וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Call of Duty Infinite Warfare לא דומה לשאר המשחקים בסדרה. ביקורת

אילן גלר

6.12.2016 / 8:07

אחרי כמה כותרים שלא ממש חידשו הרבה, מעריצי סדרת משחקי הפעולה זוכים לצאת מחוץ לגבולות כדור הארץ כדי להילחם במורדים ובחוצנים. ויש אפילו מצב מיוחד למלחמה בזומבים וביקור של ג'ון סנואו

צילום מסך

סדרת משחקי הפעולה Call of Duty היא עדיין אחת המצליחות והרווחיות בז'אנר, אך כדי שתוכל לשמור על מעמד זה היא זקוקה כבר זמן מה לניעור רציני. בכל שנה מבטיחים לנו שדרוג, ובכל שנה אנחנו מקבלים בסוף בדיוק את אותו המשחק שאנחנו כבר מכירים. אבל הפעם, זה באמת קרה - Infinite Warfare הוא חידוש כה דרמטי לעומת קודמיו, שעצם החיבור בינו ובין המותג Call of Duty מרגיש מעט רופף. כנראה שככה זה, או ששום דבר לא מתחדש או שמשנים יותר מדי.

Infinite Warfare מתרחש בעתיד הרחוק, בו האנושות כבר מזמן הצליחה לצאת את גבולות כדור הארץ ולהתפשט ברחבי הגלקסיה. לרוע המזל, על המסורת ארוכת השנים של מלחמה והרג לא הצליחו לוותר וכעת מתרכז העימות בין כדור הארץ לפלנטות אחרות, ובין קולוניות מרוחקות יותר שהתאחדו תחת השם המאיים SDF וכעת תוקפות באלימות את מי שאינו מוכן לשתף איתן פעולה. זה הרקע למצב שחקן היחיד, ולמרבה ההפתעה מדובר בחלק הטוב ביותר של המשחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצאים מגבולות כדור הארץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

מלחמת הכוכבים

מפתה לומר כי במשחק הזה הפכה סדרת Call of Duty לתואמת Halo (אין בזה שום דבר רע, שכן מדובר באחד ממשחקי הפעולה המוצלחים יותר בשוק) אבל המפתחים של Infinite Warfare הצליחו לקחת את הדברים רחוק עוד יותר, עם כמה דמויות מבריקות וקרבות חלל מדהימים. העלילה מהודקת סביב רייס, טייס שרמנטי שהופך למפקד חללית קרב כשקודמו נהרג, וכעת מנסה למצוא את מקומו בתוך המלחמה הגדולה המתרחשת סביבו. מנהיג ה-SDF, אגב, משוחק על ידי קיט הרינטון, המוכר יותר בתפקידו כג'ון סנואו מהסדרה "משחקי הכס"; פניו נדגמו ברמת דיוק מרשימה לתוך העולם הווירטואלי.

קרבות הירי בשלבים לשחקן יחיד מרגישים שונים במידה ניכרת מאלו של משחקי הסדרה הקודמים, בין השאר מפני שרוב האויבים בהם תתקלו מוגנים היטב וחיסולם הוא לא עניין של שניות ספורות. בשלבים מתקדמים יותר תזכו להפעיל גאדג'טים מגניבים כמו רחפנים המזהים מטרות ותוקפים אותן באופן אוטומטי, רובים עם קליעים מתבייתים ועוד. כמובן שעד שתגיעו לכלי-הנשק המתקדמים הללו, יהפכו האויבים לקשוחים עוד יותר, ואפילו ברמת הקושי הרגילה המשחק מאתגר.

הקמפיין לא מצליח לחמוק לגמרי מהתחושה הילדותית המאפיינת את משחקי Call of Duty בשנים האחרונות: אתם תמיד נמצאים בצד הצודק, בלי יותר מדי דילמות מוסריות שיטרידו את אצבע ההדק שלכם, והמלחמה באופן כללי היא עניין צבעוני ומשמח רוב הזמן. הניגוד למתחרה העיקרי שלו העונה, Battlefield 1 הגובל בפציפיזם, כמעט משעשע. ועדיין, מדובר בחמש עד שש שעות של כיף, שעשויות להצדיק לבדן את מחירו של המשחק.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
Call of Duty Infinite Warfare. צילום מסך
אל תפספסו את הצ'ופר למעריצים בדמות קרבות נגד זומבים./צילום מסך

זומבילנד

במצב מרובה השחקנים עיצוב השלבים הרבה יותר שמרני ואין בכלל קרבות חלל, אם כי שינוי האווירה עדיין משמעותי. תחילה תתבקשו לבחור בסוג הדמות (Rig), מלוחמים זריזים שנועדו להתרוצץ בשדה הקרב, דרך מהנדסים המקימים מלכודות ותותחים ועד לטנקים איטיים וחמושים היטב. עבור כל דמות תבחרו עשר תוספות בדמות כלי-נשק, שיפורים ובונוסים, מתוך מבחר גדול הרבה יותר שנפתח עם הזמן. הדינמיות הזו מאפשרת לכל שחקן לבנות דמות שתואמת היטב את סגנונו, והרצון להמשיך ולשפר אותה היא תמריץ מספק לחזור למשחק שוב ושוב.

לצד הקרבות הרגילים, מציע Infinite Warfare מצב משחק נפרד לחלוטין של קרבות זומבים. אל תחפשו את הקשר העלילתי, כי אין אחד. מדובר פשוט בממתק למעריצי הסדרה, והוא בהחלט עשוי היטב. בכל קרב תצוותו לשלושה שחקנים אחרים בזומבילנד, מעין פארק שעשועים נטוש ומלא בזומבים מאיימים. משימתכם היא לשרוד זמן רב ככל האפשר ולהתמודד מול גלים הולכים וגדלים של זומבים מסוגים שונים. זהו משחק קבוצתי יותר, שבו תרצו לסייע לשאר השחקנים לשרוד ולחשוב על אסטרטגיה משותפת במקום פשוט לרוץ ולירות בכל מי שצץ על הכוונת. פארק השעשועים מספק לא מעט הזדמנויות מסקרנות לחקור את הסביבה, להפעיל מלכודות מגניבות, ולפעמים גם להסתבך ולקוות שאחד השחקנים האחרים יבוא לעזרתכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה עדיין לא יודע כלום, ג'ון סנואו./מערכת וואלה!, צילום מסך

השורה התחתונה

יוצרי Infinite Warfare ראויים להערכה על כך שבחרו לקחת את הסיכון ולהכניס לא מעט שינויים בתבנית הקבועה של הסדרה. התוצאה היא אחד המשחקים המוצלחים בסדרת Call of Duty מזה שנים, אם כי ייתכן שהמעריצים הוותיקים ייצאו ממנו בתחושה שעלילת המדע-הבדיוני היא אולי שינוי קיצוני מדי; לנו יש תחושה שבשנה הבאה הדברים יחזרו לקודמם. בינתיים מוזמנים השחקנים השמרנים יותר ליהנות מהגרסה המחודשת ל-Call of Duty 4 הוותיק, שמגיעה כבונוס עם החבילה היקרה יותר של Infinite Warfare ומציעה חוויה נוסטלגית ומהנה בפני עצמה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרפיקה נשארה מעולה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully