וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקרוס: שלט רחוק שמסוגל לפרוץ לכל רחפן באוויר ולהשתלט עליו

אילן גלר

8.11.2016 / 8:10

בסרטון ניתן לראות כיצד שלט שצורפה אליו מערכת האיקרוס משתלט על כמה רחפנים, ואף מציג נתונים שונים לגביהם במהלך ההשתלטות

צילום מסך

זה נשמע כמו הסיוט הנורא ביותר שאותו יכול לדמיין כל בעל רחפן: שלט רחוק הנראה רגיל לחלוטין, אך מסוגל להשתלט על רחפנים בלחיצה אחת. מרגע שבוצעה ההשתלטות, הרחפן אינו נענה עוד לפקודות המשודרות אליו מהשלט המקורי שלו, ולמעשה ניתן בקלות לגנוב אותו או לגרום לו לבצע איתו כל דבר מבלי שבעליו יוכל לעשות משהו בנידון.

המערכת הזו מכונה איקרוס והיא הוצגה בכנס אבטחת מידע שנערך לאחרונה בטוקיו. איקרוס מנצלת את העובדה שרוב הרחפנים הנמכרים למשתמשים חובבים מבוססים על מערכת תקשורת בשם DSMx, שתקני האבטחה שלה רופפים במיוחד. כך מצליחה המערכת לנחש בתוך שניות את הקוד הסודי המשמש לצורך תקשורת בין הרחפן והשלט, לדרוס את ההוראות המשודרות אליו ולהשתלט על הכלי.

בסרטון הווידאו ניתן לראות כיצד שלט שצורפה אליו מערכת האיקרוס משתלט על כמה רחפנים, ואף מציג נתונים שונים לגביהם במהלך ההשתלטות. למרות שלמפתחי המערכת אין כל כוונה למכור אותה, הרי שהפיתוח מעיד על סכנה ממשית מאוד שאותה ארגונים שונים ישמחו לנצל. מדובר בפרצת אבטחה שאותה יהיה קשה מאוד לחסום מבלי לדרוש מכל בעלי הרחפנים בעלי חיבור DSMx להחליף את השלט או את תוכנת הרחפן לפרוטוקול תקשורת מאובטח יותר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

איקרוס השתלטות על רחפן. צילום מסך
שלט רחוק ששולט בכל הרחפנים - גם כאלה שכבר באוויר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully