וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק ניישן: הצ'ט-בוט של Yes והמשחק הישראלי החדש שאולי יהפוך ללהיט

25.11.2016 / 8:49

וגם: HOLA חוגגת 100 מיליון הורדות, האוסקר של יוצרי הרשת הישראלים, פרסים, תחרויות וכל מה שמעניין בשבוע החולף בעולם ההיי-טק הישראלי

צילום מסך

(בסרטון: המשחק Pirate Kings)

אפליקציית משחק ישראלית חדשה וחינמית

חברת המשחקים הישראלית Jelly Button שאחראית על משחק המובייל "Pirate Kings", משיקה משחק חדש בשם "Board Kings" שניתן להורדה בחינם בחנויות האפליקציות. בסיס המשחק הוא חברתי ועל מנת לנצחו, צריך לבנות את העיר הגדולה מבין כלל המשתתפים ולאכלס בה ארנבונים. המשחק מבוסס על שיטה שפיתחו בחברה שמאפשרת לשחק מול חברים או זרים בלי צורך שיהיו מחוברים בזמן אמת וללא צורך בהמתנה של שעות או ימים עד לתגובתם. המערכת מייצרת התקדמות תמידית של השחקן והנקמה על הנזקים שהוא משאיר בלוחות של חבריו תגיע בהמשך כשהם יתקדמו במשחק.

המשחק החדש של Jelly Button יוצא לאחר שאת המשחק הקודם של החברה הורידו כ-70 מיליון שחקנים ברחבי העולם. החברה הוקמה בשנת 2011 על ידי חמישה שותפים: רון סרנגה, רון רג'ואן, אלון לב, מוטי נובו ומור שני, ומונה 80 עובדים במשרדים בדרום תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי יש את העיר הגדולה ביותר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

והזוכה בכפתור הכסף הוא

במסיבת כפתורים ראשונה בישראל שערכה YouTube שלשום (ד') בתל אביב קיבלו 35 יוצרים, אמנים וכוכבי רשת את כפתור הכסף. בפרס הנכסף זוכים מי שצברו 100 אלף מנויים לערוץ ה-YouTube שלהם. בין המכופתרים החדשים תמצאו את שלמה ארצי, אייל גולן, שרית חדד ומשה פרץ וגם אמנים שהפלטפורמה הזניקה קדימה כמו פאר טסי, סטטיק ובן אל תבורי ועדן בן זקן. בין הזוכים גם גופי שידור ותוכן וכוכבי רשת שצמחו ב-YouTubeכמו כוהנת האיפור אשלי וקסמן בקשי (שזכתה לפרודיה ב"ארץ נהדרת"). ערוץ The Living Thombstone היה היחיד שזכה בכפתור זהב על חציית רף מיליון מנויים.

מסיבת הכפתורים, שכבר הפכה למסורת במדינות רבות, נערכה לראשונה בארץ לרגל ציון מספר שיא של מקבלי פרסים. בשנת 2016 היה מספר הזוכים גבוה ביותר מפי שלושה מכל הזוכים בשנים הקודמות גם יחד. באירוע הופיעו סטטיק ובן אל תבורי שהפתיעו את הקהל כשעצרו את ההופעה וביקשו מכל הנוכחים באולם לקפוא במקום למשך 30 שניות לצורך אתגר בובות הראווה שמטריף בימים אלה את הרשת.

סטטיק בן אל תבורי עדי ביטי אשלי וקסמן יוטיוב כפתור הכסף. רפי דלויה
מכופתרים: בן אל תבורי, עדי ביטי, סטטיק ואשלי וקסמן/רפי דלויה

100 מיליון גולשים ללא צנזורה

אם אין דמוקרטיה, יש HOLA: חברת הטכנולוגיה הישראלית מדווחת כי חצתה את רף 100 מיליון המשתמשים בשירות ה–VPN שפיתחה. השירות הזה מאפשר לגולשים ברחבי העולם, בעיקר ממדינות בהן הגישה לרשת אינה חופשית, לעקוף מגבלות ולגלוש באופן חופשי באינטרנט.

כך יכולים אזרחים מסוריה לקרוא ערכים בוויקיפדיה ללא ההגבלה של הממשל. אזרחי טורקיה יכולים לגלוש ברשתות החברתיות, בה נוטרלו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב וכמו כן מאפשרת גישה חופשית בסין, קובה, אתיופיה, איראן ועוד רבות אחרות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגגים מאה מיליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנס הצ'אט-בוטים הגדול - בישראל

ביום שלישי האחרון התכנסו מעל אלף משתתפים מרחבי העולם במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב כדי להחליף רעיונות, לצפות בחידושים ולדון במהפכת הצ'אטבוטים שחדרה לחיינו. צ'אטבוטים הם אותם רובוטים בעלי יכולת שיחה מבוססת אינטליגנציה מלאכותית. מדובר למעשה באפליקציה הרצה מעל תוכנות המסרים המידיים שהופכת להיות מערכת ההפעלה החדשה. ממשק המשתמש מאופיין באופי של דיאלוג, כאשר בצד השני ישנה ישות דיגיטלית, מושתתת על בינה מלאכותית (סירי של אפל היא סוג של צ'אטבוט).

בחצי השנה האחרונה התבצעו השקעות בסכום של יותר מ-מאה מיליון דולר בחברות המפתחות מוצרים בתחום בכל רחבי העולם. לכן לא מפתיע שעשרות רבות של חברות סטארט-אפ מישראל, אירופה, ארה"ב ומהמזרח הרחוק הגיעו בכדי להציג בשדרת הצ'אטבוטים בכנס, להשתתף בתחרות הסטארט-אפים שהתקיימה במהלך האירוע, להקשיב להרצאות ופאנלים של מומחים שנפרסו על פני שלוש במות במטרה ליצור קשרים, להחליף רעיונות ומידע ולבסס את ישראל כמובילה עולמית בתחום.

אתם שואלים, ה-yesBOT עונה

וממש באותו נושא: אם תהיתם מתי עולה עונה חדשה של פאודה או איזו דמות מתה בעונה השלישית של משחקי הכס, אתם מוזמנים לשאול את ה-yesBOT. מדובר בגרסת בטא לצ'אטבוט של חברת yes שמבטיחה מצדה שהוא יענה לכל השאלות הקשורות לסדרות שהיא משדרת. בין היתר מבטיחים בחברה שה-yesBOT ימליץ במה כדאי לצפות על פי טעמו האישי של השואל, יעדכן במועד עליה לאוויר של סדרות, ישלח תזכורות לקראת עליית העונה הבאה או עליית סדרה חדשה ובאופן כללי יספק מידע על שחקנים, תקצירים והסברים על כל הסדרות והתוכניות של החברה. בהמשך, מבטיחים, תוכלו להורות לו גם להקליט עבורכם תוכנית.

ה-yesBOT, שנמצא בשלבי פיתוח מתקדמים, יהיה זמין תמיד ויושק רשמית בשבועות הקרובים, כרגע ניתן לתקשר איתו רק באמצעות המסנג'ר של Facebook ובעתיד יהיה זמין גם בפלטפורמות נוספות, שם יענה על למעלה ממיליון שאלות בנושאי התכנים הטלוויזיוניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאלתם? הוא יענה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחרות סטארט-אפים לביטוח

יש לכם רעיון למיזם שקשור בתחום הביטוח? אתם יכולים לקבל עליו מיליון דולר. כל זאת במסגרת InsurTech Israel, תחרות הסטארט-אפים הראשונה בישראל לטכנולוגיית ביטוח. קרן ההון סיכון JVP יחד עם חברת הביטוח AXA יוזמות את התחרות שהמנצחת בה תזכה להשקעה בגובה מיליון דולר במטרה לגלות חברות ישראליות עם פוטנציאל צמיחה גדול בתחום הביטוח.

הקריטריונים המנחים להגשת המועמדות מתבססים על רעיון פורץ דרך, טכנולוגיה חדשנית וייחודית, צורך שוק המצדיק את פיתוחה של הטכנולוגיה, יתרון תחרותי צפוי בתחום הפעילות של המיזם, צוות מקצועי ומיומן, יכולת פיתוח אב-טיפוס של המוצר בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים וסך השקעה מצטברת במיזם שאינו עולה על מיליון דולר. התחרות פתוחה לחברות הזנק ישראליות בשלבי Early Stage עם טכנולוגיות הקשורות לעולם הביטוח.

טכנולוגיה זו אמנות

משחקי וידאו, מוזיקה, אדריכלות, אופנה ועיצוב - כולם השתנו כמעט לגמרי בשנים האחרונות והכל בגלל גורם מרכזי אחד – הטכנולוגיה. טכנוארט, חממת טכנולוגיה לאמנות, יוזמת את Technoart Conference הכנס הבינלאומי הראשון לטכנולוגיה ויצירה שיתקיים במוזיאון תל אביב בין 13-15 בדצמבר.

בכנס ייטלו חלק אלפי משתתפים מיותר ממאה חברות טכנולוגיות, וירצו בו אנשי תוכן בתעשייה מישראל ומחו"ל, ומנהלי קרנות הון סיכון המשקיעות במיזמים הנוגעים בתחומים אלו, בין המשתתפים: האדריכל צ'רלס רנפרו, שעיצב בין היתר את מוזיאון המומה בניו יורק, סטיב גרינברג, בעל חברת המוזיקה October Records, סוזן קלאקסטון, מנהלת קרן ההשקעות של חברת Viacom הבינלאומית ועוד רבים. זאת, במטרה לעודד יזמות חדשה המאגדת בתוכה את טובי המומחים בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully