וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך למצוא Wi-Fi חינם בנמלי תעופה ברחבי העולם?

אילן גלר

6.10.2016 / 12:06

רובנו לא חושבים פעמיים לפני שאנחנו מתחברים לרשת אבל כשאנחנו בחו"ל, כל דקה של חיבור לאינטרנט משמעותית - בטח אם נגמרה לנו חבילת הגלישה ואנחנו חייבים לבדוק משהו רגע לפני העלייה למטוס

צילום מסך

(בסרטון: מה זה בכלל Wi-Fi?)

תיירים מנוסים בוודאי מודעים היטב לכך שרשתות Wi-Fi חינמיות בנמלי תעופה הן מצרך נדיר, ובדרך כלל נדרש תשלום תמורת הזכות לגלוש אפילו כמה דקות בטרמינל. בהקשר זה ראוי לציין לטובה את נמל התעופה בן גוריון, המציע מזה שנים חיבור חינמי לעוברים בשעריו, אולם כאמור זה ממש לא המצב ברוב נמלי התעופה הגדולים באירופה ובארה"ב.

אם לא מתחשק לכם לשלם תמורת זכות כל-כך בסיסית, תוכלו לנסות את הכלי הבא: מפה המציגה בכל רגע נתון מאות רשתות Wi-Fi בנמלי תעופה לצד הסיסמה שתאפשר לכם להתחבר. רשימת נמלי התעופה כוללת יעדים פופולריים רבים במערב אירופה ובארה"ב, כמו גם בדרום-אמריקה וחלקים מסוימים ממזרח אסיה.

המפה מעודכנת בעקבות "טיפים" שאותם שולחים הגולשים עצמם, ומכאן מדובר גם בעניין של מזל, ולעתים היא תהיה אמינה מאוד ולעתים כלל לא. ייתכן שחלק מהסיסמאות המופיעות על המפה נחסמו אבל אם כבר מצאתם את עצמכם בנמל תעופה זר וללא אינטרנט, אין סיבה לא לנסות. כדאי לרשום מראש את הסיסמה כל עוד אתם עדיין יכולים להשתמש ברשת, או להוריד את האפליקציה התואמת שמבטיחה לשמור את רשימת רשתות ה-Wi-Fi ולהציג אותה גם כשאינכם מחוברים באותו רגע.

חשוב להדגיש כי מבחינת אבטחת מידע, רשתות בנמלי תעופה מוגדרות בסיכון גבוה מאוד. לכן המפה לא רק מסייעת עם הסיסמה אלא גם באיתור הרשת הרשמית בניגוד לרשתות פתוחות שמקימים האקרים כדי לגנוב מידע ולהתחבר מרחוק לסמארטפונים של תיירים תמימים הצמאים לכמה דקות חיבור.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סמארטפון בנמל התעופה. ShutterStock
יש, עוד שני לייקים! היה שווה את המאמץ./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully