וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש בזה כסף והוא מאוד מספק אותי"

מייקי לוי

1.12.2016 / 17:00

את ליאור בוכנר, בן 17 מבאר שבע, לא תראו בריאליטי בטלוויזיה אבל יש לו עשרות אלפי מעריצים מכורים. הגיימר הפופולרי בישראל משלב בין אהבתו למשחקים והלימודים בתיכון בדרכו להפוך למלך שידורי הגיימינג בארץ. פגשנו אותו אחרי שהמאבטחים נאלצו לחלץ אותו מהמעריצים

צלמים זמניים מורשים

תעשיית הגיימינג הולכת ומתפתחת בקצב מסחרר וסוחפת איתה עוד ועוד אנשים שלאו דווקא מבלים יום ולילה מול המחשב ומשחקים. מי שמוביל את תרבות הגיימינג בעולם הם הגיימרים המקצועניים, שמתפעלים ערוצי וידאו באתרים כמו יוטיוב וטוויץ'. חלק מהגיימרים המקצוענים מרוויחים מיליונים וחלקם פשוט נהנים מהכנסות צדדיות ומהפרסום. גם בישראל לא פסחו על התופעה ויש כמה גיימרים צעירים שמפיקים תכנים עצמאיים. אחד מהם הוא ליאור בוכנר, בן ה-17 מבאר שבע, מפעיל ערוץ היוטיוב Nonstopgaming, עם יותר מ-20 מיליון צפיות ויותר מ-100,000 מנויים.

את ליאור (המיוצג כבר על ידי סוכנות Talenteen) פגשנו לראשונה בכנס Game In שהתקיים בסוכות בגני התערוכה בתל-אביב, שם עטו עליו עשרות מעריצים בני-נוער שהתרוצצו בכנס וחיפשו אותו. ההתרגשות סביבו הייתה כל כך גדולה שבשלב מסוים המאבטחים נאלצו לחלץ אותו. פגשנו אותו שוב במסיבה אקסקלוסיבית של יוטיוב, שהתקיימה בשבוע שעבר, אליה הוזמנו 35 יוצרים, אמנים וכוכבי רשת כדי לקבל את פרס "כפתור הכסף" של יוטיוב. הפרס מוענק למי שמתפעל ערוץ עם יותר מ-100,000 עוקבים והשנה הגיעו מספר שיא של מקבלי פרסים.

אתה רק בן 17 ויש לך כבר מעריצים, איך זה מרגיש?
"זה מטורף לגמרי", אומר לנו ליאור. "לפני חודש הייתי בכנס גיימינג והיו צריכים להוציא אותי בגלל כמות המעריצים שרצו להצטלם אותי. כשאני הולך ברחוב כמעט כל הזמן מזהים אותי ילדים וזה משמח אותי. אני יכול להגיד שאיבדתי את הפרטיות שלי. מתקשרים אליי לפעמים לטלפון אבל זה חלק מזה ואני לומד להתמודד עם זה".

מה חושבים ההורים שלך על התחביב/מקצוע לעתיד?
"ההורים ממש מפרגנים וזה מאוד משמח אותי. הם אומרים שכל עוד אני מוציא בגרות מלאה אין שום בעיה שאעשה מה שאני רוצה. לא חשבתי לעזוב את הלימודים, זה לא בא בחשבון. אני לא אדחה את זה לאחר כך; זה כמו ביוטיוב, שאי-אפשר לדחות. צריך לעשות את זה עכשיו".

איך צברת כמות כזאת של עוקבים?
"זה התחיל לפני שלוש שנים. היו שלושה יוטיוברים מאוד גדולים שעסקו בגיימינג וקיבלתי מהם השראה. בשנתיים הראשונות הייתי עושה תוכן שאני מגדיר כלא כל-כך טוב ובסופו של דבר הצלחתי להבין את הרעיון וזה מה שהביא לי את הבום הגדול של העוקבים. בשנה הצלחתי להשיג 90 אלף עוקבים, שזה המון. אני חושב שכרגע אני היוטיובר המוביל בארץ וזה מאוד משמח אותי שהצלחתי להגיע לרמה הזאת. אני חושב שעכשיו אצור דור חדש של יוטיוברי גיימינג בארץ".

עם כל העוקבים וכל הצפיות, עושים מזה כסף?
"כן, יש בזה כסף והוא מאוד מספק אותי. זה נחמד שאני מקבל תגמול על התחביב שלי. זו העבודה שלי. אני מרוצה מאוד שזה מאפשר לי להרוויח כסף. גם חברות מסחריות פונות, קמפיינים וכו'".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

יש תגובות שהפתיעו אותך?
"זה בדרך כלל תגובות ארוכות, כמו מגילה של בן אדם שרק מפרגן לך, שהוא משקיע כל כך הרבה זמן לכתוב תגובה כזאת זה מראה שעשית משהו טוב. אני לא אשקר שבהתחלה התגובות הלא-מפרגנות הציקו, הפריעו וקצת הורידו את המוטיבציה אבל למדתי להתמודד עם זה ועכשיו זה לא מפריע לי".

יוטיוב בא על חשבון חברים או לימודים?
"בעבר השקעתי המון, גם כסף. הייתי מעלה סרטונים בתדירות של יום כן ויום לא, וזה דרש המון זמן ומאמץ אבל הייתי צריך להתאים את עצמי ללימודים ועברתי לתדירות קצת יותר נמוכה, שזה מבאס. בקרוב אני מסיים לימודים ואני מאמין שאלך ביג-טיים על הסיפור הזה".

אתה רואה את זה בתור קריירה?
"הייתי מאוד שמח להמשיך אבל אני מקווה שהצבא לא יפריע ויקטע לי את זה. זה תחביב מטורף".

כמה שעות אתה מבלה מול המחשב ביום?
"יוצא לי לשחק שלוש שעות ביום אבל מה שלוקח הרבה מאוד זמן זו העריכה. אני משקיע המון שעות. אני יכול לשבת יום שלם ולערוך סרטון, וזה מתיש. אבל כשאני רואה את התוצאה אני מרוצה. למדתי הכול מהאינטרנט: לערוך ולצלם ובעצם ביוטיוב אתה לומד לעשות יוטיוב.

"אם יש לי חופש אז אני יכול לשחק כל היום אבל בתקופות של לימודים אני לומד, חוזר הביתה, יושב משחק, אחר כך קצת עם חברים ולישון. לרוב מה שגרוע משעות השינה זה אם יש לי סרטון שנכנסתי אליו פנימה ואני לא רוצה לעצור אז אני יכול לסיים לערוך בשלוש בלילה".

מה אתה הכי אוהב לפרסם?
"אני משחק במשחקי מחשב ומביא את התוכן בהומור. אני מוצא את מה שמצחיק במשחק ומדבר עליו. ברגע שאתה מכניס הומור לסרטונים שלך זה מביא את הצופים כי כולם אוהבים לצחוק, וזה נוגע לכולם אז אני מביא אנשים מכל הגילים ומשני המינים, וגם כאלו שלא משחקים במשחקי מחשב ונהנים לראות את זה. הסרטון עם הכי הרבה צפיות שלי הוא סרטון עם המון הומור".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully