וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר טוב? בינה מלאכותית השתתפה ביצירת השיר הזה. האזינו

אילן גלר

27.10.2016 / 8:21

התוכנה של IBM למדה כיצד כותבים טקסט טבעי ממאמרים שהתפרסמו בעיתונים פופולריים, פסיקות בית המשפט העליון ואפילו ערכים פופולריים בוויקיפדיה

מערכת וואלה!

לאחר שכבר הציג את כישוריו, המרשימים למדי, בעריכת וידאו מנסה "ווטסון" - תוכנת האינטליגנציה המלאכותית של חברת IBM - לכתוב שירים. לצורך כך חברה הבינה המלאכותית למפיק "אלכס דה קיד" והשניים יצרו שיר קליט למדי שאליו תוכלו להאזין כאן.

כדי להפוך למשוררת, עברה ווטסון תהליך לימוד ממושך במהלכו ניתחה ועיבדה מאות אלפי מקורות מידע שונים. ווטסון למדה כיצד כותבים טקסט טבעי ממאמרים שהתפרסמו בעיתונים פופולריים, פסיקות בית המשפט העליון ואפילו ערכים פופולריים בוויקיפדיה. בנוסף, סרקה ווטסון את הרשת בחיפוש אחר תגובות גולשים לכתבות, בכדי להבין אילו טקסטים עוררו רגשות חיוביים, ואילו רק עוררו את זעמם של הקוראים.

בכל הקשור לשירה, ניתחה ווטסון את מילותיהם של אלפי שירים פופולריים, וגם את הלחן והתווים שלהם. אפילו ניתוח ויזואלי של עטיפות אלבומים לימד את הבינה המלאכותית המתוחכמת משהו על העדפות המאזינים. האם התוצאה מצדיקה את כל המאמץ? אתם מוזמנים לשפוט בעצמכם; לכל הפחות, אלכס דה קיד מרוצה מהתוצאה ומאמין שמדובר בכלי מוזיקלי מרתק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully