וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף כל אחד מאיתנו שווה לפייסבוק? החברה חושפת

אילן גלר

6.11.2016 / 9:26

משתמש אירופי ממוצע שווה אמנם הרבה פחות מידידו האמריקני, שמכניס לרשת החברתית כ-62 דולרים בשנה, אבל מבחינת פייסבוק הוא עדיין רווחי למדי. עם יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם, גם המשתמשים שמכניסים רק 5 דולרים זה כסף גדול

AP

הרשת החברתית שווה הרבה מאוד כסף - את זה כולנו יודעים לדקלם אבל, אם אנחנו - הגולשים - זה המוצר, כמה כסף כל אחד מאיתנו שווה לצוקרברג? או במילים אחרות: כמה כסף הכנסתם לפייסבוק במהלך השנה האחרונה?

התשובה, הנחשפת בדוחות הרבעוניים של החברה, תלויה מאוד במקום מגוריכם. לפי המספרים המופיעים בדוח, משתמשים מארה"ב הם הקהל האיכותי והרווחי ביותר לפייסבוק - כל אחד מהם מכניס לחברה כ-15 דולרים ברבעון, המסתכמים לכ-62 דולרים בשנה.

איך זה עובד? את כל הפרטים האישיים שאנחנו מנדבים בפייסבוק, כולל הקשרים החברתיים שלנו ותחומי העניין עד השעות בהן אנחנו ערים ופעילים - פייסבוק מתרגמת לכסף על ידי הצעה למפרסמים קמפיינים שפונים לאוכלוסיות מאוד ספציפיות. כל מפרסם מקבל מחיר שונה וכדי להבין כמה כל משתמש שווה פשוט חישבו את ההכנסות של הרשת החברתית מפרסומות מותאמות אישית וחילקו בכמות המשתמשים לפי אזורים.

פייסבוק. ShutterStock
כולם שווים, אבל יש כאלה ששווים הרבה יותר./ShutterStock

לפייסבוק יותר ממיליארד משתמשים ברחבי העולם ואחרי הקהל הביתי, משתמש אירופי ממוצע שווה אמנם הרבה פחות מידידו האמריקני, אבל מבחינת פייסבוק הוא עדיין רווחי למדי - כמעט 19 דולרים בשנה. משתמשים מאזור אסיה שווים לפייסבוק מעט יותר משבעה דולרים בשנה, בעוד שהממוצע עבור שאר העולם כמעט מעליב: רק כ-5 דולרים למשתמש לשנה. פערים אלו מייצגים את שווי המשתמשים האלו בעיני המפרסמים, שהם כמובן מקור ההכנסות העיקרי של החברה.

כמה מבין משתמשי פייסבוק היו מוכנים לשלם לחברה דמי מנוי שנתיים, בשווי כמה עשרות דולרים, ולהימנע משיתוף מידע אישי עם חברות חיצוניות? בינתיים לא עושה רושם שלחברה יש כוונה כלשהי לבחון את האפשרות הזו, שכן מודל הפרסום ברשת החברתית מניב לפייסבוק הכנסות עתק העומדות על שבעה מיליארד דולרים ברבעון האחרון בלבד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully