וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרופה המושלמת למחלות: רכבת הרים

אילן גלר

29.9.2016 / 10:58

באמצעות מחקר ייחודי שכלל מדפסת תלת-מימד, קבעו באוניברסיטת מישיגן שנסיעות מרובות ברכבות הרים מעודדות פליטה מהירה וכמעט נטולת כאבים של אבנים בכליות

רכבת הרים. ShutterStock
רכבת הרים/ShutterStock

צוות של חוקרים מאוניברסיטת מישיגן שבארה"ב הגיע למסקנה שבוודאי תשמח את חובבי הסיכונים: נסיעות מרובות ברכבת הרים מעודדות פליטה מהירה וכמעט נטולת כאבים של אבנים בכליות, מצבורים של כימיקלים ומלח הנוצרים לעתים בתוך השתן. ללא טיפול, האבנים הללו עשויות לגדול כך שפליטתן תהפוך לסיוט מתמשך, או לחילופין תדרוש ניתוח חירום.

אולם התנועות הפתאומיות והאקראיות במהלך הנסיעה ברכבת ההרים מטלטלות את האבנים וגורמות להן להיפלט. "כאשר מספר חולים חזרו אלי מחופשת הקיץ וסיפרו כי הצליחו לפלוט את האבנים לאחר נסיעה על רכבת הרים בדיסנילנד, התחלתי לתהות האם זוהי הזדמנות ייחודית לסייע לסובלים מהמחלה" מספר מנהל המחקר, דיוויד די. וורטינגר, כיצד חשב מלכתחילה על הרעיון המקורי.

גם מהלך המחקר עצמו היה ייחודי למדי. הצוות יצר באמצעות מדפסת תלת-מימד דגם ריאליסטי של כליות, הכניס לתוך הדגם שתן ואבנים, ולאחר מכן יצא ליום אחד בדיסנילנד במהלכו רכבו ביחד עם הדגם לא פחות מ-60 פעם על רכבות ההרים השונות בפארק. "הפעמים הראשונות היו מעולות", מספר וורטינגר על ההקרבה, "אבל לקראת הסוף בעיקר חיכינו כבר שזה ייגמר". הדברים שאנשים מוכנים לעשות למען המדע.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבת הרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully