וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט טנגו: סמארטפון המציאות הרבודה הראשון יצא לשוק

אילן גלר

4.11.2016 / 7:22

למרות שהוא מצויד בחיישנים מתקדמים, Phab 2 Pro אינו מכשיר יקר במיוחד ומחירו בארה"ב עומד על 499.99 דולרים. בשלב הזה אל תצפו למצוא יותר מדי אפליקציות המנצלות את היכולת לשלב אובייקטים תלת-ממדיים בעולם האמיתי דרך עדשת המצלמה

צילום מסך

גוגל טנגו, פלטפורמת המציאות הרבודה (Augmented Reality) של גוגל שנחשפה לראשונה לפני יותר משנתיים, מגיעה סוף סוף למכשיר סמארטפון המופץ באופן מסחרי. לא מדובר בדגם הפיקסל החדש של גוגל עצמה, אלא ב-Phab 2 Pro, פאבלט מתוצרת חברת לנובו הסינית, שלמעשה הוא מכשיר "הטנגו" הראשון בעולם.

הפלטפורמה החדשה של גוגל, שעדיין נמצאת בשלב ניסיוני למדי, מאפשרת לשלב אובייקטים תלת-ממדיים וירטואליים בתוך העולם האמיתי ולהציג אותם על מסך הסמארטפון. לצורך כך, מצויד המכשיר במצלמות וחיישנים המסוגלים לסרוק את הסביבה וליצור מודל תלת-ממדי מדויק שלה. שימושים אפשריים לטכנולוגיה זו עשויים להיות משחקים המשלבים דמויות וירטואליות בעולם האמיתי, או אפליקציות עיצוב המציגות רהיטים כפי שהיו נראים באמת בסלון הבית.

לנובו Phab 2 Pro. צילום מסך
מכשיר המציאות הרבודה הראשון. לנובו Phab 2 Pro./צילום מסך

למרות שהוא מצויד בחיישנים מתקדמים, Phab 2 אינו מכשיר יקר במיוחד ומחירו בארה"ב עומד על 499.99 דולרים. מאחר ומדובר במכשיר הטנגו היחידי בשוק, קשה לצפות למגוון רחב של אפליקציות שיתמכו בטכנולוגיה החדשה בשלב הזה.

בגוגל מעדיפים כנראה השקה שקטה ואיטית, בעוד שמרב מאמצי החברה לא מושקעים בשלב זה במציאות רבודה אלא בתחום המציאות המדומה (Virtual Reality) שם נרשמת השתתפות גדולה הרבה יותר הן מצד מפתחי האפליקציות, והן מצד יצרניות הסמארטפונים המשתפות פעולה עם גוגל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully