וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל אולגה היא "זונה"? כן אם אתם משתמשים באנדרואיד

14.11.2016 / 8:35

פיצ'ר הצעות המילים במקלדת ברירת המחדל של גוגל באנדרואיד סובל מגזענות קשה. מבדיקה שערכנו עולה שכמעט כל ניסיון להקליד שם של אישה רוסיה מניב הצעה מעליבה או סטריאוטיפית כלשהי

צילום מסך

משתמשי אנדרואיד, שעברו כמה מכשירים של כמה יצרניות בחייהם, יודעים שאין באמת גרסה אחת של אנדרואיד בכל הסמארטפונים. ההתקנה הנקייה, כמו במכשירי נקסוס של גוגל, קיימת בחלק מהדגמים אבל יצרניות רבות בוחרות להלביש על מערכת ההפעלה את הממשק הייחודי שלהם, הכוללת את המקלדת של היצרנית. עם זאת, המקלדת של גוגל זמינה במרבית המכשירים שיצאו בשנתיים האחרונות (לא תמיד כברירת מחדל) ונראה שמשהו באלגוריתם השלמת המילים שם השתבש בצורה גזענית במיוחד.

הצעת המילים האוטומטית, בעת שימוש במקלדת, הוא פיצ'ר המסייע לכל מי שרוצה להקליד במהירות לתפור יחד צירופי מילים מוכרים ונפוצים אבל נראה שבמקרה של מקלדת גוגל, מישהו חשב שיהיה מצחיק ללעוג לשמות של נשים רוסיות.

המילון של המקלדת מורכב מסריקה אינסופית של מאמרים וטקסטים ברשת, שילוב של בינה מלאכותית וגם מידע שמגיע מכל המשתמשים. ככל שתשתמשו יותר במקלדת, כך היא תדע לחזות את הצירופים המועדפים עליכם טוב יותר ותשפר את האלגוריתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם שמות שמעולם לא נכתבו במקלדת מסוימת מניבים את אותן ההצעות./מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקה שערכנו במכשירים של היצרניות מייזו, LG, וואווי, מוטורולה ועוד עולה כי אם תכתבו את השמות אולגה או אירה, המקלדת תציע לכם להשלים את הביטוי ל-"הזונה". אם תכתבו סבטלנה למשל, המקלדת תציע לכם להשלים ל-"קוסמטיקאית" ועוד. ניתן לכם לנחש איזה שם מקבל את ההצעה ל-"מארחת" ולאחר מכן הצעה אוטומטית נוספת למילה "בביתה".

חשוב לציין כי מדובר במקלדות שהורדו במיוחד לטובת הניסוי ולא נעשה בהם שימוש קודם כך שלא מדובר בטקסט מקומי שנובע משימוש תדיר בצירופים האלה, אלה בהצעה ראשונית המגיעה משרתי גוגל. כדי לוודא זאת השתמשנו בכמה חשבונות גוגל שונים, כשחלקם חדשים.

לגוגל הועברה בקשה לתגובה לפני כשבוע אך החברה טרם הגיבה באופן רשמי ומסרה כי הנושא בבדיקה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.
https://www.facebook.com/wallatech/

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסינו בלא-מעט מכשירים שיצאו בשנתיים האחרונות - והתקלה חזרה על עצמה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully