וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תאפשר לפרסם עירום והסתה אם יש להם "ערך חדשותי"

אילן גלר

23.10.2016 / 7:43

"בשבועות הבאים נתיר פרסום פריטים רבים יותר, שאנשים ימצאו בהם עניין או חשיבות, אפילו אם הם נוגדים את כללי השימוש הרגילים שלנו"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין

(בסרטון: דיון באולפן וואלה! NEWS על ההסתה ברשתות החברתיות)

במהלך החודשים האחרונים נאלצה פייסבוק להתמודד עם ביקורת מרובה סביב נטייתה לצנזר פוסטים המכילים עירום או אלימות, גם אם התוכן איננו בהכרח פורנוגרפי ובעל חשיבות אקטואלית או היסטורית. טענות דומות נשמעו גם בנוגע לסתימת פיות בנושאים טעונים פוליטית, אם כי ישראלים רבים סבורים שפייסבוק דווקא נוהגת במדיניות מתירנית למדי בכל הנוגע לתכני הסתה.

כזכור, בחודש שעבר זכתה הרשת החברתית לפרסום שלילי בעקבות המחאה סביב הסרת תמונת הילדה העירומה, הנמלטת מהפצצת נאפלם, שהפכה לסמל המלחמה. כעת מודיעה החברה על שינוי דרמטי במדיניותה המוצהרת ולמעשה יוצרת לעצמה תירוץ לאי-הסרה של תכנים בעתיד, בעיקר כאלה שמפרים בצורה ברורה את הכללים של עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המדיניות החדשה בעצם תיתן תוקף לאי-הסרה של תכנים מסיתים, בטענה שהם חדשותיים. העמוד של מוחמד מטאר המסית הידוע./מערכת וואלה!, צילום מסך

מעתה והלאה תאפשר פייסבוק להעלות תכני עירום או הצהרות פוליטיות ואידיאולוגיות, שהיו מצונזרות בעבר, אם יימצא כי הן הפוסטים האלה בעלי ערך חדשותי או חשיבות לציבור. "בשבועות הבאים נתיר פרסום פריטים רבים יותר, שאנשים ימצאו בהם עניין או חשיבות, אפילו אם הם נוגדים את כללי השימוש הרגילים שלנו", הסביר סגן נשיא המדיניות הגלובלית של החברה, ג'ואל קפלן.

מהודעת החברה לא ברור כיצד פייסבוק מתכוונת לקבוע אילו תכנים הם "חשובים", והאם תבצע את הסינון מערכת אוטומטית או אנושית. כמו כן, מציינת פייסבוק כי היא אינה מעוניינת להציג תכני עירום לצעירים או למשתמשים שאינם מעוניינים לצפות בהם, אך לא מסבירה האם קביעה זו תתבצע באופן אוטומטי או שמה להגדרות האתר תתווסף אפשרות לסינון מוקפד יותר של תכנים בעייתיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שוטרת שהצטלמה בעירום. צילום מסך
גם עירום הולך. בתמונה: שוטרת שהצטלמה בעירום והסעירה את הרשת - אולי זה ייחשב חדשותי./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully