וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את ההאקרים הרוסים שפרצו למפלגה הדמוקרטית

אילן גלר

18.10.2016 / 10:24

הקבוצה מכונה על ידי גורמי מודיעין במערב APT 28 או "דוב מגונדר" ולא ברור לחלוטין כמה האקרים פועלים בשירותה; כמעט בטוח שהם אינם פועלים ממקום אחד אלא מפוזרים ברחבי רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בסרטון: טראמפ מזמין את רוסיה לפרוץ למחשבי הדמוקרטים)

לפני כשבועיים מסר הבית הלבן הודעה מיוחדת, לפיה קיימת מידה גבוהה של ודאות כי האקרים הפועלים בשירות הממשל הרוסי הם אלו שאחראים לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית ולקמפיין הבחירות של הילארי קלינטון.

ההאקרים עומדים מאחורי הדלפתם של עשרות אלפי תכתובות מייל פנימיות - פרסום שבכוחו להשפיע באופן מהותי על המרוץ לתפקיד הנשיאות. מתברר שזו בהחלט לא הפעם הראשונה שבה יחידת ההאקרים הרוסית מעורבת במתקפה על ממשלה זרה, ומומחים מעריכים כי בעתיד ההתקפות הללו רק יגברו.

הקבוצה המדוברת מכונה על ידי גורמי מודיעין במערב APT 28 או "דוב מגונדר" (Fancy Bear). לא ברור לחלוטין כמה האקרים פועלים בשירותה, וכמעט בטוח שהם אינם פועלים ממקום אחד אלא מפוזרים ברחבי רוסיה ואף במדינות אחרות בעולם. בעבר פעלו אנשי היחידה כנגד ממשלת גאורגיה בעת הפלישה הרוסית למדינה, ולאחר מכן כנגד ממשלת אוקראינה. היחידה מעורבת גם בפריצה לשידורי הטלוויזיה בצרפת, שיוחסה תחילה לדאעש.

למרות שהקבוצה מצוידת בטכנולוגיה מתקדמת, הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית מבוססת דווקא על תרמית פישינג (משלוח מיילים מזויפים) פשוטה יחסית שבכל זאת הצליחה להפיל בפח עשרות מעובדי הקמפיין של קלינטון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש להם אפילו אתר./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully