וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייזו MX6: חומרה מעולה, מחיר טוב וממשק ממש מוזר. ביקורת

מייקי לוי

29.11.2016 / 7:50

עם מעבד של עשר ליבות, 4 גיגה זיכרון RAM, מסך Full HD המציג צבעים מדויקים ומצלמה שטורפת את העולם גם ביום וגם בלילה מדובר במכשיר משתלם בקטגוריה של עד 1,500 שקלים. רק אל תנסו לצלם איתו מאקרו או להבין לבד לאן נעלמה חנות האפליקציות של גוגל

צלמים זמניים מורשים

שוק הסמארטפונים מוצף בשנים האחרונות באינספור מכשירי אנדרואיד, רבים מהם מגיעים מסין. חלק מהיצרניות הסיניות הצליחו להתבלט מעל האחרות, גם בגלל כמות המכשירים שהן מציאות וחלקן בזכות האיכות הגבוהה שהן מציאות במחיר נוח. אחד המכשירים מהסוג השני הוא מייזו MX6, מכשיר הדגל של חברת מייזו המיובאת לישראל על ידי באג. אם להתחיל מהסוף, המכשיר הזה מציע תמורה טובה עבור מחירו עם חומרה איכותית ובלי יותר מדי ניסיונות לחדש.

עיצוב

במבט ראשון, ה-MX6 נראה כמו חיקוי של אייפון; מקדימה תמצאו ציפוי זכוכית 2.5D לבנה עם כפתור הבית המשמש גם ככפתור חזרה וקורא טביעות אצבע. המכשיר עטוף במסגרת אלומיניום שמשתלבת למסך, בדיוק כמו שצריך לעשות עם זכוכית ה-2.5D. הסמארטפון החדש של מייזו מרגיש הרבה יותר בוגר ובשל מקודמו, מעטפת האלומיניום מעניקה תחושה מצוינת ביד - לא עוד אלומיניום זול שנותן הרגשה שחסכו עלינו. כאמור, העיצוב לא מפתיע ולא גרם לנו להתפעל במיוחד. העיצוב סטנדרטי ואפילו די סולידי, כפתורי שליטת הווליום והכיבוי בצד ימין, מקדימה כפתור הבית, ובראש המכשיר ממוקמת המצלמה וחיישן הקרבה. עניין אסתטי שחשוב להדגיש הוא המדבקה שמוצמדת לגב המכשיר עם פרטים שוליים של מייזו. אנחנו באמת לא מבינים מדוע היצרניות עושות זאת ולצערנו, אחרי הסרת המדבקה נשארים שני פסי דבק הדורשים מאמץ אמיתי להעלים אותם.

מייזו MX6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
המכשיר הזה לא מתבלט באף קטגוריה, וזה לא בהכרח דבר רע./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למייזו MX6 מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. ציפוי הזכוכית 2.5D מעניק תחושה שהמסך משתלב לתוך המסגרת בצורה כמעט מושלמת. חדי העין יבחינו כ הצבעים מעט בהירים וזה בא לידי ביטוי בעיקר בצבע הלבן שמקבל גוון אפור. עם זאת במייזו הוסיפו אפשרות לשנות את טמפרטורת הצבעים שאכן עוזרת לשפר את התוצאה במקצת. למרות זאת, הצבעים כן טובים והצפייה במסך מעולה בסופו של דבר. כפתור ניתוק השיחה נראה כתום אך למכשיר אין כלל בעיה להציג צבעים אדומים מדויקים, מה שגורם מעט לבלבול. עוצמת הבהירות גבוהה ועומדת על 500 ניטים, מה שמבטיח המשך עבודה גם תחת אור השמש.

חומרה

בלב המכשיר פועם מעבד עם 10 ליבות שמצליח להתמודד עם עומס עיבוד בקלילות. Waze פעל במקביל לשירות מוזיקה בסטרימינג בעוד התכתבנו בווטסאפ והמכשיר המשיך לעבוד ללא גמגומים. המכשיר מרגיש בכושר טוב גם תודות ל-4 גיגה זיכרון RAM. למכשיר זיכרון פנימי בנפח של 32 גיגה, ללא אפשרות הרחבה, וחבל. בנוסף, לא ניתן לרכוש גרסה עם נפח גדול יותר, שזה עוד יותר חבל. מקדימה נמצא קורא טביעות האצבע, ובדיוק כמו בשאר מכשירי מייזו, הוא מהיר ומדויק. הכפתור גם משמש ככפתור חזרה ובהתחלה היה קשה להסתדר איתו, אך ברגע שהתרגלנו הבנו כמה הוא שימושי ויעיל. המכשיר תומך בטכנולוגיית טעינה מהירה אבל כדי ליהנות מהפיצ'ר הזה תיאלצו לרכוש מטען מהיר בנפרד, מאחר ובערכה מגיע מטען פשוט.

מייזו MX6. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מצלמה לא רעה, אבל אל תנסו לצלם במאקרו./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מצלמה

מייזו ציידו את המכשיר במצלמת 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים בגודל של 1.25 מיקרון עם חיישן מדגם IMX386 של סוני, החיישן העדכני של סוני מחודש יולי האחרון; בחברה מתגאים שהתמונות שמפיק המכשיר דומות באיכות למצלמה של ה-Galaxy S7. אבל זה לא אומר שהמצלמה מושלמת. לא משנה כמה ניסינו, לא הצלחנו להפיק תמונת מאקרו איכותית, או במילים אחרות: שכשתרצו להתמקד באובייקט מקרוב, המצלמה פשוט לא תתמקד בו ובמקום פוקוס מדויק תקבלו אובייקט מטושטש. מה שכן הצליח לעודד אותנו היה איכות הצילום באור יום ובלילה. התמונות באור יום היו מעולות, חדות והצבעים היו מדויקים. צילום בלילה גם הפתיע אותנו לטובה והתמונות יצאו כמעט נטולות רעשים; למעשה מדובר בביצועים דומים למצלמה של הגלקסי של סמסונג. גם מצלמת הסלפי, של 5 מגה-פיקסל, מצוינת. למייזו אין מייצב תמונה אופטי כך שהדבר משפיע בעיקר בצילומי וידאו וגם בצילומים בלילה הדורשים יציבות. בשורה התחתונה, המצלמה טובה אבל ממש לא מושלמת וצילומי המאקרו המזעזעים גרמו לנו לתהות למה הם הוזנחו כך?

ממשק

ה-MX6 מגיע עם מערכת הפעלה אנדרואיד 6.0 וממשק ה-Flyme של מייזו. המכשיר לא מצויד באפליקציות של גוגל, כלומר לא תמצאו בהפעלה הראשונה את חנות האפליקציות Play. עם זאת, המכשיר מציע להתקין אותה אחר כך דרך חנות האפליקציות של מייזו, שזה מאוד מוזר ולא שגרתי. מאחר וכפתור הבית משמש גם ככפתור חזור, לא תמצאו את הכפתורים המוכרים שיש על גבי המסך כך שגם כפתור ניהול המשימות נעדר. כדי להגיע אליו, צריך להחליק את האצבע מהחלק התחתון של המסך כלפי מעלה, לנו לקח קצת זמן עד שעלינו על זה. אחת האפשרויות החביבות עלינו בממשק היא האפשרות לפתוח אפליקציות ישירות מתוך מצב שינה באמצעות ציור של אותיות כמו Z או M על גבי המסך. לחיוב אפשר לציין שמייזו לא הוסיפה יותר מדי אפליקציות מובנות ומיותרות המעמיסות על המשתמש, בדומה לרוב הסיניות.

השורה התחתונה

בים מכשירי האנדרואיד, ה-MX6 לא מתבלט או מצטיין במשהו וזה לאו דווקא דבר רע. מכשיר הדגל של מייזו עולה 1,499 שקלים (1,281 שקלים באילת) ובסכום הזה אתם מקבלים תמורה מעולה. הממשק המוזר דורש התרגלות אבל הוא לא אמור להרחיק משתמשים מהמכשיר. הבעיה היחידה הייתה בצילומי מאקרו אבל שאר התמונות יצאו מדויקות גם בלילה. העיצוב הסטנדרטי שלו יושב טוב ביד והשימוש בכפתור ה-mTouch מוכיח את עצמו כנוח בכל פעם מחדש. החומרה משובחת, המסך ממוצע וסביר וגם איכות השמע לא רעה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully