וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה המלאכותית של גוגל מסוגלת כעת ללמוד לבד בלי התערבות אנושית

אילן גלר

20.10.2016 / 7:13

אין צורך להסביר ל-DeepMind היכן הקבצים נמצאים, שכן המכונה כבר מסוגלת לסרוק את הקבצים לבד ולהבין את הקשרים ביניהם. תוצאה אפשרית: כולנו נהיה עבדים של המכונות בעתיד

ShutterStock

במהלך השנים האחרונות השקיעה גוגל מאמצים אדירים בפיתוח מערכת אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת בשם DeepMind שתוכל ללמוד בכוחות עצמה. עד היום, הייתה המערכת הזו מנותקת ממאגרי המידע הנרחבים של החברה מפני שהיא לא הייתה מסוגלת להשתמש בהם. אבל כל זה עומד להשתנות.

בפוסט שאותו העלו לבלוג החברה, מפרטים אנשי צוות הפיתוח כיצד הם הצליחו ליצור מערכת חדשה בשם DNC (Differential Neural Computer), שמחברת בין האינטליגנציה המלאכותית, הנשענת על רשת מחשוב ייחודית, ובין מאגרי מידע סטנדרטיים המבוססים על רשתות מחשבים רגילות. התוצאה היא בינה מלאכותית המסוגלת לסרוק קבצים ותיקיות בכוחות עצמה, ללמוד מהם וגם להשתמש במאגרים הללו לאחסון מידע חדש. תהליך הלמידה גם מעודד למידה של ידע חדש ולמעשה מנתק את הצורך של המכונה בהזנת נתונים אנושית.

אין צורך להסביר ל-DeepMind היכן הקבצים נמצאים, שכן היכולת לסרוק את הקבצים ולהבין את הקשרים ביניהם היא חלק מהחידוש שאותו מציגים בגוגל. זהו צעד משמעותי בדרך לעתיד שאותו מקווים בגוגל להביא לנו - עתיד שבו אינטליגנציה מלאכותית של החברה תהיה מסוגלת לענות לנו על כל שאלה בזכות ידע שאותו היא רכשה בכוחות עצמה, במקום שיהיה צורך לתכנת אותה.

זה כמובן גם מעורר שאלות רבות על אתיקה ומוסר, וגם על הסכנות הטמונות במערכת שמתפתחת בכוחות עצמה ונהנית מגישה לכל המידע המאוחסן ברשת. מי שגדל על סרטי "שליחות קטלנית" בוודאי תוהה האם לא כך בדיוק סקיינט הגיעה לעולם?

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על מה אתה חושב? מתוך הסרט "שליחות קטלנית"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully