וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייסבוק מאפשרת למפרסמים להפלות גזעים מסוימים"

אילן גלר

30.10.2016 / 8:17

לדברי החברה הזיקה היא תרבותית ואינה גזעית ולכן מי שאוהב, למשל, מוזיקה שחורה ייחשב בעיני פייסבוק כבעל זיקה אפרו-אמריקנית ללא קשר למוצאו הגנטי. רק שאין דרך באמת לאמת את זה והמבקרים ברשת לא ממש משוכנעים

מערכת וואלה!

בתקופה מתוחה ליחסים הבין-גזעיים בארה"ב, חושף המגזין המקוון ProPublica כי כלי הפרסום של הרשת החברתית, פייסבוק, מאפשרים למפרסמים להפלות בין קהילות וגזעים מסוימים, באופן המנוגד לחוק בארה"ב. לבחירת המפרסם, פרסומות שנרכשות באתר עשויות להופיע, או לא להופיע, בפני היספנים, אפרו-אמריקנים או בני-מיעוטים נוספים.

הגדרות אלו מופיעות בגלוי תחת תפריט בשם "זיקה אתנית" (Ethnic Affinity), המוצע לרוכשי באנרים באתר המעוניינים בחשיפה לקהל מצומצם. כאמור, ב-ProPublica משוכנעים כי אפליה שכזו אסורה לפי חוקי ארה"ב, אולם בפייסבוק טוענים כי החברה מתנגדת בתוקף לאפליה על בסיס גזעי, ומפרסמים שינהגו במדיניות כזו יגלו שכל הקמפיינים שלהם נפסלים.

בפייסבוק הסבירו כי אין שום אפשרות להשיג מידע על גזע או מוצא אתני, והזיקה האתנית נקבעת לפי תגובות ולייקים באתר. לצורך העניין, משתמש החובב מוזיקה שחורה ייחשב בעיני פייסבוק כבעל זיקה אפרו-אמריקנית ללא קשר למוצאו הגנטי.

תגובת פייסבוק

השימוש העיקרי בכלי התפריט, לפי פייסבוק, הוא לצורך ניתוח קמפיינים שונים כך שיתאימו במיוחד לקהל היעד. כשהחברה חושדת שקמפיין מסנן קהלים מסוימים בכוונה, לדוגמה קמפיין למכירת דירות חדשות שאיננו מעוניין בלקוחות ממוצא אתני מסוים, הוא ייפסל ולא יפורסם.

כמובן שאין כל אפשרות לאמת טענות אלו, כך שהמשתמשים מוזמנים להאמין לדבריה של ענקית הטכנולוגיה, או להוסיף לחשוד בה. בפועל פייסבוק מסוגלת בקלות לזהות את המוצא האתני של המשתמשים מתמונותיהם (באופן אוטומטי), ולפי חגים שהם מציינים ופרטים אישיים נוספים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully