וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה את הכסף? חרשנו שבוע על אייפון 7 פלוס - זה מה שחשבנו

מייקי לוי

27.9.2016 / 9:30

על פניו מדובר במכשיר חזק ואמין, עם מצלמה טובה וביצועים מרשימים, אבל אנחנו מדברים פה על אייפון חדש ולא על עוד אנדרואיד. נראה ששוב אפל לא ממש מצליחה להצדיק את המוניטין שיצא לה

צילום מסך

נראה שלא משנה על איזה אייפון חברת אפל תכריז, הביקוש יהיה אדיר הודות לקהילת צרכנים, שתמשיך לרכוש דגמים חדשים ללא צורך להוכיח להם שמדובר בשדרוג. מהבחינה הזו, אייפון 7 לא שונה; בתוך שעה וחצי אזלו המכשירים הראשונים שהוצעו למכירה. למרות שהמכשיר לא הושק בישראל באופן רשמי, יש כמה יבואנים שהצליחו להשיג כמות מוגבלת של מכשירים מהגל הראשון. כדי לסייע לכם להבין האם באמת יש טעם לשדרג (או לעבור) לאייפון 7, קיבלנו מכשיר אייפון 7 פלוס מרשת iStore לסקירה מקיפה ומעמיקה.

seperator

עיצוב ומסך

אייפון 7 זהה כמעט לאייפון 6, למעט הסרת שקע האוזניות והרחבת רמקול השיחה. המכשיר שעיצובו שבר מעט את התבנית ומסקרן הרבה יותר הוא אייפון 7 פלוס, הכולל מצלמה כפולה בגבו, ומגיע גם בצבע Jet Black החדש. המידות של המכשיר זהות ל-6S פלוס אך משקל האייפון 7 פלוס הוא 188 גרמים לעומת 192 של אייפון 6S פלוס. ההבדל מורגש כשמחזיקים את שני המכשירים זה לצד זה אבל לא משמעותי בשימוש קבוע באחד מהם.

הכפתורים בשני מכשירים זהים ונראים בצדדים בדיוק אותו הדבר למעט כפתור הבית, שהפך לטאצ'. את השינוי ניתן להרגיש כשמפעילים עליו לחץ. באייפון 7 אפל נפרדה מכפתור הבית המכני, ככל הנראה לקראת העלמת כפתור הבית לחלוטין. בדומה לטכנולוגיית ה Force Touch-הכפתור החדש מזהה את עוצמת הלחיצה ומחזיר פידבק ברטט. כשתפעילו את המכשיר בפעם הראשונה, באפל יסבירו לכם על כפתור הבית החדש ותוכלו גם לבחור את עוצמת הפידבק שתקבלו בחזרה. מי שרגיל לכפתור מכני ירגיש מאוד מוזר אך במהרה מתרגלים לכך ואפילו ההרגשה שמקבלים בחזרה די ממכרת. חיישן הבית הוא גם קורא טביעות האצבע. חיישן טביעות האצבע באייפון 7 פלוס הוא לא הקורא המהיר ביותר והמדויק שיש בסמארטפונים, ואין ספק שהוא דורש שיפור. למרבה הצער נראה שמדובר בחיישן זהה לזה שבאייפון 6S.

אמנם יצרניות סמארטפונים עוברות לרזולוציות גבוהות, גם K2, עם פאנלים איכותיים מסוג SuperAmoled, אולם אין ממש טעם ברזולוציות כאלה גבוהות ומדובר בעיקר במקור עיקרי לבזבוז סוללה. עם זאת, אייפון 7 נותר מאחור עם מסך באיכות נמוכה מ-FULL HD ומלבד שיפור הגוונים והבהירות, המסך נותר זהה לדגם הקודם. יש לציין שאכן הגוונים שופרו והמסך מרגיש יותר חי מקודמו. ניתן להבחין בכך כבר מההפעלה הראשונה, אך עדיין ציפינו לשיפורים מהותיים יותר.

יש לצין לטובה גם את השיפור בבהירות המסך. עוצמת ההארה היא אחת הגבוהות מבין הסמארטפונים, וכשיצאנו עם אייפון 7 פלוס החוצה כיוונו את הבהירות למקסימום והצלחנו להמשיך לעבוד עם המכשיר ללא שום הפרעה, ובלי להתאמץ לראות מה מוצג על המסך.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אייפון 7 פלוס. רויטרס
שיפור בבהירות המסך/רויטרס

מפרט וביצועים

באפל לא מפחדים להתגאות בביצועים של המכשיר, ועוד ברגע ההכרזה מיהרו לציין ששבב ה-10A הוא המעבד המתקדם והמהיר ביותר ששולב עד כה בסמארטפון. בצירוף למעבד, אייפון 7 פלוס מצויד ב-3 גיגה זיכרון RAM, משום שהמשחק עם עדשות המצלמה דורש עוד זיכרון עבודה. בפועל, מקבלים מכשיר חזק ומהיר בהרבה מקודמו וכדי לבדוק את הטענות, לא ריחמנו עליו. שחזרנו גיבוי קיים והעתקנו את כל התכנים, לרבות הודעות ווטסאפ, סמסים ותוכן של אפליקציות, על מנת לבחון באמת את הטענות של החברה.

באפל לא איכזבו. המצלמה נדלקת במהירות שיא, המכשיר מתמודד עם ניהול כמה משימות בהצטיינות וכמה שניסינו להעמיס עליו, או להכביד עליו, המכשיר המשיך לעבוד ללא עיכובים בהצטיינות. אפל עוררה את זעמם של משתמשים רבים כשהשמועות על הסרת שקע האוזניות יצאו לפועל. מצאנו את עצמנו לא פעם לוקחים אוזניות ונזכרים ברגע האחרון שאין לאן לחבר אותן. כדי להשתמש בשקע האוזניות יש להצטייד במתאם מיוחד המגיע בערכה, אך אם תרצו לטעון את האייפון במקביל, מדובר בבעיה של ממש.

אייפון 7 פלוס מציע מערכת שמע סטריאופוני וגם הרמקול של השיחה זכה לשדרוג. בעת ניגון מוסיקה הצליל בוקע גם מחלקו התחתון וגם מרמקול שמע השיחה, וביחד מתקבל צליל נקי, עוצמתי ואין ספק שמדובר בשיפור מבורך. דבר אחד בטוח - לעולם לא תפספסו שיחה. מרוב שהעוצמה חזקה הסתובבנו רוב הזמן עם עוצמת רינגנטון נמוכה.

אחרי שאייפון 6S כלל שיפור באטימות למים, אייפון 7 כבר עמיד רשמית למים בתקן IP67 המאפשר צלילה של עד חצי שעה בעומק של מטר וחצי. זה שדרוג משמעותי וחשוב, וזו אפילו לא הבעיה העיקרית שאפל פתרה בדגם הזה. הפעם הדגם ההתחלתי כולל נפח של 32 גיגה ודגמים יקרים יותר מצוידים ב-128 או 256 גיגה לאחסון.

משתמשי האייפון מכירים היטב את התרחיש בו סוללת הסמארטפון מתרוקנת עוד באמצע היום. באייפון 7 פלוס נפח הסוללה הוא 2,900 לעומת 2,750 מיליאמפר - שעה באייפון 6S Plus. לצערנו באייפון 7 אין בשורה בחיי הסוללה ובשימוש מאסיבי היא מתרוקנת, ומהר. לעומת זאת, בשימוש ממוצע וסביר, הצלחנו להחזיק עד שעות הערב המאוחרות. בכל מקרה, גם באייפון 7 לא תוכלו להיפרד משקע הטעינה.

הבטריה של אייפון 7 פלוס. רויטרס
אל תשכחו את המטען בבית. הבטריה של אייפון 7 פלוס/רויטרס

מצלמה

הפיצ'ר המרכזי באייפון 7 פלוס הוא שתי העדשות בגבו, המשמשות למיקוד אופטי X2. למצלמה האחורית עדשת טלפוטו, חיישן 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצםF/1.8. המצלמה אמנם משופרת אבל לא נפלנו מהרגלייים כפי שהפרסומות ביוטיוב גרמו לנו לדמיין שיקרה.

ניתן להבחין בשיפור בצילום בחושך; כעת החיישן קולט יותר אור והתמונות בהירות יותר אבל עדיין לא בצורה משמעותית. מהירות המיקוד גם שופרה בצורה משמעותית וכעת המכשיר מתמקד בצורה מהירה יותר, אך לא באותה המהירות כמו מכשירי אנדרואיד מובילים אחרים. באור יום, לעומת זאת, הצבע בתמונות שהתקבלו היה מדויק הרבה יותר ותוצאה הסופית הייתה מצוינת.

באפל לא פסחו גם על המצלמה הקדמית ששודרגה לחיישן של 7 מגה פיקסל עם מפתח צמצם .F/2.2 אם באייפונים הקודמים צילום סלפי בתנאי תאורה חשוכים היה כמעט ובלתי אפשרי ללא שימוש בפלאש המדומה של המסך, כעת המצב שונה לחלוטין והצילום בתנאי תאורה חשוכים השתפר פלאים.

המצלמה של אייפון 7 פלוס. רויטרס
שיפור במצלמה/רויטרס

השורה התחתונה

אייפון 7 פלוס החדש - ספינת הדגל של אפל - נמכר בישראל בסכום של כ-4,200 שקלים עד 5,300 (לדגם עם 256 גיגה). מבחינת העיצוב הוא כמעט לא שונה מקודמו. המסך כולל שיפורים חשובים ומורגשים, כמו גם השדרוג במערכת השמע. הפרידה מכפתור הבית מרגישה הרבה יותר נכונה אחרי שמתרגלים, העמידות למים הייתה הכרחית וטוב שהגיעה וגם מערך הצילום שופר. על פניו נראה שמדובר בשדרוג אמיתי של המכשיר אך השיפורים הללו אינם משמעותיים מספיק כדי לוותר על מכשיר האייפון 6S התקין לחלוטין שכבר ברשותכם. עם זאת, מערכת ההפעלה החדשה iOS 10 והשיפורים המשמעותיים שהיא מביאה עמה, בשילוב עם החומרה העוצמתית, מרכיבים מכשיר מהיר ועוצמתי שבפני עצמו שווה בכוחו ובחווית השימוש כמה אלפי שקלים.

לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

אייפון 7 פלוס. רויטרס
השיפורים לא מספיק משמעותיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully