וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למדו מטעויות: V20 - המכשיר המעולה שמחזיר את LG למשחק. ביקורת

מייקי לוי

16.11.2016 / 8:32

פאבלט הפרימיום החדש של ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית מציע יכולות מולטימדיה מרשימות, מפרט שיחזיק אותו בעניינים לא משנה כמה תנסו להעמיס עליו וחיי סוללה מרשימים למרות המסך הגדול והאיכותי. רק אל תנסו לצלם איתו בחושך, זה יהרוס לכם את כל הכיף

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: ההתרשמות הראשונה שלנו מהמכשיר מיד לאחר ההשקה בסן פרנסיסקו)

שנה לא קלה עברה על חברת LG; מכשיר ה-G4 סבל מתקלה פטאלית שהבריחה את המשתמשים, החזון המודולרי של ה-G5 לא הצליח למשוך את הלקוחות ועד לשנה שעברה לחברה כלל לא היה מכשיר דגל מתאים לחובבי הפאבלטים. סדרת ה-G Pro אמנם הציעה מסכים גדולים אבל אף אחד מהמכשירים האלו לא התחרה בסדרת ה-Note של סמסונג. בשנה שעברה החברה עשתה צעד משמעותי והשיקה את V10 - פאבלט פרימיום משוכלל שגם הצליח לזכות בתגובות חיוביות מאוד. כעת, שנה אחרי שיצא ה-V10, החברה השיקה את דור ההמשך ונראה שהענקית הדרום-קוריאנית עושה את דרכה שוב למרכז הבמה.

V20. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
עשו את זה כמו שצריך הפעם./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

LG למדה סוף-סוף לעבוד עם חומרים שמקנים תחושה יוקרתית ביד. אם ה-G5 הרגיש פלסטיקי מאוד ביד וה-V10 הגיע עם מעטפת גומי שהפחיתה מהיוקרתיות של המכשיר כעת החברה הבינה של-V20 חייבת להיות מעטפת מתכתית; הפלסטיק בקצוות המכשיר כמעט לא מורגש והמכשיר יושב ביד מצוין.

בניגוד למכשירים חדשים רבים, ב-V20 הגב מתכתי ניתן לשליפה על מנת להחליף סוללה, לגשת לכרטיס הסים או לכרטיס הזיכרון. בגב המכשיר תמצאו גם את צמד המצלמות, חיישן פוקוס לייזר וקורא טביעות אצבע המשמש גם כפתור הדלקה וכיבוי.

בתחתית המכשיר תמצאו כניסת USB מסוג C, חיבור לאוזניות (עליו נרחיב בהמשך) וגם את הרמקול. מקדימה המסך הראשי בגודל 5.7 אינץ' ומעליו המסך המשני בגודל 2.1 אינץ' שדולק כל הזמן. זהו המכשיר הראשון של החברה בשנים האחרונות שמרגיש יוקרתי וגם נראה יוקרתי. ולמרבה ההפתעה, בחברה עשו פלאים ודחסו את כל המפרט למשקל של 174 גרמים בלבד.

מסך

ה-V20 מצויד (כמו קודמו) בשני מסכים - המסך הראשי בגודל 5.7 אינץ' ברזולוציית QHD עם ציפוי זכוכית גורילה 4 משוריין, ומסך משני בטכנולוגיית Always-On המציג התראות צמוד מעליו. בחברה טוענים כי המארז כולו נהנה מתקן 810G, צבאי מה שמבטיח עמידות בפני נפילות מגובה של מטר וחצי. המכשיר נפל לנו לא פעם אחת על המסך, ואחרי עוצמת הנפילה והרעש שליווה אותה, היינו בטוחים שהמסך ישבר אך להפתעתנו, לא ראינו אפילו שריטה על המסך או על גוף המכשיר. המסך מספק צבעים מצוינים, ולמעשה זהו אחד המסכים שסיפק את הצבעים הטבעיים ביותר שנתקלנו בו עד היום. הבהירות הגבוהה מסייעת לקרוא בקלות את מה שמופיע על המסך ובשימוש רגיל לא נתקלנו בבאגים. המסך המשני, כאמור, פועל ללא הפסקה ואכן עושה את העבודה שלשמה הוא קיים; הוא מסייע להשתמש במכשיר בזריזות מבלי להדליק את המסך הראשי בכל פעם שרוצים לבדוק משהו קטן כמו אם עשו לנו לייק באינסטגרם או שלחו לנו הודעה בווטסאפ. הגישה ממנו להתראות מהירות ושימושית.

V20. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
הגב מתפרק כדי להגיע לסוללה - כבר לא רואים כאלה יותר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ביצועים

בלב ה-V20 תמצאו את ערכת השבבים Snapdragon 820 העוצמתית, לצד זיכרון RAM בנפח של 4 גיגה. אין באמת משהו שהמכשיר הזה לא יכול לעשות וכמה שניסינו לאמץ אותו ולקחת אותו לקצה, זה לא ממש הפריע לו. חיי הסוללה שלו בשימוש סביר מעל הממוצע, זאת למרות שיש לו מסך QHD ועוד מסך משני הפועל כל הזמן, כנראה שלא להדליק את המסך הראשי בכל פעם שמקבלים התראה באמת חוסך הרבה. בשימוש ממוצע שכלל הודעות ווטסאפ, אפליקציית פייסבוק ושיחות, הצלחנו להעביר יום שלם משמונה בבוקר עד עשר בערב ללא טעינה. יתרון נוסף הוא טכנולוגיית הטעינה המהירה בתקן Quick Charge 3.0 וגם אפשרות להחלפת סוללה (סוללה נוספת מצורפת בערכה).

המכשיר הזה מציע תוכנות מולטימדיה מתקדמות וכדי לשכנע אותנו שהיא רצינית בעניין, LG שילבה במכשיר מעבד שמע מרובע-ליבות (זה הסמארטפון הראשון שכולל מעבד כזה). המעבד מחייב חיבור של אוזניות רגילות בכבל וברגע שהוא נכנס לפעולה, הסאונד משתפר פלאים; לא צריך להיות אודיופיל כדי להבחין בשינוי באיכות. לדוגמה, בהאזנה באוזניות הדגל של BOSE, ההבדלים בשמע היו משמעותיים וגרמו לנו להבין שהאוזניות שלנו יכולות להוציא סאונד עוד יותר טוב. קיבלנו את התחושה הזו גם באוזניות פשוטות שעלו לנו מאה שקלים. מעבד השמע הזה הוא אחד היתרונות של הסאמרטפון הזה, והוא משפר את איכות השמע גם בהקלטת סרטוני וידאו.

המכשיר מצויד ב-64 גיגה לאחסון פנימי לצד חריץ הרחבה. קורא טביעות האצבע הממוקם בגבו מדויק אבל הוא לא אחד מהטובים; כמיטב המסורת של LG, החיישן עדיין איטי וכשמניחים את האצבע עליו, יש השהייה מרגיזה עד שהמכשיר קולט אתכם.

מערכת הפעלה

ה-V20 הוא המכשיר הראשון שמגיע מהקופסה עם מערכת ההפעלה העדכנית ביותר של של גוגל, אנדרואיד 7.0 נוגט. כמו בשאר מכשירי LG, לא מדובר בהתקנה נקייה של אנדרואיד אלא בממשק הייחודי של LG. השינויים במסך הבית קטנים ואת ההבדל העיקרי תראו במסך ההגדרות. מעבר לכך הממשק פשוט מתמיד ויהיה לכם קשה מאוד להסתבך איתו. יש מעט אפליקציות מובנות ש-LG מוסיפה (כמו ה-QuickRemote שעושה שימוש בחיישן ה-IR כדי לשלוט בטלוויזיה, אפליקציית משימות וגיבוי) ויש תחושה שבחברה ניסו להישאר נאמנים למקור ככל שניתן.

V20. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אחלה ערכה מקבלים בארץ עם המכשיר./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

עד עכשיו המכשיר הזה גרם לנו להתרשם מאוד לטובה, ואפילו לתהות בלב האם LG יצאה מהמשבר שפקד אותה מאז ה-G4. ואכן, אין ספק שלמעט המצלמה, מדובר במכשיר מנצח שמתעלה בכל פרמטר אפשרי על רוב המתחרים שלו בשוק, אבל כאמור - אז הגענו למצלמה. הביצועים השאירו אותנו פעורי פה, ולא בקטע טוב.

למכשיר מערך צילום כפול עם מצלמה אחת של 8 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/2.4 בזווית רחבה של 135 מעלות שהשתמשנו בה רבות. ניתן לתפוס הרבה יותר אובייקטים, הודות לעדשה הרחבה, אך זה תקף רק באור יום - או בתנאי תאורה אופטימליים. המצלמה השנייה של 16 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.8 בזווית של 75 מעלות, היא למעשה מצלמה רגילה. באור יום המצלמות הפיקו תמונות מצוינות, הפוקוס היה מהיר ולא היו לנו תלונות. חשוב לציין שהיינו כל הזמן על מצב אוטומטי וכשאיכות התאורה נפגעה, התחילו להופיע רעשים בתמונה, המצלמה הייתה איטית והתאכזבנו.

כמה שניסינו, לא הצלחנו לצלם תמונה בפוקוס עם אובייקט שזז בתנאי תאורה לא אופטימליים, וגם המצלמה הקדמית של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9 סיפקה לנו את אותן התוצאות. יש לציין שהמצלמה הקדמית כוללת גם היא זווית רחבה, וזה תענוג לחובבי הסלפי, אבל גם כאן איכות התאורה השפיעה מאוד על איכות התמונה וברגע שנכנסנו למבנה התחילו להופיע רעשים על התמונה והאיכות ירדה בצורה משמעותית.

השורה התחתונה

הפאבלט החדש של LG סוף-סוף מעוצב כמו שצריך, מתפקד כמו שצריך ונראה כמו שצריך. וזה בדיוק מה שהיינו מצפים ממכשיר פרימיום. ה-V20 הוא בשורה לחובבי המולטימדיה, הודות למעבד השמע העוצמתי, ערכת השבבים המעודכנת והמסך הכפול. אנחנו בעיקר התאכזבנו ממערך המצלמות, שאף על פי שהוא מתיימר להיות משכולל, עדיין לא הפיק את התמונות הטובות ביותר; או במילים אחרות - עדיף מצלמה אחת מצוינת, משתיים בינוניות. אהבנו את המסך המשני ובעיקר אהבנו שניתן לחוש בבגרות של המכשיר לעומת הדור הקודם. הוא מתומחר בסכום נאה של 3,400 שקלים ועמו תקבלו חבילה מפנקת שכוללת סוללה נוספת, מצלמת 360, משקפי VR ואין ספק שמדובר בתמורה מצוינת למי שמחפש פאבלט פרימיום עם יכולות מולטימדיה מתקדמות. רק אל תנסו לצלם איתו בחושך.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully