וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בסמארטפון: כל מה שצריך לדעת כדי להוריד טורנטים בקלות

מייקי לוי

27.11.2016 / 8:13

עולם הורדת התכנים ספג מכות קשות כשהרשויות סגרו את האתרים הפופולרים לשיתוף טורנטים. עשינו קצת סדר בבלגן ובדקנו אילו תוכנות מסתובבות ברשת ואילו אתרים עדיין זמינים

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון - מה זה בכלל טורנט?)

אתרי הטורנטים היו מאז ומעולם כאב ראש גדול של תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, תעשיית התוכנות והמשחקים וגם של ה-FBI וסוכנויות אכיפה נוספות. אבל המוניטין שיצא לטכנולוגיה הזו לא עושה עמה חסד מאחר שטורנטים משמשים לא רק לשיתוף תוכן המוגן בזכויות יוצרים.

קבצי הטורנט משמשים לשיתוף תכנים ותוכנות בין משתמשים - במקום שהקובץ ירד משרת אחד ויעמיס על שרת בודד, כל משתמש שמוריד את הקובץ מעלה גם חלק ממנו כך שכל מי שמוריד את התוכנה הופך גם לשרת בפני עצמו; לכן קשה להסיר את הטורנטים מהאינטרנט.

שנת 2016 הייתה קשה במיוחד עבור אתרי הטורנטים, כשהרשויות הצליחו לסגור, לאחר מאבק עיקש, אתרים פופולריים כדוגמת Kickass ו-Torrentz. מנגד, אתרים פופולריים כמו PirateBay או Extra Torrent נשארו באוויר אבל נדמה שקבצים רבים כבר אינם איכותיים כמו פעם; אתרי הטורנטים הוצפו (כנראה בכוונה) בקבצים בלי סאונד או עם תוכן חלקי.

הורדה. ShutterStock
שנה קשה להורדות./ShutterStock

חשוב להדגיש כי העלאה והורדה של תכנים באמצעות תוכנות טורנטים היא חוקית כל עוד מורידים תוכן חוקי (כזה שלא מוגן בזכויות יוצרים לדוגמה). ספקיות האינטרנט יכולות לדעת כשאתם משתמשים בטורנטים אלא אם אתם עושים זאת באמצעות חיבור מאובטח כמו ה-VPN (רשת וירטואלית מדומה). חיבור זה מספק לכם סוג של מנהרה מאובטחת שבאמצעותה עובר המידע ממיקום מסוים ליעד בתוך הרשת הווירטואלית.

במילים אחרות, אם אתם מחוברים לשרת VPN הנמצא באיסלנד, כל נתוני הגלישה שלכם ינותבו לאיסלנד ויחזרו חזרה למיקום הנוכחי. כל זה קורה באמצעות חיבור מאובטח כך שגם ספקית האינטרנט וגם מי שמנטר את התשתית לא יכולים לראות מה אתם עושים מלבד העובדה שאתם מחוברים בחיבור מאובטח ושולחים מידע. במידה שהם ירצו לחסום אתכם, הם יצטרכו לחסום את אותם שירותי VPN. בכל מקרה, אם אתם משתמשים בטורנט, למטרות חוקיות כמובן, עדיין מומלץ לעשות זאת באמצעות חיבור מאובטח. אחרי שהסברנו את כל מה שחשוב לדעת על טורנטים, הנה ריכוז של מספר תוכנות ואפליקציות שתוכלו למצוא ברחבי הרשת.

qBittorent – כל מה שאתם אוהבים מינוס הג'אנק

qBittorent היא מהתוכנות החינמיות המומלצות ביותר. בשונה מ-uTorrent, התוכנה הזאת נטולת ג'אנק חינמי והיא לא תנצל את כוח העיבוד של המחשב לכרות ביטקוין כמו uTorrent. המפתחים שאפו להביא את התכונות הבולטות שניתן למצוא בתוכנות הדומות כמו ממשק אינטרנט לשליטה מרחוק, תזמון של הורדות, תמיכה בהורדות RSS, סינון כתובות IP ואפילו מנוע חיפוש מובנה לטורנטים - כך שלא תצטרכו לצאת מהתוכנה. qBittorent זמינה עבור כל המשתמשים לרבות ווינדוס, מק ולינוקס.

Deluge - המינימליסטית

תוכנת Deluge מבוססת קוד פתוח שדומה מאוד ל-qBitorrent אבל עם כמה טוויסטים משלה. לא מדובר בתוכנה עמוסה בפיצ'רים אלא בתוכנה מינימליסטית מאוד שמתבססת על הרחבות. כך לדוגמה, אם תרצו לקבל תמיכה בשליטה מרחוק תוכלו להוריד תוספת מתאימה, כך גם לגבי תזמון הורדות וכו'. למעשה זו תוכנה להורדת טורנטים שעליה ניתן להתקין תוספות והרחבות נוספות וכך לשדרג אותה. הדבר שימושי מאוד עבור מי שרוצים תוכנה נקיה ופשוטה.

טורנטים גם בסמארטפון

ניתן למצוא תוכנות הורדת טורנטים גם לסמארטפון. אפל אינה משתפת פעולה עם תוכנות הטורנט ואוסרת את העלאתן לחנות האפליקציות, לכן משתמשיה יתקשו מאוד להתקין כאלו. מנגד, אפשר למצוא מגוון אפליקציות טורנטים שוות למכשירי האנדרואיד. אך לפני שנספר לכם עליהן, כדאי לציין שיש להיזהר בעת הורדת הקבצים, בעיקר על חבילת הגלישה שלכם. שלא כמו במחשב האישי, בסמארטפון אתם מחוברים לרשת הסלולרית שלכם אם אין Wi-Fi בקרבת מקום. אם במקרה האינטרנט האלחוטי יקרוס, הסמארטפון יעבור לחבילת הגלישה מבלי שתשימו לב וכך תורידו קבצים גדולים על חשבון החבילה שלכם. לכן מומלץ להגדיר באפליקציה שלא להמשיך את ההורדה אם אין חיבור ל-Wi-Fi.

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
גם באפליקציה./ShutterStock

Flud - קלילה ופשוטה

האפליקציה הראשונה והמומלצת למכשירי האנדרואיד היא Flud. זו אפליקציה עם ממשק פשוט וקליל שתומך באינספור יכולות כמו הורדה והעלאת קבצים ללא הגבלה של הגלישה, בחירת הקובץ שיירד מתוך הטורנט, תמיכה בהורדות RSS, אפשרות "למגנט" טורנטים ואף תמיכה בשמירת הקבצים על גבי כרטיס הזיכרון.

FrostWire - לחובבי המולטימדיה

אפליקציית FrostWire היא האפליקציה המושלמת לחובבי המולטימדיה. מעבר לכך שמדובר באפליקציה להורדת טורנטים לכל דבר ועניין, בתוך האפליקציה ניתן למצוא גם נגן מדיה. למעשה, התוכנה תנהל לכם גם את ההורדות, תנגן את המדיה שהורדתם והיא גם מציעה מנוע מובנה לחיפוש טורנטים.

Torrentex - פועלת רק על הרשת הביתית

אפליקציית Torrentex תפיג מכם את החשש של הורדת טורנטים על חשבון חבילת הגלישה שלכם. היא מציעה מצב של הורדה על גבי הרשת הביתית בלבד. תוכלו למצוא בה אפשרות למגנט טורנטים, התראות בעת סיום ההורדה ובחירה של הורדת קובץ ספציפי. האפליקציה תומכת בסמארטפונים ובטאבלטים בצורה מושלמת ומגיעה עם שתי ערכות נושא לבחירתכם. כמו באפליקציות חינמיות אחרות, האפליקציה מכילה פרסומות אך הן לא יפריעו לשימוש השוטף.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully