וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית למדה לזהות עבריינים לפי תווי הפנים

אילן גלר

30.11.2016 / 7:33

לפי התוצאות שהציגו החוקרים, הבינה המלאכותית הצליחה לקבוע - ברמת דיוק של 89.5 אחוזים - האם מדובר בעבריין או לא, לפי ניתוח תווי הפנים בלבד. החוקרים: "התוצאות עקביות אך מדובר בנושא טעון"

צילום מסך

האם ישנה דרך לזהות עבריינים לפי תווי פניהם? השאלה הזו מעלה מיד טענות בדבר גזענות ואפליה, אך ניסוי שנערך באוניברסיטת שנגחאי מספק לכאורה הצדקה מתמטית לסברה כי אכן ניתן לזהות פושעים בקלות יחסית, שכן הם נראים אחרת מאנשים נורמטיביים.

במהלך הניסוי, "למדה" מערכת אינטליגנציה מלאכותית ממוחשבת את תווי פניהם של כ-1,856 בני-אדם. על 90 אחוזים מהם סיפקו החוקרים מידע מוצק באשר לקיומו של רקע פלילי, ואילו בנוגע לעשרה האחוזים הנותרים נתבקשה הבינה המלאכותית לנחש האם מדובר בעבריינים או לא.

לפי התוצאות שהציגו החוקרים, הבינה המלאכותית הצליחה לקבוע - ברמת דיוק של 89.5 אחוזים - האם מדובר בעבריין או לא, לפי ניתוח תווי הפנים בלבד. "התוצאות העקביות הללו הן הוכחה לכך שמערכות אוטומטיות לזיהוי עבריינים לפי תווי פנים יכולות להיות אמינות, למרות שמדובר בנושא טעון", אומרים החוקרים המקווים לשפר עוד את המערכת עד שתוכל להגיע לרמת דיוק מושלמת.

זיהוי עבריינים לפי תווי פנים. צילום מסך
כמו בימי הביניים - רק עם מחשב. האם זו דרך לקבוע מי עבריין מועד?/צילום מסך

הנתונים מעידים כי כמה מאפיינים פיזיולוגיים, כמו מראה השפה העליונה, המרחק בין האישונים והזווית הנוצרת בין האף לקצות הפה, יכולים כולם להעיד ברמת ודאות גבוהה למדי האם האדם המצולם עלול לעבור על החוק.

בצד הביקורת נשמעים קולות כי לא מדובר במדגם מייצג, ויותר מכך, שגם אם תיאורטית המערכת מסוגלת לעבוד, קיימות בעיות אתיות ומשפטיות קשות עם כוחות אבטחה שיעצרו אנשים לא בעקבות פשע שאותו ביצעו, אלא מפני שתוכנת מחשב סבורה שהם עומדים לבצע.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully