיבור לרשת אינטרנט מקומית, ההערכה שלנו היא כי הסיכון ללקוחותינו היה נמוך מאוד", הסבירו בטסלה. החברה בחרה להודות להאקרים על הדיווח המועיל, וקוראת לקבוצות נוספות לנסות ולפרוץ למכונית על מנת לאתר עוד תקלות אבטחה הדורשות טיפול.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האקרים סיניים השתלטו על טסלה מרחוק. צילום מסך
שלטו במסכים, במראות ובאורות, ובסוף השביתו את הרכב./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully