וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוודאו שאתם מקבלים את חבילת הגלישה שאתם משלמים עליה

5.12.2016 / 9:49

קצב ההורדה שלכם שונה מקצב העלאת הקבצים, מהירות הגלישה בפועל לא באמת תואמת את המהירות שנכתבה בפרסומת (וזה תקין) ויש הבדל בין גלישה ממחשב נייח עם כבל לסמארטפון עם Wi-FI. כך תבדקו מה מהירות האמיתית של האינטרנט אצלכם בבית

צילום מסך

בעשורים האחרונים חיינו נשזרו ברשת האינטרנט כמעט בכל תחום. אנחנו צופים בטלוויזיה, שולטים בשואב האבק, מנהלים שיחות וידאו ועוד - והכול באמצעות החיבור לרשת אבל איך נדע שאנחנו באמת נהנים ממהירות החיבור שהבטיחו לנו?

כדי לדעת את זה צריך קודם כל להבין איך העסק עובד. צריכת האינטרנט מורכבת מתשתית וספק. התשתית זה הכבל שמחבר אותנו לעולם ובארץ ספקיות התשתית הן בזק, הוט ואנלימטד (בפריסה חלקית). מנגד, ניתן למצוא אינספור ספקיות אינטרנט שאחראיות לחבר אתכם לתשתית. הספקיות מציעות לנו מהירויות שונות בדילים שונים, של 12 מגה לשנייה, 15 מגה לשנייה, 30 מגה לשנייה, 100 מגה לשנייה וכו'.

לפני שאנחנו מתפנים לבדוק, קודם כל בדקו מהי מהירות האינטרנט עליה אתם משלמים והאם המהירות זהה גם בספק וגם בתשתית. היום הגלישה מוצעת בחבילות, אך אם אתם זכאים לספק במסגרת ממיר הטלוויזיה או קו הסלולר שלכם אז הרי שאתם תתחברו לתשתית לבד. לדוגמה, אם אתם מנויים לחבילה עם 50 מגה-ביט תשתית אך הספק שלכם הוא ל-100 מגה-ביט, אז אתם מן הסתם תקבלו את המהירות הנמוכה יותר, כלומר 50 מגה-ביט.

ראוטר. GettyImages
יש חשיבות גם למיקום הראוטר בבית./GettyImages

בשלב הבא פתחו את אתר speedtest.net (ושימו אותו במועדפים, אם עוד לא עשיתם את זה עד היום). האתר יבצע הורדה מדומה באמצעותה תקבע מהירות ההורדה, מהירות העלאה והפינג הבוחן את התקינות התקשורת בין נקודת המקור לנקודת היעד. את הבדיקה ב-speedtest אנחנו ממליצים לעשות כמה פעמים במהלך היום כדי לקבל תוצאה מדויקת. כדי לבדוק את המהירות, פתחו את האתר ולחצו על Begin test. הבדיקה הראשונה (הפינג) תבדוק כמה אתם רחוקים מהשרת, בניגוד למה שאתם מכירים במהירות אינטרנט - כאן ככל שהמספר נמוך יותר כך מצבכם יותר טוב. אחר כך הבדיקה תבחן את קצב ההורדה, והמהירות שתוצג לכם היא כביכול מהירות האינטרנט שלכם, אך חשוב לשים לב כי זו לא תהיה מהירות ההורדה בפועל. מהירות ההורדה בפועל תהיה המהירות האינטרנט שלכם חלקי 8. כך שאם חבילת האינטרנט שלכם עומדת על 100 מגה-ביט, אתם תראו באתר שאכן המהירות היא על 100, אך כשתורידו קובץ המהירות תהיה 12.5 מגה-ביט לשנייה.

את הבדיקה הזו מומלץ לבצע במשך כמה ימים ברצף, כמה פעמים ביום (בשעות קבועות) כדי לבסס ממוצע. כמו כן, את הבדיקה תבצעו גם בגלישה מהסמארטפון (להורדת האפליקציה לאנדרואיד, להורדה לאייפון) וגם מהמחשב הנייד. את המחשב הנייד מומלץ לבדוק פעם אחד עם חיבור ל-Wi-Fi ופעם אחת עם חיבור בכבל ישירות למודם. כך שאם תהיה בעיה תוכלו לדעת בדיוק היכן היא בשרשרת.

חשוב לשים לב גם שמהירות האינטרנט שלכם מורכבת מהורדה והעלאה והיא לא סימטרית, לפחות בחלק מהמקרים. מהירות האינטרנט תהיה סימטרית בתשתית הסיבים האופטיים של Unlimted וגם ניתן לראות זאת באמצעות גלישה ברשתות הסלולריות, בדור הרביעי. בבית מהירות ההעלאה נמוכה משמעותית וזה תקין לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת מהירות גלישה. תבצעו את הבדיקה כמה פעמים מכמה מכשירים, עם כבל ובלי כבל./מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד חשוב לבדוק מתי בפעם האחרונה החלפתם את המודם או איפסתם אותו. בסופו של דבר המודם הוא זה שמחבר אתכם לעולם החיצון וכמו כל מכשיר חשמל, גם המודם מתיישן, צובר אבק ועלול להיות איטי או אפילו לגרום לבעיות אחרות כמו ניתוקים מהרשת. אם אתם חווים ירידה משמעותית בביצועי האינטרנט, בדקו את המודם או בקשו מהספקית שתאפס לכם אותו או אולי אפילו תחליף. במידה ואתם מחוברים באמצעות נתב אלחוטי, חשוב לדעת כי ככל שאתם מתרחקים ממנו - כך מהירות הגלישה יורדת וכדי לקבל את המהירות הטובה ביותר ואת החיבור האמין ביותר - השתמשו בכבל איטרנט. אם אתם צמודים לראוטר אבל עדיין מקבלים מהירות נמוכה, זה הזמן להחליף אותו או במידה והוא שייך לספקית אינטרנט, בקשו להחליף אותו לדגם מעודכן שתומך במהירות האינטרנט העדכנית שלכם.

שתי נקודות שחשוב לשים לב אליהם, בכל הנוגע לשיפור התשדורת של הראוטר, הן מיקום הראוטר עצמו בבית ומיקום האנטנות. בדירות רבות משמש דווקא הממ"ד כחדר מחשב, ובשל איטומו הייחודי למצבי חירום ומלחמה, מונע בדרך כלל גישה מהראוטר הממוקם בסמיכות למחשב, או מאט בצורה משמעותית את הגלישה. גם אם זה לא המקרה אצלכם, שווה בהחלט לשקול מחדש את מיקום הראוטר בבית, במיוחד אם הוא מוסתר מאחורי רהיט או במקרים מסוימים מגירה או ארון. גם ראוטר הממוקם בפינה רחוקה אחת של הבית עלול לספק מהירויות גלישה שונות לאזורים שונים. במידה ואינכם מצליחים להשיג את מהירות הגלישה הרצויה, או מתקשים להתחבר לראוטר מנקודות מסוימת בבית, נסו להעבירו אותו למיקום מרכזי יותר, מאחורי כמה שפחות קירות, דלתות ברזל וכל גורם אחר שעלול לחסום את האות.

למרות הנטייה לחשוב שהראוטר יעשה את עבודתו כראוי, בלי קשר לכיוון האנטנות שלו, תתפלאו לגלות עד כמה משמעותית בעצם זווית האנטנה לאיכות הקליטה. באופן אידיאלי, נסו להקפיד על מצב אופקי (90 מעלות) באחת מהאנטנות הכלולות במכשיר, ומצב מאוזן בשנייה, כדי לכסות את כל האפשרויות (במידה והאנטנה פנימית, הניחו את המכשיר במצב ישר נורמלי).

צריך להבדיל בין הורדה איטית נקודתית לבין קצב גלישה איטי. אם אתם מתקשים להגיע לעמוד מסוים, יכול להיות שיש תקלה ספציפית בשרת כך שהדרך היחידה לדעת מה קצב הגלישה האמיתי שלכם הוא למקם את הראוטר במיקום אופטימלי ולבצע את בדיקת המהירות מכמה מכשירים שונים במשך כמה ימים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully