וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לא מומלץ להחליף סיסמאות לעתים קרובות?

אילן גלר

2.12.2016 / 8:54

לפי מחקרים שנערכו בתחום, כשאנשים חייבים להמציא סיסמה חדשה לעתים קרובות, הם נוטים לבחור בסיסמאות קצרות יותר וקלות לניחוש. דווקא כשלא מטרידים אותם, אנשים נוטים לחשוב על סיסמאות טובות יותר

סיסמה. ShutterStock
כל הסיסמאות החדשות שלכם דומות לסיסמאות הקודמות? זה ככה אצל רובנו./ShutterStock

בימים אלו ממש מפיץ ארגון ה-FBI האמריקני קובץ הדרכה לאזרחים, הכולל המלצות רבות בנושא אבטחת מידע. אחת ההמלצות הללו היא להחליף סיסמאות לעתים קרובות, וזו כנראה לא הפעם הראשונה שאתם שומעים את העצה הזאת. גם אתרים רבים, לרבות אתרי בנקים ושירותי מסחר בישראל, דורשים מהמשתמשים להחליף את הסיסמה שלהם אחת לכמה שבועות.

אבל לדעת מומחים רבים בתחום, מדובר ברעיון גרוע מאוד שעלול להשיג תוצאה הפוכה, ולפגוע באבטחת המידע בשירותים המקוונים שלכם. הסיבה לכך היא שלפי מחקרים שנערכו בתחום, כשאנשים חייבים להמציא סיסמה חדשה לעתים קרובות, הם נוטים לבחור בסיסמאות קצרות יותר וקלות לניחוש, כדי שהם לא ישכחו, ולרוב גם מבוססות על וריאציות קבועות של אותה סיסמה. דווקא כשלא מטרידים אותם, אנשים נוטים לחשוב על סיסמאות מורכבות ואקראיות יותר.

"אני מופתע לגלות שה-FBI ממשיך לחלק לאנשים עצות גרועות, כשמחקר אקדמי ענף, ארגונים וחברות רבות וגם ממשלת ארה"ב עצמה כבר מבהירים במשך חצי שנה ויותר כי החלפת הסיסמה לעתים קרובות היא רעיון רע", אמר פר תומרשים (Per Thorsheim), מומחה אבטחה ויזם הכנס הראשון בארה"ב המוקדש לסיסמאות. "אני מצפה ליותר מה-FBI", הוא סיכם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הנה, הוא תיקן את זה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully