וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה או לא?Alienware - המחשב שהתחפש לקונסולה. ביקורת

אילן גלר

17.11.2016 / 8:39

מותג הגיימרים של יצרנית המחשבים האמריקנית Dell מציע שלט מתוחכם, שיבלבל אפילו את אלופי הפלייסטיישן, ומפרט בסיסי בכל מה שנוגע למחשבי גיימינג. חוויית השימוש עדיין מהנה מאוד, אבל הבעיה העיקרית היא בכלל מערכת ההפעלה

יח"צ - חד פעמי

מהי הפלטפורמה האידיאלית למשחקים - קונסולה או מחשב? נסו להעלות את השאלה הזו בחדר מלא בגיימרים, ותקבלו ויכוח קולני ומבלבל שלא היה מבייש אף ועדה בכנסת. במחנה שחקני הקונסולות תמצאו בעיקר את אלו שמחפשים פשטות הפעלה, יציבות ואמינות-יחסית במחירים סבירים. שחקני ה-PC, לעומתם, יטענו כי הרעיון של קופסה סגורה ללא כל אפשרות התאמה אישית נוגד לחלוטין את הרוח הגיקית, ובכלל אי אפשר לשחק בכלום בלי מקלדת ועכבר.

ב-Alienware, מותג הגיימרים של יצרנית המחשבים האמריקנית Dell, החליטו לנסות וללכת בין הטיפות ולתכנן מוצר שימצא חן בעיני כולם. Alienware Alpha היא סדרת מחשבים קומפקטיים המחופשים לקונסולות: יש להם מפרט של מחשב וביצועים של מחשב, אך במבט מבחוץ הם נראים כמו אקס-בוקס. אפשר לחבר אליהם מקלדת ועכבר, אך הם עובדים מצוין גם עם גיימפאד וכוללים חיבור HDMI וממשק המתאים לטלוויזיות. זו אמורה להיות פשרה מתקבלת על הדעת עבור כל הצדדים, במחירים שמתחילים בפחות מ-3000 שקלים.

המחשב הפותח של הסדרה, אותו קיבלנו לסיקור, מסקרן לא רק בזכות המראה הייחודי שלו; מערכת ההפעלה המותקנת עליו אינה ווינדוס 10 המוכרת, אלא SteamOS - מערכת שפותחה על ידי חברת Valve במיוחד עבור מחשבי משחקים המחוברים לטלוויזיות. נרשה לעצמנו להניח שעבור רוב הרוכשים, זה יהיה המפגש הראשון עם הפלטפורמה הצעירה הזו. המחשב מצויד במאיץ גרפי Maxwell GTX מתוצרת Nvidia, מעבד i3 של אינטל ו-4 גיגה זיכרון RAM. בהשוואה למחשבי גיימינג מדובר במפרט בסיסי, לכל היותר, אך הוא מקביל כמעט בביצועיו לאלו של פלייסטיישן 4 ואקס-בוקס וואן. שווה לציין כי בקרוב עומדת סוני להשיק גרסה משודרת של פלייסטיישן, וגם מיקרוסופט מכינה גרסה משודרגת של אקס-בוקס לסוף שנת 2017.

סטים משין.
סטים משין

החיים עם SteamOS

SteamOS אינה ווינדוס - לא באופן שבו היא נראית ומתנהגת וגם לא במגוון המשחקים הזמינים עבורה. חשוב להבהיר זאת, שכן עם הכניסה הראשונה לחשבון Steam האישי סביר להניח שתראו עשרות אם לא מאות משחקים שונים שרכשתם בעבר, אך לא תוכלו לשחק בהם במערכת ההפעלה החדשה. בין המשחקים שכן נמצאים ניתן לזהות בקלות בעיקר את משחקיה של Valve עצמה: פורטל 2 הקלסי והאהוב, משחק האסטרטגיה הפופולרי DOTA 2, וגם כמה להיטי אינדי כמו SuperHot ו-Trine.

כל המשחקים האלה רצו היטב כשניסינו אותם, אך חשוב לזכור שרובם משחקים ישנים יחסית, או כאלו שמלכתחילה אינם מתפארים בגרפיקה מדהימה ואפקטים מתקדמים. אם נבחן את רשימת המשחקים החדשים והלוהטים של העונה הנוכחית, כותרים כדוגמת Battlefield 1, קול אוף דיוטי או Mafia III, נגלה שאף אחד מהם איננו זמין לרכישה עבור SteamOS. גם מבין המשחקים, שיצאו רשמית למערכת ההפעלה החדשה, רבים מהם אינם תומכים בבקר השליטה הייחודי של Valve, ועל כן לא נוח לשחק בהם ללא מקלדת ועכבר.

אותו בקר שליטה, אולי החלק המוזר ביותר של המחשב/קונסולה הזה, מחליף את הסטיקים האנלוגיים המקובלים במשטחי מגע מעוגלים. הוא מרגיש איכותי, לפחות באותה רמה כמו השלטים של פלייסטיישן ואקס-בוקס, אך סגנון השליטה הייחודי מצריך זמן הסתגלות ארוך. לאחריו, ייתכן בהחלט שתוכלו לשחק במשחקי פעולה מגוף-ראשון ובמשחקי אסטרטגיה ברמת דיוק וקצב תגובה מהירים מזו של שלטי קונסולות רגילים, אך לשחקנים רבים לא תהיה סבלנות להשקיע מאמץ רב כל כך בכדי להתרגל. עבור משחקי מכות לא היינו טורחים לנסות אותו בכלל, וגם במשחקי פעולה מגוף שלישי העדפנו בסופו של דבר את הגיימפד הקלאסי. ניתן, אגב, פשוט לחבר למכשיר שלט אקס-בוקס סטנדרטי, אך תאלצו לרכוש אותו בנפרד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
Alienware Steam Machine. אלון רזניק,
אפשר לחבר גם שלט רגיל של אקס-בוקס./אלון רזניק

זו רק ההתחלה

ההתנסות עם SteamOS והמחשב-קונסולה של Alienware הותירה אותנו עם רושם חיובי למדי בכל הנוגע לחומרה ולמערכת ההפעלה עצמה. זה ללא ספק אחד המחשבים השקטים, הקומפקטיים והאמינים שראינו עד היום, והוא מציע סביבה פשוטה וקלה להפעלת מגוון של משחקים יצירתיים ומוצלחים. מצד שני, גיימרים רבים לא יצליחו להעלות על דעתם מחשב או קונסולה שהמשחקים המסחריים הגדולים של השנה כלל לא זמינים עבורה - וזה בהחלט המצב כאן.

הפוטנציאל, אם כן, בהחלט קיים, ונראה שלפחות בכל הנוגע למוצר עצמו אכן הצליחה Alienware ליצור שילוב מוצלח בין מחשב וקונסולה. מחיר הקונסולה החל מ 2,687 שקלים ברשת באג אך מגוון התכנים הבעייתי מקשה עם זאת על ההמלצה לרכוש את המחשב, כמו גם העבודה שבתוספת של כמה מאות שקלים תוכלו לרכוש דגם זהה שעליו מותקנת מערכת ההפעלה ווינדוס 10. היא אולי פחות מתאימה לשימוש במסכי טלוויזיה גדולים, אך מציעה מבחר גדול בהרבה של משחקים חדשים.

ה-Steam Box מתאימה כרגע בעיקר לשחקני PC, המחפשים חוויית גיימינג משלימה לסלון, ומסיבה כזו או אחרת מסרבים להכניס פלייסטיישן לביתם. אולי בעוד כמה שנים הפלטפורמה של SteamOS תכלול כל משחק חדש המגיע לשוק, אך כל עוד זה לא המצב נותרנו עם מוצר מוצלח מאוד מבחינות רבות, אבל נישתי מאוד ולא מתאים לרוב הגיימרים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully