וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב החסומים: כוכבי הרשת יוצאים נגד פייסבוק בקמפיין חדש

13.11.2016 / 13:12

מרז ציפריס ליותם זמרי - הרבה זמן לא ראינו את המפה הפוליטית מאוחדת כל כך סביב נושא אחד. אבל כנראה שגל החסימות האלים של אושיות רשת מישראל הצליח לגשר על הפער. במכתב ששוגר לפייסבוק ישראל וגם לצוקרברג מתלוננים ידועני הרשת על הקיפוח וההטרדה שלהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין החותמים: סגל, ספקטור, דאום, שניידר, זמרי, סגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

גל החסימות של אושיות רשת בפייסבוק בימים האחרונים הצליח לאחד את הימין והשמאל בצורה שלא ראינו כבר הרבה זמן. שרון שפורר, טל שניידר, עמית סגל, חנוך דאום, אראל סגל, נדב בורנשטיין, רז ציפריס, אבישי עברי, יותם זמרי, דורי בן ישראל, דנה ספקטור וידועני רשת נוספים רבים חתמו על מכתב שנשלח לפייסבוק ישראל וגם למארק צוקרברג בדרישה לשים סוף להתעמרות נטולת ההסברים.

"בימים האחרונים, כולנו עדים לתופעת חסימות וצנזורה בלתי מוסברות שמשתוללות בפייסבוק", נכתב במסמך החתום. "מאות גולשים, מרביתם מהדמויות מהמוכרות ברשת, נחסמו עקב שימוש במילים ומושגים שככל הנראה ובאופן חד-צדדי, הוגדרו על ידי פייסבוק כ'אסורים לפרסום'. למרות פניות מרובות, הן מטעמנו והן מעיתונאים, בפייסבוק ישראל מעדיפים להתנער ולהשליך את האחריות על פייסבוק אירלנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח לפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו, שורה של עיתונאים, אנשי תקשורת, פרסום ותוכן, פעילים מוכרים ברשת החברתית, לא נעמוד עוד בשקט ונאפשר לפייסבוק לפגוע בצורה כל כך אנושה בחופש הביטוי שלנו, של חברינו ושל הקהילה. לפיכך היום, ראשון ה-13.11, שיגרנו למנכ"לית חברת פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, מכתב הצהרת כוונות החתום על ידנו, בו אנו מפרטים את הציפיות שלנו להתנהלות והוגנת מצד פייסבוק.

"אנו דורשים מפייסבוק שתתנהל בצורה אחראית, ישרה ושקופה בכל הנוגע למדיניות ותנאי השימוש שלה ותפעל ללא דיחוי להסרת כל החסימות ולפרסום תקנון מפורט בכל שפה המדוברת במדינת ישראל, שיגדיר בדיוק אילו מילים ותכנים אסורים לפרסום ברשת החברתית.

"לא נאפשר עוד מצב שבו במדינת ישראל של 2016, חופש הביטוי של כולנו, נתון לשיקולה הבלעדי של פייסבוק, שחורצת גורלות, ללא שקיפות וללא דין וחשבון, וקובעת מה אסור להגיד ומה מותר. המכתב הוא רק חלק ראשון בקמפיין רחב היקף, בארץ ובעולם שבכוונתנו לנהל מול פייסבוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עדי סופר תאני מנכלית פייסבוק. איור: אמיתי סנדי, עיבוד תמונה
האם עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, היא הכתובת?/עיבוד תמונה, איור: אמיתי סנדי

"זה לא מאבק על הזכות לכתוב את המילה קוקסינל", אמר יותר זמרי החתום גם על המכתב. "זה מאבק על הזכות להמשיך להתקיים בתוך כלי התקשורת הזה מבלי להיחסם כל שני וחמישי. עבור מאות אלפי משתמשים, שבעים אלף עוקבים בעמוד שלי למשל, פייסבוק הוא כלי תקשורת, וחבל שפייסבוק ממשיכה להילחם בו ולצנזר אותו ללא יכולת תגובה".

לדברי רז ציפריס, "פייסבוק הכריזה מלחמה נגד חופש הביטוי של משתמשיה בישראל. זה בא לידי ביטוי ומורגש בעיקר אצל פרופילים של משתמשים מוכרים, והתחושה שמשתיקים אותנו חוצה דעות פוליטיות, מגדרים, אמונות ותחומי עניין. . כולנו נפגעים ממדיניות הצנזורה החדשה של פייסבוק, שמצדה שומרת על מדיניות עמומה. כולנו תקווה שהפעם פייסבוק תחרוג ממנהגה להתעלם משאלות שמופנות אליה על ידי משתמשים ו\או עיתונאים, ותספק תשובות למשתמשים שמהווים את שדרת התוכן שלה".

גל חסימות לא ברור

מה שעורר את המחאה דווקא עכשיו היו שורה של חסימות של כמה מידועני הרשת הכי פופולריים תוך יממה אחת. פייסבוק חסמה את הפרופיל של אבנר רסל, יותם זמרי, נועם פתחי, רז ציפריס, נדב פריד ונוספים - כולם נחסמו על סטטוסים ישנים, שצברו אבק בארכיון הפיד, ופורסמו בשנתיים עד שבע שנים האחרונות. כולם גם כללו את המילה "קוקסינל" על שלל הטיותיה: "קוקסינלים, קוקסינל, קוקס, קוקסינלית, קוקסי" וכו'.

על פי דפוס החסימה, עולה כי מדובר רק במשתמשים שמוגדרים כ"בעלי פרופיל גבוה" (High Profile Users), דהיינו אושיות פייסבוק. גל החסימות הזה מחזק את הטענה, שעלתה בחודשים האחרונים, כי מדובר בקמפיין חיסול ממוקד, במיוחד לאור העובדה שמאות אלפי גולשים אחרים שהשתמשו במילה הגנאי לא נחסמו.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully