וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מדעי: צעירים מקיימים פחות סקס - בגלל האינטרנט

מחקר באוניברסיטת גלאזגו חשף כי צעירים בני 16 עד 21 כל כך עסוקים במרחב הווירטואלי, עד שהם בקושי מקיימים יחסי מין. כ-28 אחוז נמנעים מסקס לגמרי - כמעט כפול מהמתרחש בארה"ב. מה חלקן של פייסבוק ופורנוגרפיה בכך?

זוג במיטה, בחורה בוכה. ShutterStock
זוג במיטה, בחורה בוכה/ShutterStock

על פניו, ניתן היה להניח שאתרי ההכרויות והאפליקציות השונות, בפרט טינדר, יגרמו ליותר צעירים לקיים יחסי מין. מחקר חדש גילה, באופן די מפתיע, תוצאות הפוכות לגמרי.

על פי המחקר שנערך בגלאזגו, במסגרתו תושאלו 2,300 משתתפים ומשתתפות, צעירים מגילאים 16 עד 21 כל כך עסוקים בעולם הווירטואלי, עד שהם מקיימים פחות יחסי מין מפעם. למעשה, מאז שנות העשרים של המאה הקודמת הצעירים לא קיימו כל כך מעט אקטים מיניים אחד עם השני.

כשליש טענו שחיפשו עזרה בנוגע לחיי המין שלהם בשנה שעברה, ושני המינים הודו שאחת הסיבות העיקריות לכך שהם נמנעים מקיום יחסי מין היא היעדר עניין.

כ-28 אחוז מהצעירים בבריטניה נמנעים מסקס לגמרי, כך לפי המחקר - כמעט כפול מהמתרחש בארצות הברית. כמו כן, נטען כי פורנוגרפיה מונעת מגברים צעירים לפתח קשרים אינטימיים משמעותיים: "היא עלולה להוביל לציפיות לא מציאותיות והרסניות בסקס".

המומחים אף טענו כי "אפקט פייסבוק", שגורם ליותר ויותר צעירים להתרועע במרחב הווירטואלי מבעולם האמיתי, מונע אפשרויות של פגישה ויחסים רומנטיים. הנתונים הללו יכולים להסביר מדוע אחוזי ההריונות של צעירות בבריטניה צונחים לאחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • יחסי מין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully