וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מתכננת להפוך את אנטנות הסלולר במדינה למשבשי טילים

אילן גלר

21.10.2016 / 4:55

הקרמלין מתכנן להשתמש באנטנות הסלולר המסחריות הקיימות, ולהתאים את הציוד המותקן עליהן כך שיוכלו במצב-חירום לחסום את התקשורת בין הטיל ללווין

מערכת וואלה!

בעוד שלא סביר כי המתיחות הפוליטית בין ארה"ב ורוסיה תוביל בעתיד הקרוב למלחמה של ממש בין שתי המעצמות, מתברר כי הקרמלין מודאג מספיק מתסריט שכזה על מנת להתחיל בפריסתה של מערכת חדשנית לשיבוש מערכות הניווט של טילי שיוט מונחי לוויין.

המערכת, המכונה Pole-21, מסוגלת לשבש את התקשורת בין הטיל ללוויין ולמטוס או הצוללת ששיגרו אותו. לטענת הרוסים, די בכך כי תקשורת זו תיחסם למשך כמה שניות בכדי שהטיל המדויק יחטיא את מטרתו.

אולם החידוש המרכזי ביותר במערכת הוא האופן שבו היא פרושה - הקרמלין מתכנן להשתמש באנטנות הסלולר הקיימות, ולהתאים את הציוד המותקן עליהן כך שיוכלו במצב-חירום להפוך למתקני שיבוש טילים. כך הצבא הרוסי יהיה מסוגל להשתמש ביותר מ-250,000 אנטנות קיימות שכבר הוקמו על ידי חברות מסחריות. אלו, ככל הנראה, לא יוכלו להתנגד לדרישת הצבא לנצל את הציוד שלהן לצרכים ביטחוניים.

אנטנה סלולרית. ראובן קסטרו
אנטנה סלולרית./ראובן קסטרו

למערכת שכזו יש גם חסרונות, המרכזי שבהם הוא שבעת הפעלתה, וסביר להניח שגם שעות רבות לאחר מכן, רשתות הסלולר הרוסיות ישותקו. בתסריט שבו ימצאו אזרחים בסכנה ויזדקקו לעזרה, זו בהחלט בעיה, אם כי נראה שהצבא הרוסי מוכן להשלים עם הסיכון.

בנוסף, טילי השיוט האמריקניים מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שנועדה לאפשר לטיל להמשיך ולפעול גם כשנעשים ניסיונות לשבש את מערכות הניווט שלו, כך שלא ברור עד כמה תהיה יעילה המערכת בזמן אמת, אם אכן ייעשה בה שימוש.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully