וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הפורנו: ככה תעקפו בקלות את החסימה האוטומטית - אם זה באמת יקרה

31.10.2016 / 8:36

מי ירצה להתקשר לספקית האינטרנט ולדווח שהוא מעוניין לצרוך פורנו? מזל שיש כמה שיטות ממש פשוטות לעקוף את חסימת הרשימות השחורות שח"כ מועלם וחבריה מעוניינים להכניס לחיינו

צילום מסך

(בסרטון: התקנת הולה לכרום)

ועדת השרים לחקירה אישרה אתמול (א') את הצעת חוק שיזמה ח"כ שולי מעולם (הבית היהודי) לסינון תכנים בלתי הולמים ברשת. לפי ההצעה, ספקי האינטרנט יחוייבו לספק לכל המנויים שירות חינמי ויעיל לסינון אתרים, או תכנים שהוגדרו "פוגעניים", כלומר פורנו, הימורים ועוד מנועי צמיחה משמעותיים ברשת שנתפסים כמשחיתים.

"נכון להיום לילד, קל יותר לצרוך תכנים קשים ברשת מאשר לקנות ארטיק בקיוסק השכונתי", אמרה יוזמת ההצעה. "לפיכך יש למנוע מלכתחילה את הקלות שבגישה לחומרים אלו". בשנים האחרונות אנחנו נתקלים בהצעות המבקשות לצנזר את הרשת כמעט בכל ממשלה ולדברי עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגטליות, "ועדת השרים לענייני חקיקה קידמה היום את מדינת ישראל אל רשימת המדינות המצנזרות לתושביהן את הרשת, שבה חברות סין, אירן, טורקיה ומדינות לא דמוקרטיות אחרות. במסווה של הגנה על ילדים המדינה מקדמת פגיעה בפרטיות על ידי צירת מאגר של רשימות שחורות".

אבל אם נדמה לכם שבסין, אירן, טורקיה ובמדינות נוספות שבהן מצנזרים אתרים, לא ניתן לגלוש בחופשיות לכל האתרים אז אתם תמימים כמו ח"כ מועלם וכל מי שתמך בהצעת החוק. אם חוק כזה אכן יחייב את ספקיות האינטרנט להכניס אתרים רבים לרשימה שחורה - כך תוכלו לעקוף בקלות את החסימה. חשוב להדגיש כי ההצעה קוראת לספקיות לחסום את התוכן ואינה משנה את חוקיות צריכת התכנים הללו כך שלא מדובר בעבירה על החוק, אם הוא ייכנס לתוקף.

שחקנית פורנו שרוצה לעבוד מהבית. עסקים, מערכת וואלה!
לא סיפור לשנות IP./מערכת וואלה!, עסקים

רשת וירטואלית מדומה - VPN

זו כנראה השיטה הנפוצה ביותר לעקוף חסימות המבוססות על מיקום הגולש. רשת וירטואלית מדומה (VPN) נועדה בעיקר לשימושים עסקיים אך כולם יכולים לעשות בה שימוש, במיוחד במדינות בהן שירותים מסוימים חסומים על ידי ספקית האינטרנט, כמו לדוגמה שידורי נטפליקס בישראל עד לאחרונה. חיבור ה-VPN הוא חיבור מאובטח המספק סוג של מנהרה מאובטחת של העברת מידע ממיקום מסוים ליעד בתוך הרשת הווירטואלית. במילים אחרות, אם אתם מחוברים לשרת VPN הנמצא באיסלנד, כל נתוני הגלישה שלכם ינותבו לאיסלנד ויחזרו חזרה למיקום הנוכחי. כל זה קורה באמצעות חיבור מאובטח כך שגם ספקית האינטרנט וגם מי שמנטר את התשתית לא יכולים לראות מה אתם עושים מלבד העובדה שאתם מחוברים בחיבור מאובטח ושולחים מידע. במידה והם ירצו לחסום אתכם, הם יצטרכו לחסום את אותם שירותי VPN.

בפועל ההתחברות לרשת הווירטואלית מאפשרת לכם לקבל כתובת IP של מדינה אחרת, בזמן שאתם בכלל נמצאים בישראל. ישנם שירותי VPN שעולים כסף אבל החברה הישראלית Hola מספקת שירותי VPN באמצעות תוסף לדפדפן הכרום או אפליקציה לסמארטפון בחינם לגמרי. השירות כבר הספיק לעשות מספיק רעש בעולם לאחר שתושבי ברזיל השתמשו בו כדי לעקוף את החסימה של ווטסאפ, או כאשר נחסמו בטורקיה רשתות חברתיות לרבות פייסבוק וטוויטר בשנת 2014 ועוד.

אם בכל זאת אתם מעוניינים לשלם כסף ולהצטייד במנוי ל-VPN, חיפוש קצר בגוגל ימצא לכם עשרות שירותים כאלו המאפשרים לכם לגלוש דרך שרתים בארה"ב, אירופה ועוד. בשירותים חינמיים לרוב מהירות הגלישה איטית יותר כשהמחירים בשירותים בתשלום מתחילים בדולר אחד בלבד. בחיפוש באינטרנט מצאנו המלצות על שירות בשם strongvpn שכולל גם אפליקציה למחשבי הווינדוס, מק ואף לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד ול-iOS. השירות עולה 10 דולרים ללא התחייבות או 5 דולרים לחודש בהתחייבות לשנה.

הולה בכרום. צילום מסך
VPN של הולה גם לדפדפן כרום וגם לסמארטפון. כמו לגלוש ממדינה אחרת./צילום מסך

חיבור באמצעות TOR

"נתב הבצל" (The Onion Router, באנגלית) מוכר בעיקר בתור הדפדפן של הדארקנט והוא משמש רבים שרוצים לשמור על הפרטיות שלהם (בהם גם לא מעט האקרים). בניגוד לדפדפנים רגילים אחרים, תור מצפין את המידע הנשלח כמה פעמים ומשתמש בשלוש נקודות תיווך שונות ואקראיות כדי לנתב את המידע. נקודות התיווך הללו ממוקמות במחשבים של משתמשים אחרים בדפדפן וכך התוכן מוצפן. בשורה התחתונה, המשתמש מקבל את כתובת ה-IP של המתווך הסופי וכך החסימה לא חלה עליו. בשונה מ-VPN, שיכול להיות מהיר בהרבה, בגלל שהמידע עובר דרך שלושה מחשבים מרחבי העולם, הגלישה תהיה איטית משמעותית. מדובר בשירות חינמי מבוסס קוד פתוח וניתן להוריד את דפדפן TOR למחשב וגם לסמארטפונים. בשונה מרשתות ה-VPN, כדי לחסום את TOR, הספקיות נדרשות להשקיע מאמץ גדול הדורש התקנה של קופסאות מיוחדות המשמות לניטור התעבורה וכך זיהוי הפעלה של TOR. בעת הזיהוי של השירות, הספקיות חוסמות את האינטרנט בצורה נקודתית. מאחר וזה חוקי להשתמש בדפדפן, אין סיבה אמיתית לרשויות לבצע את התהליך.

מקלדת. ShutterStock
עבור רבים זה עדיף מלהיכנס לרשימה של צרכני פורנו./ShutterStock

שימוש ב-Proxy

שרת Proxy נועד במקור לספק גישה מהירה למשאבים, לרוב כדי לגשר על פער בין מרחק של שרתים מרוחקים. בארגונים רבים משתמשים בשרתים כדי להפריד בין רשת המחשוב הפנימית לבין הרשת החיצונית וכך גם לנטר את המידע ואף לחסום אתרים מסוימים. ישנם גם שרתי פרוקסי אנונימיים המאפשרים גלישה פרטית ולמעשה מדובר בשירות הדומה ל-VPN אך פחות אמין ממנו. השיטה הזו תעבוד רק עם תוכנות מסוימות ולא כל תוכנה הנמצאת במחשב. הפתרון הטוב ביותר שהשירות מציע לגלישה אנונימית הוא דווקא פרוקסי מבוסס דף אינטרנט כמו hidemyass.com/proxy מה שלא דורש התקנה מלבד הדפדפן. כדי לגלוש באנונימיות באמצעות פרוקסי, חפשו שירות מקוון (Online Proxy) בגוגל וכנסו לאחד האתרים שיוצעו לכם. אם המדינה תרצה להילחם בתופעה היא תוכל לחסום את אותם אתרים, אבל נראה לנו שזה לא יעמוד בקנה אחד עם קטגוריות הסינון הראשוניות שההצעה מנסה לקדם. הבעיה היא שבשיטה הזו תיאלצו להתפשר על מהירות הגלישה וגם על הפרסומות שאתרי הפרוקסי מוסיפים לדף האינטרנט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully