וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מגה-פיקסל - מצלמה טובה יותר? 5 מיתוסים לגבי סמארטפונים שחייבים להרוג

23.10.2016 / 10:05

"סגירת אפליקציות מאיצה את מהירות הסמארטפון", "שימוש באינטרנט אלחוטי מבזבז המון סוללה", "מעבד שמונה-ליבות מהיר יותר מארבע-ליבות" ועוד כמה מיתוסים שכבר לא רלוונטיים

צילום מסך

(בווידאו: מבחן ביצועים לכל אייפון אי-פעם. אנחנו עוד נגיע אליו)

בפרק הזמן הקצר יחסית שהם קיימים, הצליחו הסמארטפונים לחדור עמוק לחיינו. אנחנו מבלים עם המכשירים האישיים שלנו לא מעט זמן ויש כמה הרגלים שרובנו אימצנו, המבוססים לרוע המזל על מידע שכבר אינו רלוונטי או על חוסר הבנה. הגיע הזמן לנפץ כמה מהמיתוסים האלה:

"סגירת אפליקציות מאיצה את מהירות הסמארטפון"

בשורה התחתונה - אם תסגרו את האפליקציות באייפון מתוך רשימת האפליקציותה אחרונות, הטלפון שלכם לא יהיה מהיר יותר וזה גם לא יעזור לחיי הסוללה. למעשה אותן אפליקציות שמופיעות ברשימה, כלל לא פועלות ברקע ומבזבזות משאבים. האפליקציות מאוחסנות בזיכרון העבודה (RAM) כדי שברגע שתחזרו אליהן, הפעולה תהיה מהירה יותר. אם האייפון שלכם זקוק לזיכרון ה-RAM, הוא יבצע את הסרת האפליקציות בצורה אוטומטית. במכשירי אנדרואיד ניתן גם להיעזר במנהל המשימות לנקות את זיכרון ה-RAM, אך בדומה לאייפון, גם באנדרואיד האפליקציות שפועלות ברקע למעשה מוקפאות וכנראה שאם הן מופיעות ברשימה אז הגישה אליהן תהיה מהירה יותר. אין כל סיבה להסיר אפליקציה, אלא אם היא נתקעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צילום קבוצתי סמארטפון. ShutterStock
יותר מגה-פיקסל, מצלמה טובה יותר? כמובן שלא./ShutterStock

"יותר מגה-פיקסל - מצלמה טובה יותר"

המרוץ למצלמה עם מספר הפיקסלים הגבוה ביותר קיים עוד הרבה לפני הסמארטפון, והחל בעידן המצלמות הדיגטליות. מאז ועד היום מציגות יצרניות אלקטרוניקה שונות את כמות הפיקסלים בחיישנים שלהן באופן שעשוי לגרום לנו להאמין שכמה שיותר - יותר טוב. מגה-פיקסל מציין מיליון פיקסלים בתמונה, כך שככל שהמספר גבוה יותר, כך תתפוס המצלמה יותר פרטים. עם זאת, לסמסונג גלקסי S7 יש מצלמת 12 מגה-פיקסל "בלבד". האם זה אומר שהמצלמה לא טובה? ממש לא, המצלמה בגלקסי S7 נחשבת לאחת מהמצלמות הטובות ביותר שניתן למצוא בסמארטפונים כיום. מה שבאמת חשוב במצלמה זהו החיישן שמשפיע על התמונה וגודל הפיקסלים (לא בהכרח הכמות), כך לדוגמה גודל הפיקסלים ב-S7 הוא 1.4 מיקרון שזהו נתון מאוד מרשים שיש לו חשיבות רבה באיכות התמונה הסופית.

"השארת הסמארטפון בטעינה לא תפגע בו"

רבים מאמינים שהסוללות המצויות בסמארטפונים שלנו, מסוג ליתיום-יון, אינן סובלות אם משאירים את המטען מחובר לסמארטפון כשהן כבר ב-100 אחוזים. אך חברות הסוללות Cadex ניפצה את המיתוס הזה - לפי מחקר שלה, אם תשאירו את המטען מחובר לאחר שהטעינה הסתיימה, הסוללה תיפגע בטווח הארוך. אם הסוללה נטענה לגמרי ועדיין ממשיכה לקבל זרם, היא שומרת על מתח גבוה ונשחקת מהר יותר. ניתן לדמות את ניתוק זרם החשמל למנוחה שאחרי אימון כושר מתיש. ההמלצה היא לטעון את הסוללה לפרקי זמן קצרים, לאורך כל היום.

סמארטפון בטעינה. ShutterStock
עדיף לנתק כשמגיעים ל-100 אחוזים. לפחות לטווח הארוך זה יסייע בשימור אורך חיי הסוללה./ShutterStock

"שימוש באינטרנט אלחוטי או בלוטות' מבזבז המון סוללה"

נהוג לחשוב שרכיב הבלוטות' והאינטרנט האלחוטי מבזבזים המון סוללה, אבל למעשה זה גם נכון וגם לא נכון. כשהטכנולוגיות הללו היו בחיתוליהן, ומערכת ההפעלה הייתה ישנה, אכן רכיבי התקשורת בזבזו הרבה סוללה מאחר והם לא נוצלו בצורה יעילה. לדוגמה, כאשר הבלוטות', האינטרנט האלחוטי וגם ה-GPS עבדו, הם ביצעו סריקות תכופות מסביב לשעון כדי למצוא התקנים, רשתות או לווינים. כעת, הסמארטפונים החדשים הרבה יותר יעילים. אם תשאירו את האינטרנט האלחוטי, רכיבי הבלוטות', ה-GPS וה-NFC דולקים, הסוללה לא תיגמר באותה מהירות כמו בעבר מאחר והם לא ישלחו בקשות מידע עד שתפתחו אפליקציה שתרצה לעשות שימוש באחד מהם. רכיב הבלוטות' ספציפית כבר עבר כמה גלגולים באבולוציה שלו וכיום, בתקן 4.1 ומעלה, תוכלו לראות את האותיות LE, כלומר Low Energy, כך שמדובר בתקן חסכוני עוד יותר.

"מעבד שמונה-ליבות מהיר יותר מארבע-ליבות"

ההיגיון השיווקי אומר שככל שיש יותר ליבות, כך הסמארטפון מהיר יותר, לא? רק שהאמירה הזו רחוקה מהמציאות. ניקח לדוגמה את אייפון 6S עם מעבד כפול-ליבה; הוא ככל הנראה יהיה מהיר יותר מכל סמארטפון מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד עם מעבד 8 ליבות, אז מה עומד מאחורי כמות הליבות? למעשה מדובר בכמות החישובים שהשבב שלכם מסוגל לבצע במקביל מאחר וכל ליבה מבצעת חישוב אחד (מהיר) בכל רגע נתון, אבל מה שחשוב באמת למהירות הסופית זו ערכת השבבים עצמה, כלומר איכות על פני כמות וההתאמה בין ערכת השבבים למערכת ההפעלה. למעבד יש חלק גדול במהירות של המכשיר שלנו, אך צריך לזכור שגם מערכת ההפעלה צריכה לנצל את כוח העיבוד בצורה מושלמת.

ניתן לראות זאת בעיקר במכשירי ה-iOS שבמערכת יש סינרגיה מושלמת בין המעבד למערכת ההפעלה או שניקח לדוגמה מעבד 8 ליבות של MediaTek, האם הוא המהיר בשוק? לא, אחרת כל היצרניות היו בוחרות אותו לסמארטפונים שלהן ועדיין יש פערים גדולים בין המעבדים השונים. ניתן לדמות זאת לשני פועלים מיומנים מול קבוצה שלמה של אנשים שמעולם לא החזיקו פטיש - למי תתנו לשפץ לכם את הבית? כנראה שעדיף שניים ברמה גבוהה משמונה חובבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצועים של 4 מול 8 ליבות - אין ממש הבדל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully