וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואווי P9 פלוס - כל מה שצריך בפחות מ-3,000 שקלים

מייקי לוי

2.11.2016 / 11:39

פאבלט הדגל של וואווי מציע מעבד מתומן-ליבות, 4 גיגה זיכרון RAM, נפח אחסון של 64 גיגה, מערך צילום משוכלל מאוד וממשק שיקל מאוד על מי שמעוניין לעבור מאייפון לאנדרואיד בפעם הראשונה

צלמים זמניים מורשים

כיום אין הרבה ישראלים שלא מכירים את המותג הסיני "וואווי". החברה השקיעה בישראל בקמפיינים גדולים והקפידה להביא את מכשיריה המובילים לישראל יחד עם שאר העולם. את ה-P9 המוצלח אנחנו כבר מכירים ולאחרונה השיקה החברה בישראל גם את אחיו הגדול, P9 פלוס, שכולל כמה שדרוגים.

עיצוב

בני משפחת ה-P9 (גם דגם הלייט הושק בישראל במקביל, עם מפרט חלש יותר) נראים דומים מאוד אחד לשני, ולמעט גודל המסך, P9 פלוס נראה כמעט זהה ל-P9. הפלוס מצויד במסך בגודל 5.5 אינץ' עם זכוכית 2.5D, שמשתלבת באופן מושלם עם גוף האלומיניום בו עושים שימוש בתעשייה האווירית. בגב המכשיר תמצאו את קורא טביעות האצבע (אחד הטובים שבדקנו), בצד ימין את לחצני הווליום והכיבוי, בתחתית את רמקול השמע וחיבור USB מסוג C. שינוי מהותי אחד מה-P9 הוא גימור האלומיניום המוברש. בזכות הגימור הפלוס נראה יוקרתי יותר מאחיו הצעיר, הוא גם נעים יותר למגע ומפתיע לגלות ששינוי קטן כל כך יוצר שינוי כזה באופי המכשיר.

וואווי P9 פלוס. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
מסך 5.5 אינץ' וגב מתכתי מוברש./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

מסך

כאמור, ל-P9 פלוס מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD עם זכוכית משוריינת גורילה 4 להגנה מפני נפילות ומכות. עוצמת הבהירות גבוהה מספיק כדי לעבוד איתו תחת אור שמש ישיר והצבעים שהמסך מפיק נראים טבעיים. עם זאת, הפריע לנו הגוון הצהבהב שמורגש בעיקר בעת צפייה על רקע לבן. בדומה לחברות רבות כמו שיאומי, OnePlus, סוני ועוד נוספות, גם וואווי בוחרת להישאר עם מסכים ברזולוציית Full HD כדי לחסוך בסוללה. הסיבה היא שההבדל לא משמעותי במיוחד למשמש הממוצע וההבדל בחיי הסוללה עשויים להיות משמעותיים. המסך מזהה את עוצמת הלחיצה, ל-Force Touch של אפל, וזה מאפשר לוואווי להציע פיצ'רים כמו צילום חלק מהמסך על ידי גרירה של מפרקי האצבעות ועוד. ניתן לבצע זום בתמונות באמצעות הפעלת לחץ אבל נראה שהחברה עדיין לא התקרבה למיצוי הטכנולוגיה הזו ברמת הממשק.

ביצועים

בדומה ל-P9, גם בדגם הפלוס ניתן למצוא את ערכת השבבים Kirin 955 המיוצר על ידי וואווי, עם מעבד מתומן-ליבות (ארבע ליבות במהירות 1.8GHz לשימושים הממוצעים וארבע ליבות נוספות במהירות 2.5GHz עבור ביצועים). לפלוס (בשונה מאחיו הקטן) יש 4 גיגה זיכרון RAM, נפח אחסון של 64 גיגה עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון. בתוך המכשיר ניתן למצוא סוללה בנפח 3,400 מיליאמפר-שעה שתספק לכם לא פחות מיום וחצי של עבודה או יום עבודה אינטנסיבי למדי. ה-P9 פלוס עובד מהר, ללא גמגומים, גם כשהוא נאלץ להתמודד עם משימות מקבילות ואפליקציות כבדות וזוללות זיכרון עבודה. הוא מנהל בצורה חכמה את המשימות ולא נתקלנו עדיין במשימה שתגרום לו להזיע יותר מדי. באמת שניסינו.

וואווי P9 פלוס. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
USB מסוג C./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

מצלמה

אנשי וואווי מתגאים במערך הצילום שכולל שתי עדשות בגב המכשיר - ובצדק. המכשיר מצויד בשני חיישנים של 12 מגה-פיקסל, חיישן אחד צבעוני (RGB) והשני מונוכרומטי לצילומי שחור-לבן. ה-P9 פלוס עושה שימוש בשני החיישנים וביחד מפיק תמונה מדויקת יותר מבחינת גוון הצבעים. אין פה שינוי במערך הצילום מהאח הצעיר יותר ועדיין התמונות חדות, ברורות וגוון הצבעים מדויק להפליא בתנאי אור טובים. עם זאת, בוואווי היו יכולים להתאמץ קצת יותר כדי שהאיכות בתנאי תאורה פחות טובים תהיה טובה יותר. לשני החיישנים מצטרף גם פוקוס לייזר וממשק צילום שעושה שימוש בפוקוס הלייזר, חישוב עומק וניגודיות וכך המשתמש מקבל פוקוס במהירות שיא.

השימוש בשני החיישנים מאפשר לא רק דיוק בגוון הצבעים אלא גם בצילום של תמונות עם עומק שדה. בשפה פשוטה יותר, זה אומר שבצילום מאקרו, תהיה התמקדות על האובייקט והרקע מאחוריו יהיה מטושטש והכל נעשה בצורה אוטומטית. העדשות פותחו בשילוב עם מותג הצילום הידוע "לייקה" ומניסיון שלנו, התוצאות באמת מרשימות הרבה יותר ממכשירים אחרים. קשה להכריז כי זו המצלמה הטובה ביותר בשוק אבל אין ספק שהיא אחת הטובות.

עץ אגוז. אורן דותן, מערכת וואלה!
עץ אגוז - צולם במצב אוטומטי באור טבעי./מערכת וואלה!, אורן דותן

ממשק

ממשק המכשיר מבוסס על אנדרואיד 6.0 מרשמלו אבל הוא שונה מאוד מהתקנות אנדרואיד נקיות. המראה של הממשק דומה מאוד לזה של אפל ואם אתם עובדים לראשונה מאייפון לאנדרואיד, ההלם לא יהיה רב כמו עם מכשירי אנדרואיד אחרים. חיישן טביעות האצבע בגב המכשיר משמש גם כדי לפתוח את המכשיר במהירות וגם כדי להוריד את וילון ההתראות כשהמכשיר פתוח, ניתן לדפדף באמצעותו בין תמונות בגלריה בצורה נוחה ועוד. פיצ'ר נוסף שאהבנו הוא האפשרות לצלם את המסך על ידי נקישה כפולה עם פרק האצבע או סימון של החלק הנבחר שאותו רוצים לצלם. ממשק הצילום כולל פיצ'רים מקצועיים רבים ובכמה נגיעות ניתן לעבור ממצב אוטומט לשליטה על כל האלמנטים מאורך החשיפה, מהירות הצמצם ועוד.

השורה התחתונה

פאבלט הדגל של וואווי מציע יכולות צילום מעולות (עדשה כפולה של לייקה), רכיבים איכותיים ומראה מוברש מעט יוקרתי יותר מאחיו הקטן, P9. ל-P9 פלוס קורא טביעות מהטובים שנתקלנו בהם, המאפשר גם לשלוט בכמה מאפיינים במכשיר, 4 גיגה זיכרון RAM שלא מאפשר לו להיתקע גם תחת לחץ ומסך 5.5 אינץ' עם טכנולוגיה המזהה את עוצמת הלחיצה, בדומה ל-Force Touch של אפל. מחירו 2,900 שקלים והוא אחד המכשירים הדומיננטיים בחלק היקר של קטגוריית הביניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully