וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנרגיה חינם לכולם: כור ההיתוך של MIT שבר שיא נוסף

אילן גלר

23.10.2016 / 7:48

במהלך הניסוי הגיעה הטמפרטורה בתוך הכור ל-35 מיליון מעלות צלזיוס - כפול מהחום בליבת השמש. הסוד: שימוש בשדות מגנטיים רבי עוצמה

אתר רשמי

היתוך גרעיני (Nuclear fusion) הוא הגביע הקדוש של ייצור האנרגיה. מדובר בשיטה לייצור חשמל המבוססת על אותו תהליך המתרחש בליבה של השמש. תיאורטית, אמורה שיטה זו לספק אנרגיה כמעט אין-סופית בעלות אפסית וללא זיהום אוויר. כבר עשרות שנים שמדענים בכל רחבי העולם מחפשים דרך לבנות כור שיפעל בשיטה זו באופן יעיל ובטוח.

החודש נרשמה התקדמות משמעותית נוספת בתחום, כשחוקרים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) הצליחו להפעיל את תהליך ההיתוך, בלחץ גבוה ב-15 אחוזים מהשיא הקודם. הישג זה נשען על שדות מגנטיים רבי עוצמה שהכילו בתוכם את התגובה האנרגטית האדירה. במהלך הניסוי הגיעה הטמפרטורה בתוך הכור ל-35 מיליון מעלות צלזיוס - כפול מהחום בליבת השמש - אך התהליך נותר מבוקר ותחת שליטה מוחלטת.

"ההישג הזה מאשר כי שדות מגנטיים רבי עוצמה הם כלי פרקטי מוצלח להגיע להיתוך גרעיני", הסביר דייל מיד, חוקר נחשב בתחום מאוניברסיטת פרינסטון. סביר להניח כי קבוצות נוספות ברחבי העולם ינסו לשחזר את ההישג ואף להתעלות עליו, אם כי לפי ההערכות כור היתוך פועל ויעיל עדיין מרוחק מאתנו כמה עשרות שנים לפחות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כור ההיתוך של MIT. אתר רשמי
כור ההיתוך של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. אולי הוא ישנה את העולם./אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully