וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבנו: נוביה Z11 Mini - אחד הסמארטפונים המשתלמים כיום בשוק

מייקי לוי

25.10.2016 / 8:57

מצד אחד יש בו ערכת שבב, שמציגה ביצועים מרשימים, ומסך מפנק שמגיע מעולם הפרימיום - מצד שני, המצלמה מאכזבת והסוללה לא עולה על הציפיות. אבל הוא לגמרי שווה את הכסף

צלמים זמניים מורשים

"סיני" הוא כבר לא כינוי גנאי לסמארטפונים ובמקרים רבים המכשירים שמגיעים מהיצרניות הסיניות איכותיים ונותנים תמורה מצוינת לכסף. חברת ZTE - אחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם - מוכרת בעיקר בשוק המפתח שלה, סין, אך גם לא זרה כאן בישראל; מכשיריה מיובאים לארץ בצורה רשמית אך רבים לא יודעים ש-ZTE מחזיקה ב-60 אחוזים מחברת Nubia, שהוקמה בשנת 2012. לאחרונה שמה לה החברה מטרה לפרוץ לעולם הרחב עם מכשיריה תוך חמש שנים, וגייסה את כריסטיאנו רונאלדו בתור הפרזנטור של נוביה. בשלב הראשון מייבאת רשת באג את הנוביה Z11 Mini בלבד, ובסכום של 1,299 שקלים בדקנו האם הוא שווה את הכסף.

עיצוב

גודל המסך של הנוביה Z11 Mini הוא 5 אינץ', מה שהופך אותו לאחד המכשירים הקומפקטיים בחנויות. עוביו 8 מילימטרים - לא הכי דקיק אבל גם לא עבה במיוחד. משקלו 138 גרמים וההרגשה הכללית שהוא מעניק היא נוחות רבה בכף היד. בחלקו הקדמי תמצאו זכוכית 2.5D גורילה 3 שמקנה לו חסינות רבה ומשדרת שהחברה לא חיפשה לחסוך. בתחתית המכשיר נמצאים שלושה כפתורי מגע, בדומה לרוב מכשירי האנדרואיד. את החלק הקדמי וגבו של המכשיר מהדקת מסגרת מתכתית שמעניקה למכשיר תחושה יוקרתית יותר. בצדו הימני נמצא כפתורי הכיבוי ובקרי הווליום, ובצדו השמאלי מגירת הסים. גב המכשיר עשוי מפלסטיק בגימור חלק ושם תמצאו את קורא טביעות האצבע והמצלמה. חשוב לזכור כי מדובר במכשיר ביניים, אך סך החלקים עולה על המצופה והוא מרגיש מאוד טוב בהתחשב במחיר האטרקטיבי.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
גרסת אנדרואיד 5.1 מיושנת אבל הממשק של נוביה מכפר על זה קצת./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

כאמור, למכשיר מסך בגודל 5.0 אינץ' מסוג IPS LCD ברזולוציית Full HD עם זכוכית גורילה 3.0, שמגנה על המסך מפני נפילות ושריטות. הצבעים מצויינים והם הזכירו לנו מאוד את התצוגה והצבעים החיים במכשירים של סוני, שמאוד אהבנו. עם זאת, הגוון הלבן נוטה לצבע הכחול, בעיה מוכרת במסכי ה-LCD בסמארטפונים - בעיקר במכשירים הזולים יותר. בשל הבהירות הנמוכה יחסית, תיאלצו לאמץ יותר את העיניים בעבודה תחת קרני השמש.

ביצועים

בלבו של המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדראגון 617 של קוואלקום, מעבד מתומן-ליבות, שלא מגמגם בשימוש סביר, למרות זיכרון ה-RAM הסטנדרטי של 3 גיגה. ה-Z11 mini מגיע עם 32 גיגה זיכרון לאחסון פנימי ואם זה לא מספק אתכם, יש גם אפשרות להוסיף עד 200 גיגה באמצעות חריץ הרחבה, או להשתמש במקום הפנוי במגירה לכרטיס סים נוסף. ערכת השבבים סנאפדראגון 617 כוונה למכשירי ביניים, אך מאפשרת טעינה מהירה - פיצ'ר שנעדר מהמכשיר. זה מאכזב אבל סך הכול השבב הציג ביצועים מרשימים, גם כשניסינו לדחוף את המכשיר לקצה, הוא לא התחמם והמשיך לתפקד מצויין מבלי להיתקע או לגמגם. עם זאת, בעת שימוש כבד: ניווט ב-Waze, צילום, מוסיקה, פייסבוק, מיילים ועוד, הסוללה בנפח 2,800 מיליאמפר-שעה לא הצליחה לשרוד את היום. בשימוש סביר תוכלו לעבור יום עבודה רגיל אך אל תצפו ליותר מזה. קורא טביעות האצבע מדויק ומהיר, ובדומה לוואווי אם תשאירו את האצבע על החיישן כמה שניות תוכלו לצלם את המסך או להקליט וידאו.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ממשק המצלמה נראה כאילו הועתק מאייפון./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

עד כה המכשיר נראה מבטיח - הוא מרגיש טוב ביד, המסך נהדר והוא עומד תחת עומס העבודה, אך מצלמת 16 מגה-פיקסל עם חיישן סוני IMX298 בן השנה לא מרשימים כמו שאר הרכיבים במכשיר. כשהיינו צריכים לצלם תמונה בתוך המערכת, התאכזבנו לגמרי. בתאורה סבירה לחלוטין שכוללת אורות הלוגן של משרד טיפוסי, גילינו תמונה מלאה ברעשים. המצלמה הצילה את עצמה בצילומי תקריב (מאקרו) וגם כשיצאנו החוצה לצלם, התמונה הסופית הייתה טובה, אך ביחד עם מפתח צמצם מאכזב של F/2.2, ותנאי תאורה לא אידיאליים, התמונה שתצא לרו לא תהיה טובה מספיק. המצלמה הקדמית של 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם F/2.2 גם לא עושה חסד למערך הצילום, אם רוב צילומי הסלפי שלכם במקומות חשוכים - זו לא המצלמה בשבילכם.

ממשק

בעת ההדלקה של הנוביה עולה מסך שאומר Be Yourself (תהיו מי שאתם), אבל מתברר שקל להגיד את זה וקצת יותר קשה לבצע. הממשק גרם לנו לתהות לעתים האם המכשיר לוקה במשבר זהות, האם זה אנדרואיד או שמה יש לנו גרסה מיוחדת של אייפון? הממשק הייחודי של נוביה דומה להפליא לאייפון, כך גם האייקון ההגדרות, החייגן, ואנשי הקשר, אך נקודת השיא הייתה בממשק של המצלמה. נראה שבנוביה ניסו להעתיק אחד-לאחד את ממשק המצלמה של האייפון ואנחנו מעוניינים להבין למה? מערכת ההפעלה עליה מולבש הממשק של נוביה היא אנדרואיד 5.1.1 מיושנת מאוד, במיוחד כשהמכשירים היום מתחילים להגיע עם אנדרואיד 7.1. יאמר לזכות החברה שהממשק שלה מפצה במידה על גרסת האנדרואיד הישנה.

נוביה Z11 מיני. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
יושב טוב ביד ומרגיש מהודק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

השורה התחתונה

מחירו של הנוביה עומד על 1,299 שקלים בלבד ובסכום הזה אפשר כבר לקבוע שמדובר במכשיר ביניים עם עיצוב שלא מבייש מכשירי פרימיום. ביצועי המסך, השימוש בגורילה גלאס ובזכוכית 2.5D (ששמורה בעיקר למכשירי פרימיום) וערכת השבב עומדים בציפיות, ואף יותר. רק המצלמה הורסת את החגיגה ומציגה ביצועים נמוכים בהרבה משאר הרכיבים. השימוש במערכת הפעלה אנדרואיד 5.1 מיושנת לא נזקף לזכות החברה אבל הממשק הייחודי של נוביה ממתיק מעט את הגלולה המרה. הסוללה סבירה ובסכום הזה לא ציפינו ליותר. אם תחליטו להתחדש בZ11 מיני, אל תשכחו שמדובר במכשיר ביניים והציפיות צריכות להיות בהתאם. בשורה התחתונה, המכשיר נותן תמורה מצוינת למחיר ואין ספק שהוא אחד המכשירים מהמשתלמים שניתן למצוא כיום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully