וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיקים יוצאים משליטה, אפליקציה מצילת חיים, שבוע החדשנות ועוד

23.9.2016 / 8:53

וגם: מאגר גנטי שיסייע לאתר מעורבים בפרשת ילדי תימן, הזווית הישראלית של בובת ברבי. החידושים, הפיתוחים, הגיוסים וכל מה שמעניין בשבוע החולף בהיי-טק הישראלי

איחוד משפחות

חברת MyHeritage תקים מאגר גנטי ותעניק בדיקות DNA בחינם למעורבים בפרשת ילדי תימן המזרח והבלקן במטרה לאחד משפחות. במסגרת הפרויקט, המתבצע בשיתוף ח"כ נורית קורן ראש השדולה לחקר הפרשה, ייבדקו בארץ ובחו"ל בני משפחות ומאומצים הסבורים שהם קשורים לפרשה, במטרה למצוא התאמות גנטיות. שמות הנבדקים לא יועלו לאינטרנט ולא יימסרו למעבדה. אם יהיו התאמות גנטיות מוצלחות תבשר על כך החברה לנבדקים ובמידה ששני הצדדים ירצו בכך, החברה תדאג להפגיש ביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוורוד החדש

מאטל (Mattel), חברת הצעצועים הגדולה בעולם העומדת מאחורי המותגים ברבי, סמי הכבאי ותומאס הקטר, בחרה בחברת StartApp הישראלית להביא את מותגיה לעולם המובייל. StartApp תפתח ותעצב את הנוכחות הדיגיטלית של מותגיה האייקוניים של מאטל במסגרת הסכם שת"פ רב-שנתי, הכולל פיתוח אפליקציות, אווטרים, אימוג'ים ועוד. בחמש שנות פעילותה טיפחה StartApp שיתופי פעולה והסכמים עם האפליקציות המובילות בעולם כמו משחקי Candy Crush, רשת האינטרנט הסינית Baidu, יאהו ואחרים. רכיבי הטכנולוגיה שלה פעילים כיום בכ-280 אלף אפליקציות ובאפשרותה לנתח את מאפייני השימוש של כמיליארד וחצי משתמשים ברחבי העולם.

תערוכת "ברבי" במוזיאון לאמנויות דקורטיביות בפריז, מרץ 2016 – ספטמבר 2016. אתר רשמי
תערוכת "ברבי" במוזיאון לאמנויות דקורטיביות בפריז, מרץ 2016 – ספטמבר 2016/אתר רשמי

להציל חיים בקליק

הזמנת אמבולנס בלחיצת כפתור, שיחת צ'ט מיוחדת עם כבדי שמיעה, שיחת וידאו לייב, הזמנת אמבולנס לבן משפחה במהירות ועוד פיצ'רים נוספים שעשויים להציל חיים אוגדו לאפליקציית "מד"א שלי" שהושקה השבוע רשמית. יצירת קשר עם מוקד מד"א באמצעות האפליקציה תאפשר לאתר באופן אוטומטי את מיקומו של המשתמש וניתן להזין מבעוד מועד מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, תרשים אק"ג, סיכום מחלה אחרון ועוד. המידע הזה יופיע בקבלת הקריאה באופן מידי ומאובטח במערכת השליטה והבקרה במוקד מד"א ויסייע משמעותית בקיצור הליך התשאול של המוקדן והרקע הרפואי יועבר לצוות האמבולנס שבדרכו לחולה, כתוצאה מכך הסיוע הרפואי יוצא לדרך מהר יותר ועם כל המידע הדורש לטיפול רפואי מהיר ומקצועי. האפליקציה זמינה להורדה לאייפון ולאנדרואיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין קץ לילדות

בשבוע הבא (27 בספטמבר) תתקיים תערוכת הגיימינג הבין-לאומית השנתית בהולנד INDIGO שתארח 38 מציגים מכל העולם. התערוכה נותנת במה למשחקים וירטואלים וניסיוניים והשנה יציג בה ישראלי אחד - ארטיום קוזנץ בן ה-32, בוגר מכון אבני לאמנות ועיצוב בתקשורת אינטרקטיבית, שיציג את פרויקט הגמר שלו, HOLOTRIP, העוסק בחוויה ומציאות מדומה. הפרויקט של קוזנץ מציע חזרה לחווית הלידה, המבוססת על שיטה טיפולית שפותחה על ידי הפסיכולוג סטניסלב גרוף. השיטה מאפשרת לעבור שוב את השלב שבו התודעה הייתה במצב בלתי-שגרתי, מה שעשוי להועיל בגילוי התת-מודע והמקור לטראומות פיזיות שגרמו במהלך החיים לטראומות נפשיות ופוביות.

גיקים יוצאים משליטה

המפגש השנתי של המייקרים הישראלים, GeekCon 2016, הסתיים ביום שבת בשדות ים שבקיסריה, במהלכו הוצגו עשרות פרוייקטים שבנו המשתתפים במהלך מרתון בן 52 שעות. אחד הפרויקטים שעורר עניין היה שחזור של משחק המחשב הנוסטלגי Space Invaders. צוות אחר של 13 מומחים בתחומים שונים חברו להקמת תותח על הנע על מסילה ומיירט רחפנים; פרוייקט אחר שחזר הסטוריה מרגשת לא פחות - את קסילופון החבובות המיתולוגי: כלי נגינה שמורכב מראשי בובות. צוות אחר בנה את הרובוטראמפ, רובוט בדמותו של המתמודד האמריקני לנשיאות ארה"ב שמזהה, באמצעות חיישנים מיוחדים, את צבע עורו של העומד מול הרובוט וכשהוא מזהה צבע עור שאינו לרוחו הרובוט מתחיל להעליב אותו.

תעשו פרצוף

רוצה ליצור אימוג'י שלכם? מהיום זה אפשרי עם Moojis, אפליקציה ישראלית חדשה ליצירת אימוג'ים אישיים בלחיצת כפתור. המקלדת החינמית מגיעה עם שמונה אייקונים בסיסיים (חבילות הרחבה נוספות יעלו 4-8 שקלים). כל מה שתטרכו לעשות זה לצלם סלפי שלכם על רקע נקי בתאורה טובה ואלגוריתם עיבוד התמונה יהפוך אוטומטית את הסלפי לאימוג'י. ניתן להתאים ידנית את צבע העור, העיניים והשיער. ניתן גם להוסיף אביזרים ואלמנטים שונים ולהשתמש באימוג'י המותאמים באמצעות המקלדת. האפליקציה זמינה להורדה לאייפון ולאנדרואיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שדרת החדשנות

בשבוע הבא ייפתח בתל אביב פסטיבל DLD במסגרת שבוע החדשות. במהלך הפסטיבל יוצגו צ'אטבוטים, רובוטים אמפתיים, משחקים דיגיטליים, תתקיים מסיבת אלגוריתמים, סדנת סייבר בשימוש טרוריסטים, ועשרות מפגשים בין משקיעים ואנשי טכנולוגיה מהעולם, הרצאות וסיורים בשבוע החדשנות. הפסטיבל כולל יותר מ- 100 אירועי חדשנות וטכנולוגיה. באירוע המרכזי "רוטשילד לובשת חדשנות" (ארוע חינמי פתוח לציבור) יוקמו מתחמי גיימינג, מציאות מדומה (VR), "עצים מדברים", מיצגי וידאו ארט ועוד. הציבור מוזמן להשתתף במפגש של אמנות, תרבות, טכנולוגיה וחדשנות דיגיטלית - לגעת, להתנסות ולחוות שפע של חוויות אינטראקטיביות המתאימות לכל הגילים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חי משודרג

LiveU הישראלית השיקה השבוע את LU 600 - יחידת שידורי ה- Live Streaming המתקדמת בעולם. לדברי החברה, מדובר באחד השדרוגים המשמעותיים של השנים האחרונות בתחום השידורים החיים. LU600 יכלול מגוון נוסף של יכולות חדשות: 30 שניות זמן אתחול, יעילות גבוהה של אנטנות פטנט פנימיות תוך הבטחת אמינות מוחלטת בכל תנאי רשת, 16 גיגה לאחסון ותמיכה פנימית עבור כרטיסי זיכרון, תמיכה ברשת LTE מתקדמת, סוללה פנימית המספקת עד כ-4 שעות של שידור חי ותמיכה בסוללות חיצוניות הרווחות בתעשייה. יחידת השידור LU600 שוקלת קילוגרם אחד בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully